Sytare Posted December 8, 2005 Report Share Posted December 8, 2005 Okej... Nu så är det kanske så att omdömmet sviktar, men jag vetta fan hur jag skall posta den här länken. Länken innehåller bilder på milis med mycket märkliga skjutställningar. Tyckte inte att det var seriöst nog för kasunen eller krig och konflikter idag, men de som stod i andra änden av kulkärvarna kanske tyckte annorlunda. men jag tycker ändå att länken är värd att postas. Hipp Hopp-skytte i Liberia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fj Fjun Posted December 8, 2005 Report Share Posted December 8, 2005 Man blir lite SARA är nog inget man lär sig där nere.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted December 8, 2005 Report Share Posted December 8, 2005 Gangsta-shootout annual Contest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonatan Posted December 8, 2005 Report Share Posted December 8, 2005 Ingen mer än mej som höjde på ögonbrynen över den amerikanska flaggan? Diggar de USA där nere eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JTS Posted December 8, 2005 Report Share Posted December 8, 2005 Ingen mer än mej som höjde på ögonbrynen över den amerikanska flaggan? Diggar de USA där nere eller? Läs lite om landets historia så får du se. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gislemark Posted December 8, 2005 Report Share Posted December 8, 2005 Är de där skjutövningar ur den nya PEK boken?? ISF vill jag ha ett ex!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Serg Landgren Posted December 8, 2005 Report Share Posted December 8, 2005 Herrej*vlar Ja, inte hade de blivit godkända av mig på skjutbanan i alla fall... Tror de helt seriöst att man kan träffa någonting på det viset, eller skjuter de bara för att skrämmas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
109 Eken Posted December 8, 2005 Report Share Posted December 8, 2005 tror nog de är lite "under the influence" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monstertobbe Posted December 8, 2005 Report Share Posted December 8, 2005 Inga Heligali skjutningar !!!! som Kpt Stenberg brukar säga Link to comment Share on other sites More sharing options...
QUINN Posted December 8, 2005 Report Share Posted December 8, 2005 asså det är fan inte sant, som murphy säger det är amatörerna som är farliga all hail the amatuers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cap.Ranger Posted December 8, 2005 Report Share Posted December 8, 2005 Här nere, eller just nu på ett hotel i stockholm på väg ner igen, så har vi en film. Liberia: An uncivil war. Där man mycket väl ser hur detta går till. Man får även se hur det går till att skjuta grk, rpg samt en del annat. Den tar även upp mycket om anledningen till konflikten och är enligt mig helt okej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lanrezac Posted December 8, 2005 Report Share Posted December 8, 2005 Okej... Nu så är det kanske så att omdömmet sviktar, men jag vetta fan hur jag skall posta den här länken. Länken innehåller bilder på milis med mycket märkliga skjutställningar. Tyckte inte att det var seriöst nog för kasunen eller krig och konflikter idag, men de som stod i andra änden av kulkärvarna kanske tyckte annorlunda. men jag tycker ändå att länken är värd att postas. Hipp Hopp-skytte i Liberia Är inte detta stadsskyttes slutövning på I1 ?? :P jaja jag ska göra armhävningar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Ingen mer än mej som höjde på ögonbrynen över den amerikanska flaggan? Diggar de USA där nere eller? Liberias flagga. The founding of Liberia was privately sponsored by American religious and philanthropic groups, but the colony enjoyed the support and unofficial cooperation of the United States government. Liberia’s government, modeled after that of the United States... /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flamdämpare Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Det är ju bättre att de använder de skjutställningar de gör på bilderna. Om någon lär de hur egentligen ska göra ökar risken att de träffar motståndaren. Troligen är det den lokala vapenhandlaren som lär ut skjutställningarna. På det sättet får han sålt mer amm.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Spontana komentarer: Bild 1 Han håller i alla fall avtryckarfingret utanför varbygeln... Bild 2 Notera fotografen i bakgrunden. Får jag säga "posingbild"? Bild 3 Helt underbar! Ka-sprooiing... Bild 4 Är det sitt vapenvårdskitt han håller i vänster hand? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grenadjär Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Härligt att dom har amfibie soldater med sig !!! bild nr 9 !!!!! killen har på sig flytväst !!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Bild 4Är det sitt vapenvårdskitt han håller i vänster hand? Boresnake till Uzi?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
oz Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 --OT-- För att bygga på med varför de har en amerikansk flagga där så är Liberia ett land som "skapats" och tilldelats f.d slavar och deras släktingar. Nämnet säger ju det mesta om inte annat. Tyvärr så funkade det inte så bra eftersom det redan fanns folk på plats som gjort anspråk på marken och viss konflikt uppstod. Lite grovt så skulle man kunna göra en liknelse till relationen Israel/Palestina. --EOT--- Link to comment Share on other sites More sharing options...
109 Eken Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 He he skjuta RPG gangsta style Vem blir först att testa med ett GRG? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mech.Inf Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Bild 3Helt underbar! Ka-sprooiing... Man kan verkligen se hur han försöker åtgärda sitt oväntade eldavbrott: "Men va fan hände nu, eldavbrott igen?" :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky luke Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Bild 2Notera fotografen i bakgrunden. Får jag säga "posingbild"? haha, notera killen till vänster om fotografen, dödar myror eller vad f-n han nu gör.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vildmannen Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 He he skjuta RPG gangsta style Vem blir först att testa med ett GRG? Haha, undrar varför det ligger en telefon på marken framför killen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kanna Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 He he skjuta RPG gangsta style Vem blir först att testa med ett GRG? Haha, undrar varför det ligger en telefon på marken framför killen? Det är nog en liberiansk mobiltelefon. Lite On-topic då. Hur stor skulle egentligen skillnaden vara mellan att skjuta RPG och GRG "gangsta style"? Skulle det gå överhuvudtaget? Har skjutit en hel del GRG, dock inte "gangsta style", men inte RPG. Ett GRG väger ju sina modiga kilo, både laddat och oladdat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
C 2.a pjäs Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Bild 3 Helt underbar! Ka-sprooiing... Man kan verkligen se hur han försöker åtgärda sitt oväntade eldavbrott: "Men va fan hände nu, eldavbrott igen?" :P "Va fan! Jag har ju spännt upp och säkrat!!!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeLu Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Här nere, eller just nu på ett hotel i stockholm på väg ner igen, så har vi en film. Liberia: An uncivil war. Där man mycket väl ser hur detta går till. Man får även se hur det går till att skjuta grk, rpg samt en del annat. Den tar även upp mycket om anledningen till konflikten och är enligt mig helt okej. Och var kan man få tag på den filmen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ugly Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 --OT--För att bygga på med varför de har en amerikansk flagga där så är Liberia ett land som "skapats" och tilldelats f.d slavar och deras släktingar. Nämnet säger ju det mesta om inte annat. Tyvärr så funkade det inte så bra eftersom det redan fanns folk på plats som gjort anspråk på marken och viss konflikt uppstod. Lite grovt så skulle man kunna göra en liknelse till relationen Israel/Palestina. --EOT--- Nja ... nästan rätt. Liberia grundades i början av 1800-talet av befriade amerikanska slavar (något som också gav landet dess namn) och blev 1847 en republik. Dessa befriade slavar bosatte sig längs den liberianska kusten och kallades Liberia-amerikaner. I Liberia utgjorde de landets elitskikt, och landets ekonomi utvecklades enormt under deras styre. Liberia-amerikanerna hade dock mycket lite gemensamt med de stamsamhällen som levde inne i landet. Källa : http://sv.wikipedia.org/wiki/Liberia Dom ser Amerika som sitt andra hemland. Taxibilar är gula osv osv ... Don använde ingen renodlad stridsteknik under kriget. Vad jag fått reda på var det mycket eld i luften och höga rop som gällde. Sprang fienden iväg hade man vunnit. Fick man tag på sin fiende skar dom ur hjärtat och käkade upp det i tron att dom skulle få sin fiendens kraft. Oftast fick dom även sin fiendes Hiv eftersom 25% är hivpositiva i landet. Liberia med sin historia är ett intressant land. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sotilas Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Ja herre jävlar.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 He he skjuta RPG gangsta style Vem blir först att testa med ett GRG? Haha, undrar varför det ligger en telefon på marken framför killen? Har han eldledaren i luren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 He he skjuta RPG gangsta style Vem blir först att testa med ett GRG? Haha, undrar varför det ligger en telefon på marken framför killen? Har han eldledaren i luren? På det viset skulle han ju kunna skjuta indirekt eld med sitt RPG.... eller hur var det nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
QUINN Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 om de skjuter sådär med eldhandvapen så vill jag fan inte veta hur deras artelleri fungerar! haubits gangstastyle ( jag vet , de är nog så pass underutvecklade att de inte hade artilleri men ändå) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.