Jump to content

Norrlandsjägare med inryck Juli 2006


Recommended Posts

Är det någon norrlandsjägare som har fått inkalleseordern ifrån I19?

 

För det har nämligen inte jag. Skickade ett mail till I19, då fick jag svaret att de inte skickas ut fören typ 1-2 månader innan inryck! =(

 

Är det någon som vet om detta stämmer? Blir så nervös! :S

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 288
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Är det någon norrlandsjägare som har fått inkalleseordern ifrån I19?

 

För det har nämligen inte jag. Skickade ett mail till I19, då fick jag svaret att de inte skickas ut fören typ 1-2 månader innan inryck! =(

 

Är det någon som vet om detta stämmer? Blir så nervös! :S

 

 

 

man får ju en kallelse som slutgiltigt bekräftar att man ska göra lumpen. pappret du snackar om får man en månad innan.

Link to comment
Share on other sites

@wiek

 

Ja oja. Den har jag fått för ett bra tag sedan. Men det är just inkalleseorden jag är orolig över! Känner flera som redan har fått sin ifrån I19. Väntar de med att skicka ut till de som är jägare?

Link to comment
Share on other sites

@wiek

 

Ja oja. Den har jag fått för ett bra tag sedan. Men det är just inkalleseorden jag är orolig över! Känner flera som redan har fått sin ifrån I19. Väntar de med att skicka ut till de som är jägare?

 

 

 

är du säker på att de inte blandar ihop namnen på papprena då?

för jag fick ett papper om att jag skulle få ett papper typ exakt en månad innan inryck, vilket då bör vara inkallelseorden.

Link to comment
Share on other sites

@wiek

 

Nej jag tror inte att jag gör det!

 

Jag har fått ett brev ifrån pliktverket:

"Beslut om inskrivning.

Pliktverket skriver in dig för värnplikt."

 

Lite längre ned i brevet står det:

"Pliktverket kontaktar dig om kontrollerna visar att du inte är lämplig att göra värnplikt eller om säkerhetsprövningen visar att du inte ska placeras på befattningen"

 

Som tur är har de inte kontaktat mig! =)

 

Men det jag inte förstår är varför de ska skicka ut 1-2 månader innan inryck? Vissa har ju fått 6 månader innan?

Link to comment
Share on other sites

@wiek

 

Nej jag tror inte att jag gör det!

 

Jag har fått ett brev ifrån pliktverket:

"Beslut om inskrivning.

Pliktverket skriver in dig för värnplikt."

 

Lite längre ned i brevet står det:

"Pliktverket kontaktar dig om kontrollerna visar att du inte är lämplig att göra värnplikt eller om säkerhetsprövningen visar att du inte ska placeras på befattningen"

 

Som tur är har de inte kontaktat mig! =)

 

Men det jag inte förstår är varför de ska skicka ut 1-2 månader innan inryck? Vissa har ju fått 6 månader innan?

 

jag fick ett brev för drygt en månad sedan med datum och tid, rese information och dylikt... beror nog på när man mönstrat...

Link to comment
Share on other sites

@mao2

 

Jaha okey. Jag hoppas på det då! För jag mönstrade nämligen mycket sent förra året: I December sista kullen det året.

 

Men det brevet kommer vell inte ifrån Pliktverket? Det ska komma ifrån regementet i detta fall I19?

Link to comment
Share on other sites

@mao2

 

Jaha okey. Jag hoppas på det då! För jag mönstrade nämligen mycket sent förra året: I December sista kullen det året.

 

Men det brevet kommer vell inte ifrån Pliktverket? Det ska komma ifrån regementet i detta fall I19?

 

 

Kan trösta dig med att jag inte fått mitt "sistabrev" heller =)

Och jag mönstrade om jag inte minns helt fel den sista november.

Link to comment
Share on other sites

Jag undrar fortfarande varför vi inte har fått åka upp till Arvidsjaur på informationshelg. Har pratat med personer från tidigare årskullar och dom fick ju göra det vid den här tiden på året!! Kanske kommer, eller?

 

Fan, man längtar mer och mer för varje dag som går bakom skolbänken. Ska bli skönt att slippa alla laborationsrapporter, substansmängder och derivator eller vad säger ni? Nu är det föresten bara 2 månader kvar till studenten. :surprise:

Link to comment
Share on other sites

@fillefalle

 

Nej jag har inte hört att det ska komma någon infohelg. Det enda jag har hört är att det bara är info för de som ska rycka in som KJ och FSJ.

Men jag hoppas att det kommer en infohelg, skulle vara trevligt.

 

Haha, fy f*n det säger du. Drömmer ju f*n varje natt om hur jag ligger och skjuter på ryssen! =D Jag har tappat suget för plugget helt och hållet! Känns som att det går kass nu bara för att jag bara tänker på studenten och inryck! BTW: bara 123 dagar kvar till inryck! :surprise:

 

@epan

 

Vart har du fått den informationen ifrån?

Edited by DavvE
Link to comment
Share on other sites

@epan

 

Jaha, okey. vad trevligt. Men då hoppas vi på det!

 

 

Edit: Idag när jag kom hem hade jag fått ett brev ifrån Försvarsmakten, Norrbottens regemente.

Det var bland annat info om infohelgen som kommer att vara deb 20-21 maj 06. Där kommer man att få träffa sina blivande befäl. Fystester kommer att genomföras; Simprov 200m, dykning, konditionstest, step up test med ryggsäck med ca 25kg, chins, buk och rygg test.

 

Visning av jägargrupp ev. med fordon.

Personlig utr.

 

Med mera.

 

Yeah. hoppas att det bli intressant. Inte så långt kvar.

Edited by DavvE
Link to comment
Share on other sites

@epan

 

Jaha, okey. vad trevligt. Men då hoppas vi på det!

 

 

Edit: Idag när jag kom hem hade jag fått ett brev ifrån Försvarsmakten, Norrbottens regemente.

Det var bland annat info om infohelgen som kommer att vara deb 20-21 maj 06. Där kommer man att få träffa sina blivande befäl. Fystester kommer att genomföras; Simprov 200m, dykning, konditionstest, step up test med ryggsäck med ca 25kg, chins, buk och rygg test.

 

Visning av jägargrupp ev. med fordon.

Personlig utr.

 

Med mera.

 

Yeah. hoppas att det bli intressant. Inte så långt kvar.

 

 

Även jag fick idag ett brev med info om informationshelgen samt testerna. Det börjar närma sig nu grabbar

Link to comment
Share on other sites

Ni har vell märkt att inryckningsdatumet är 2006-08-07 för Norrlandsjägarna? Det står i alla fall på mitt "Uppgift om närmast anhöriga" papper. Eller har ni hört något annat?''

 

//David.

Link to comment
Share on other sites

När jag fick det första brevet om biljetter etc som kom för ca en och en halv månad sedan ringde jag upp till AJB och frågade om inryckningsdatumet. De sa till mig att utbildningen börjar den 31/7 men inställningsdatumet inte är förns den 7/8... verkar lite skumt enligt mig, men det var så han sa.

Edited by marnor
Link to comment
Share on other sites

@marnor

 

Aha, okey. Men då fattar jag. Vi ska vara där den 31 Juli, typ lära känna varandra/regemetet och allt detta. Sen börjar inte allvaret försen den 7/8 eller?

Edited by DavvE
Link to comment
Share on other sites

@marnor

 

Aha, okey. Men då fattar jag. Vi ska vara där den 31 Juli, typ lära känna varandra/regemetet och allt detta. Sen börjar inte allvaret försen den 7/8 eller?

 

Det går ju emot vad det står på lumpen.nu :)

Jag citerar:

 

Första dagen

När du kommer till förbandet eller skolan på inryckningsdagen blir du först inskriven. Sedan löser ni alla praktiska detaljer; du får en säng, skåp och hämtar ut din personliga utrustning. Både för civil- och värnpliktiga startar den nya vardagen direkt – vänta dig ingen mjukstart eller ”inskolningsperiod”.

 

Men vi vet ju alla hurpass uppdaterad lumpen.nu är B)

Edited by Maced
Link to comment
Share on other sites

@Maced

 

Men jag är inte helt 100 på det! Bara funderade lite, men det kan vara så.

Jag har läst att de inte kommer att vara en lika hård start som de har haft förut. Eftersom det är många som hoppar av då! Starten kommer därför att öka stegvis.

Så JA lumpen.nu har inte uppdaterat sig helt! =)

 

//David

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...