Jump to content

Spioner

Guest

Recommended Posts

Sverige har enormt många människor med kompetens inom trådlös kommunikation. Vårt folk och våra företag inte minst ericsson är världsledande inom trådlös kommunikation.

Saker såsom trådlös överföring av video, tal och nätverkssytem mellan militära enheter är framtidens viktigaste koncept på slagfältet. Det kommer skapa enorma synergi effekter i form av utökad militär effekt.

Inte minst USA har svårt att leva med att vara efter på denna front, jag fick egenhändigt uppleva hur CIA visade intresse för ericsson.

Eller så här var det mer exakt. Jag jobbar inte på ericsson numera, men jag har vänner som gör det. Vid glada kvällar på stan med dessa vänner har jag träffat ytterligare folk från detta företag. Och vid ett tillfälle så kom min nära vän till mig och sa att han i princip blivit erbjuden att sälja info till cia, den som erbjudit honom det jobbade som konsult åt ericsson.

Då denna konsult också var med enkväll på krogen och jag var stärkt av drycker så konfronterade jag honom med frågan om man kunde tjäna extra på något sätt i samband med att han har mycket kontakter i USA. Utan att han sa det rakt ut så känner jag mig helt jävla säker på att han ville förmedla kontakter som kunde betala för rätt sorts kunskapsinformation.

Jag rapportera det lilla jag egentligen hade till någon säkerhetschef på ericsson. Och sa till min nära vän att göra detsamma, är tveksam till om han gjorde det eller inte, han säger att han rapportera det. Ingen av oss har en aning om vad ericsson gjorde åt saken. Detta var lite över ett år sedan.

Det är detta som är skälet till det ökade spioneriet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...