Jump to content

Vilka här har deltagit i HvSS ungdomstävlan.

Linus

Recommended Posts

Riksungdomstävlingen är kult.

Var med i slutet på 80 och kom 2:a som bäst.

I 19xx var jag lagledare för det vinnande laget och slutade på topp som ungled efter 6 år.

Av de 12 ungdomar som vi ställde upp med 19xx är 8 st yoff idag. En bra payoff till kungen tycker jag. Det finns heller ingen viktigare verksamhet för HV än ungdomsutbildningen om man får se det krasst, och det får jag ju. Vapenfrågan förstör dock allt idag och stimulansen för en ungdomsledare är liten.

Casca

• 1 year later...

Tjena! sökte och hitta den här! bara undrar hur många SKA vara med på Hvss ungdoms tävlingar I ÅR 2004 ????

hade varit kul och veta lite vart ifrån alla kommer för en kapten sa till mig i skåne att alla distrikten i sverige har inte anmält lag till tävligen...

Ungdomsledare och ungdomar kan ju svara :/

Hört att dom vill ha mindre antal lag i år. Vi från sthlm som har 6 st avdelningar/plutoner får bara skicka ner ETT lag. Tidigare år har det varit att ca 1 eller 2 lag per avdelning som kom in.

Personligen avstår jag från kalaset...

Såvitt jag vet så har det varit så att varje MD grupp får anmäla 2 lag. Skulle någon grupp inte anmäla så lottas övriga lag från de som anmält fler. Om det krympts till i år eller inte har jag ingen imformation om. Skulle vara konstigt i så fall....

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...