Jump to content

Norrlandsjägare med inryck Juli 2006


Recommended Posts

@fillefalle

 

Hehe ok vad bra! Typ första gången någon som fattar vad jag skriver! :dribble:

 

Yes, du har alldeles rätt! Jag måste åka från Linköping till Stockholm.

 

Jo då den går framåt. Har dock inte tränat på gymmet på hur länge som helst... Preoriterar löpningen...

 

Själv då?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 288
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Samma här, man har sämre motivation vad gäller styrketräning numera! Det blir roligare och roligare för varje gång man drar ut i spåret. Vad springer du i för typ av spår? Själv har jag nött på ett ganska bra ställe med riktigt tuffa uppförsbackar. Finns rätt gott om mygg och fladdermöss på kvällen också!

 

Måste skaffa lite prylar innan vi rycker in bara, bland annat en klocka med tygarmband (har beställt ett sånt där skydd i tyg från rcon) och sen en myggnätshuva av något slag att dra i skogen då o då. Fast vissa saker kan ju vänta, man behöver inte överdriva i början.

Andra saker jag redan skaffat eller lagt fram (så man vet var man har grejerna) är: Hårtrimmer, badtofflor, vattenfasta pennor, id-brickan o en multitång

Link to comment
Share on other sites

@fillefalle

 

Hehe det menar du, jag vill åka upp nu! Man bli mer peppad av att springa med andra också.

Ja, mitt spår är hyffsat backigt eller först är det slätt, i slutet av 5an är det jälvligt backigt! Och hela 2.5an är backig därför är det jobbigare att springa 2,5 än 5an. =D

 

Hehe joo jag fick ju en liten studentpresent av farsan: Letherman - Wave, Mycket nöjd. Kommer också att skaffa klockarmband samt antecknigsfodral...

Nej det är inte bra att överdriva, har hört att man ska helst ha egna saker efter GJU:n, och framförallt att man frågar innan man använder det...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
SVT kommer om inte allt för lång tid (oklart exakt när) visa en ca 30 minuter lång dokumentärfilm om AJB. "Filmen" handlar om kullen 05-06 där man får följa 3 st personer från tiden innan inryck till baskermarschen.

 

Ska nog inte uttala mig för mkt innan den har släppts

Är den klar än, kommer den snart?? :baskerHV::P

 

@Davve

 

Härligt! Leatherman är ju fina grejjer :rodna:

Sprang milen på Björnön ikväll, ön jag brukar springa på.. så jäkla fint ställe! Gick i mål på 45 min, och detta spår är ändå lite backigare än där vi sprang i Arvidsjaur, då fick jag 48 minuter så jag är helnöjd :happy:

Link to comment
Share on other sites

@DavvE

 

Du var från Linköping va?

 

Bokade biljett från Linköping C - Stockholm C 6/8 kl 14:00, ankomst 15:40 X2000, tänkte bara höra om du hade bokat in dig på samma tåg, för att sedan byta till connex i stockholm då?

 

Blir ju lite surt med 1.20 i vänte tid, men inte så farligt.

 

 

Hare fint.! :rockon:

Link to comment
Share on other sites

@fillefalle

 

Hehe, joo Leatherman är mycket fina saker!

Jag hade den på prov härom veckan då jag och några polare var ute och gick in kängorna. Vi övernattade och gick samanlagt bara 3 mil typ. Måste säga att sågen är mycket bra för att vara så liten, går förvånadsvärt fort att såga med den...

 

Du jag får springa med dig när vi ryckt in - Så att jag vet att jag kommer in under 48... =D

 

 

@Bzz

 

Jajamen där bor jag...

Ja, jag har bokat tåget som avgår kl: 1400 från Lkpg C - X2000

Joo det blir ju lite väntetid men fan gör inte så mycket...

 

Det samma...

Link to comment
Share on other sites

@DavvE

Sant,

 

Är det fler från Linköping som ska in på samma tjänst?

 

Läste lite att ni börjat gå in kängorna, kommer bli mycket sko skav för mig, eftersom jag ej fått ut mina :surprise:

jaja, det fixar sig.

 

Snart dax,

 

Hare fint!

Link to comment
Share on other sites

@Bzz

 

Hmm... Ja det är det, vad jag har hört är det kanske 3st samanlagt. Men vet en som kommer från motala eller så var det mjölby med.

 

Hehe joo du kommer att ha ont i föttera ibörjan....

 

Yippi! 13 dagar närmare bestämt. =D

Link to comment
Share on other sites

@Davve

 

Jo, vet en kille från motala, gick i samma klass som han för ett par år sen,

 

Du vet möjligtvis inte när man får "sista" brevet, där det står lite vad man ska ha med sig osv?

ni kanske har fått det?

 

 

Hare!

Link to comment
Share on other sites

Okey, bra då vet jag ;D

 

Tänkte bara höra så jag hade gjort rätt också, det var till Jörn man skulle boka va? sen var det chartrad buss, hörde ju lite av er att man skulle göra tvärt om än vad som stod på lappen?

jaja, fram kommer jag säkert :lala:

 

Hare!

Link to comment
Share on other sites

@Bzz

 

Ja det är till Jörn du skall boka till! =D

 

@Bzz & Wannabe Kustis

 

Ja ni, jag har inte en aning om vad hon snackade om på info-helgen.

Men upp kommer jag ialla fall.

Edited by DavvE
Link to comment
Share on other sites

Hehehe okey :rolleyes:

 

Mer fråger är på väg :P

 

Tänkte bara höra om ni vet nåt om, permissioner?

Har dem 10/4 system där uppe?

Tjänst 10 , ledigt 4?

 

Läste också att man inte skulle räkna med att komma hem dem 2 första veckorna,

 

Kommer ni åka hem eller stanna de flesta permisarna?

Link to comment
Share on other sites

Hörru du!

Några svar på väg :bash:

 

Jag vet inte så mycket om permissioner annat än att vi kommer troligtvis... få det. Sen får vi se om jag åker hem efter de där första 2 veckorna, antagligen gör jag det.

 

Men jag hoppas, och är nästan säker på, att vi kommer få tillräckligt med information den första tiden där uppe.

 

På informations helgen fick vi ett bamse-häfte med resebestämmelser.. jag antar att du inte fått det... å det känns ju bra för jag har bara skummat igenom det.

 

2-3 dagar kvar, ses snart! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jahapp...

 

Vad säger ni gubbar om den första perioden då uppe i Arvidsjaur?

 

Själv tycker jag att det var mycket bra. Skönt att de inte körde på max från första dagen. Ska bli kul att skuta hela nästa vecka...

 

Jag har updaterat min hemsida med bilder och Loggbok. http://www.lumpen-i19.se

 

//Williamsson

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jahapp...

 

Vad säger ni gubbar om den första perioden då uppe i Arvidsjaur?

 

Själv tycker jag att det var mycket bra. Skönt att de inte körde på max från första dagen. Ska bli kul att skuta hela nästa vecka...

 

Jag har updaterat min hemsida med bilder och Loggbok. http://www.lumpen-i19.se

 

//Williamsson

Hejsan

 

Jodå när man ser tillbaka på denna korta tid har det vart skitskoj. Men det är så många små saker man inte alls tänkt på innan. Som att man måste stå upp en hel dag eller natt, eller att man inte har tid och tvätta sina fältskjortor och sockor som man svettat sönder.. det är fan ingen glamour!

 

Hittills har det i alla fall gått bra för mig, hoppas det går bra för er också grabbar. Förra veckan märkte man ju att de har börjat snäppa upp tempot en aning. Ser fram emot vad som komma skall...

 

Hörs

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Jahapp grabbar!

 

Vill bara önska er fortsatt bra framgång och lycka till. Som ni kanske vet var jag tvungen att avbryta min tjänst i Arvidjaur som Norrlandsjägare, efter 75 dagars tjänst :worthy:.

 

Efter mötet med UN (Utbildnings Nämnden) fick jag välja att avbryta helt (bli civil för alltid) eller söka om! Naturligtvis valde jag att söka om! :).

När jag kom hem skickade jag ett brev till Pliktverket och skrev om vad som hade hänt och vilka tjänster jag önskade. Efter några dagar kom det ett brev där det stod att det tyvärr inte fanns de tjänster jag hade önskat med inryck jan-07. Men det fanns andra :)! Så jag ringde in och kollade vad det var för några och jag fick välja mellan Skyttegruppchef, Skyttesoldat och Bevakningssoldat. Självklart valde jag Skyttegruppchef, och det komiska var att när jag sa det i telefonen sa han: "Ja, jag har redan skrivit in dig på den tjänsten..."

Så jag kommer att rycka in nu den 15 januari som Skyttegruppchef, stridsfordon vid P4 i Skövde. :)

 

//MVH

Williamsson, David

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...