Haegg Posted July 1, 2002 Report Share Posted July 1, 2002 Enligt DN så blev en lastbil med ett ton ammunition stulen i Stockholm idag. Det skulle visst vara ett tiotal gevär med i lasten. http://www.dn.se/DNet....rType=6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 1, 2002 Report Share Posted July 1, 2002 Ett ton! Det är ganska mycket det... Borde det inte vara mer säkerhet runt en sådan transport? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SäkAnd Posted July 1, 2002 Report Share Posted July 1, 2002 Ja det där lät ju helt galet. Luktar insiderjobb lång väg. Nån som vet vad för sorts gevär det rörde sig om? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted July 1, 2002 Report Share Posted July 1, 2002 Vore intresant och veta vad det var för ammunition som stals. Om det var samma kaliber eller om det var blandat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dedicated Posted July 1, 2002 Report Share Posted July 1, 2002 Jobbar själv på Schenker, det företag lastbilen stals ifrån. Dock har vi här i Malmö som policy att ALDRIG transportera vapen, vi gör oss skyldiga till tjänstefel om vi accepterar en sådan bokning. Sannolikt var tjuvarna ute efter datorerna som också var lastade på samma bil och fick vapnen och ammunitionen som "bonus". Kollegorna i Stockholm har verkligen gjort dubbelfel när de lastplanerade och lastade den här bilen.....hur som helst bör det ha varit jaktvapen och dito ammunition det rör sig om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casca Posted July 1, 2002 Report Share Posted July 1, 2002 Vore intresant och veta vad det var för ammunition som stals. Om det var samma kaliber eller om det var blandat. Ja, du behöver ju hagelammunition billigt. Casca Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted July 1, 2002 Report Share Posted July 1, 2002 Enligt DN så blev en lastbil med ett ton ammunition stulen i Stockholm idag. Det skulle visst vara ett tiotal gevär med i lasten. http://www.dn.se/DNet....rType=6 Haegg; var det dig jag träffade i Kosovo? vi snackde lite knivar och Aimpoint. Eller är jag helt förvirrad? (igen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted July 1, 2002 Report Share Posted July 1, 2002 Hur i H-E kan man köra vapen och ammunition tillsammans i en sådan transport?!!? Jag blir inte alls förvånad om kalibern på ammunitionen passar till gevären. Och att chauffören går och äter! Va fan liksom? Skäligen misstänkt eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl Posted July 1, 2002 Report Share Posted July 1, 2002 Hörde nyss på nyheterna att det var 1200 kg am. Tio vapen. Om man fraktar mer än 50 kg am så måste man hela tiden bevaka lasten. Och 1200 kg är ju LITE mer än 50. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tompa Posted July 1, 2002 Report Share Posted July 1, 2002 Tydligen var det ammo till hagelbrakare , Och om jag inte minns fel så var ju nån här intresserad att av köpa billigt....... // Tompa :shaun Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl Posted July 1, 2002 Report Share Posted July 1, 2002 Fast det kanske är lite svårt att hitta dom som har grejerna. Jag tror nog det är bättre att pröjsa lite mer för dom som finns i handeln än att köpa det som nyss blev snott. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tompa Posted July 1, 2002 Report Share Posted July 1, 2002 Att Carl: Sjlävklart var det menat som ett skämt ledsen om du inte förstod det! :P Senaste nytt från Aftonbladet: Den tomma lastbilen hittades efter en timme i Nacka En lastbil med mer än ett ton ammunition – dock inga vapen – stals klockan halv ett mitt inne i centrala Stockholm Polisen söker efter lasten och har utfärdat rikslarm. // Tompa :shaun Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvU Posted July 1, 2002 Report Share Posted July 1, 2002 Vad väger ett hagelskott i kaliber 12 (tar för givet), det går ju att räkna ut, någon som orkar, inte jag (man har ju ändå sommarlov:D) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Holger3D Posted July 1, 2002 Report Share Posted July 1, 2002 Jag cyklade nästan på den vägen idag, är dock oskyldig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted July 2, 2002 Report Share Posted July 2, 2002 Vad väger ett hagelskott i kaliber 12 (tar för givet), det går ju att räkna ut, någon som orkar, inte jag (man har ju ändå sommarlov:D) Är det bara hagelammunition så kan det handla om så mycket som 25 000 skott... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haegg Posted July 2, 2002 Author Report Share Posted July 2, 2002 2sharp Du får nog ta och inse att du är förvirrad. Skojar på dig bara men vi har nog inte träffats i Kosovo. Att snacka knivar och aimpoint sittandes på en stubbe i Balkan låter dock som det kunde varit jag men jag tror du tagit fel på person. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted July 2, 2002 Report Share Posted July 2, 2002 2sharp Du får nog ta och inse att du är förvirrad. Skojar på dig bara men vi har nog inte träffats i Kosovo. Att snacka knivar och aimpoint sittandes på en stubbe i Balkan låter dock som det kunde varit jag men jag tror du tagit fel på person. Ahh, ok, inga problem att inse det... har hänt förr.. Snackade med någon som varit inne här och kollat, samtidigt som jag hälsade på Svensk på skyttegatan. Jag och namn... De var de som löste av oss (Ks05 - Ks06) Jag velar vidare... ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.