Jump to content

Någon som är sugen på att skjuta

Haegg

Recommended Posts

Guest Dedicated

Jobbar själv på Schenker, det företag lastbilen stals ifrån. Dock har vi här i Malmö som policy att ALDRIG transportera vapen, vi gör oss skyldiga till tjänstefel om vi accepterar en sådan bokning. Sannolikt var tjuvarna ute efter datorerna som också var lastade på samma bil och fick vapnen och ammunitionen som "bonus". Kollegorna i Stockholm har verkligen gjort dubbelfel när de lastplanerade och lastade den här bilen.....hur som helst bör det ha varit jaktvapen och dito ammunition det rör sig om.

Enligt DN så blev en lastbil med ett ton ammunition stulen i Stockholm idag. Det skulle visst vara ett tiotal gevär med i lasten.

http://www.dn.se/DNet....rType=6

Haegg; var det dig jag träffade i Kosovo? vi snackde lite knivar och Aimpoint.

Eller är jag helt förvirrad? (igen) :D

Hur i H-E kan man köra vapen och ammunition tillsammans i en sådan transport?!!? Jag blir inte alls förvånad om kalibern på ammunitionen passar till gevären.

Och att chauffören går och äter! Va fan liksom? Skäligen misstänkt eller?

Att Carl: Sjlävklart var det menat som ett skämt ledsen om du inte förstod det! :P

Senaste nytt från Aftonbladet:

Den tomma lastbilen hittades efter en timme i Nacka

En lastbil med mer än ett ton ammunition – dock inga vapen – stals klockan halv ett mitt inne i centrala Stockholm

Polisen söker efter lasten och har utfärdat rikslarm.

// Tompa :shaun

Vad väger ett hagelskott i kaliber 12 (tar för givet), det går ju att räkna ut, någon som orkar, inte jag (man har ju ändå sommarlov:D)

Är det bara hagelammunition så kan det handla om så mycket som 25 000 skott...

2sharp

Du får nog ta och inse att du är förvirrad.

Skojar på dig bara men vi har nog inte träffats i Kosovo. Att snacka knivar och aimpoint sittandes på en stubbe i Balkan låter dock som det kunde varit jag men jag tror du tagit fel på person.

2sharp

Du får nog ta och inse att du är förvirrad.

Skojar på dig bara men vi har nog inte träffats i Kosovo. Att snacka knivar och aimpoint sittandes på en stubbe i Balkan låter dock som det kunde varit jag men jag tror du tagit fel på person.

Ahh, ok, inga problem att inse det... :D har hänt förr..

Snackade med någon som varit inne här och kollat, samtidigt som jag hälsade på Svensk på skyttegatan. Jag och namn...

De var de som löste av oss (Ks05 - Ks06)

Jag velar vidare... ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...