Jump to content

Norrlandsjägare med inryck Juli 2006


Recommended Posts

  • Replies 288
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fick svar för någon vecka sen att jag hade blivit uttagen till extra mönstring för kustjägare i maj 2006 med inryckning 2007.

men känner att jag inte vill vänta så länge och tar nog min tjänst som norrlandsjägare.

 

h0lk såg att du hade blivit intagen som (Jägargruppbefäl på K3) har en polare hemifrån som ska göra samma tjänst , om han nu inte ändrar till Norrlandsjägare som han vart mycket sugen på att göra.

 

 

/hare

Link to comment
Share on other sites

Sörj inte att du inte får komma till FJS, tror nog ND blir nog hårt :D

 

Jorå... de e nog ingen risk ;)

 

Men det känns som att Fallskärmsjägarna har lite med varierande uppgifter... å inte bara åker skidor ;) E det någon som vet om man som ND tränar strid i bebyggelse?

Link to comment
Share on other sites

"Fick svar för någon vecka sen att jag hade blivit uttagen till extra mönstring för kustjägare i maj 2006 med inryckning 2007."

 

Bzz, är det inte brevet om att de mottagit din ansökan till extramönstringen som du fått?!

Link to comment
Share on other sites

Det kan du har mycket rätt i , har inte brevet framför mig så kan tyvärr inte läsa innantill.

Men vet att jag fick ett första där det stog att dom hade tagit emot ansökningen och nu ett annat att det skulle ske i Mars!

 

 

Hare

Link to comment
Share on other sites

Sörj inte att du inte får komma till FJS, tror nog ND blir nog hårt :)

 

Jorå... de e nog ingen risk ;)

 

Men det känns som att Fallskärmsjägarna har lite med varierande uppgifter... å inte bara åker skidor ;) E det någon som vet om man som ND tränar strid i bebyggelse?

 

Vad tror du FJS gör under vinterutbildningen i Norrland?

Tidigare utbildningsplats var Kiruna, nuvarande okänd för mig.

 

Och ja, AJB övar SIB.

Link to comment
Share on other sites

Guest DeeJayDyngrak

Sörj inte att du inte får komma till FJS, tror nog ND blir nog hårt :ph34r:

 

Jorå... de e nog ingen risk ;)

 

Men det känns som att Fallskärmsjägarna har lite med varierande uppgifter... å inte bara åker skidor ;) E det någon som vet om man som ND tränar strid i bebyggelse?

 

Vad tror du FJS gör under vinterutbildningen i Norrland?

Tidigare utbildningsplats var Kiruna, nuvarande okänd för mig.

 

Och ja, AJB övar SIB.

 

K4 finns inte längre!!

 

Helt nya uppgifter, helt nya krav...Mesigt som satan nu asså, så jävla synd på en så bra utbildning.

 

PS. FJS har alla sina 10 veckor vinterutbildning på Föredetta K4...Ligger förlagda på 3:dje skvadron

Link to comment
Share on other sites

Helt nya uppgifter, helt nya krav...Mesigt som satan nu asså, så jävla synd på en så bra utbildning.

Säkert. Officerarna har säkert noll koll på vad som behövs av jägare i framtiden.

Och Tolkskolan har gått åt h-e sen man slutade med 70-talsmekstridsryska.

 

På min tid...

;)

Link to comment
Share on other sites

Sörj inte att du inte får komma till FJS, tror nog ND blir nog hårt :ph34r:

 

Jorå... de e nog ingen risk ;)

 

Men det känns som att Fallskärmsjägarna har lite med varierande uppgifter... å inte bara åker skidor ;) E det någon som vet om man som ND tränar strid i bebyggelse?

 

Vad tror du FJS gör under vinterutbildningen i Norrland?

Tidigare utbildningsplats var Kiruna, nuvarande okänd för mig.

 

Och ja, AJB övar SIB.

 

K4 finns inte längre!!

 

Helt nya uppgifter, helt nya krav...Mesigt som satan nu asså, så jävla synd på en så bra utbildning.

 

PS. FJS har alla sina 10 veckor vinterutbildning på Föredetta K4...Ligger förlagda på 3:dje skvadron

 

Vad jag vet iallafall så är 2:a OCH 3:e skvadron ND.

Rekomenderar AJB varmt, vi har en kul och varierande utbildning.

Link to comment
Share on other sites

Guest DeeJayDyngrak

Sörj inte att du inte får komma till FJS, tror nog ND blir nog hårt :)

 

Jorå... de e nog ingen risk ;)

 

Men det känns som att Fallskärmsjägarna har lite med varierande uppgifter... å inte bara åker skidor ;) E det någon som vet om man som ND tränar strid i bebyggelse?

 

Vad tror du FJS gör under vinterutbildningen i Norrland?

Tidigare utbildningsplats var Kiruna, nuvarande okänd för mig.

 

Och ja, AJB övar SIB.

 

K4 finns inte längre!!

 

Helt nya uppgifter, helt nya krav...Mesigt som satan nu asså, så jävla synd på en så bra utbildning.

 

PS. FJS har alla sina 10 veckor vinterutbildning på Föredetta K4...Ligger förlagda på 3:dje skvadron

 

Vad jag vet iallafall så är 2:a OCH 3:e skvadron ND.

Rekomenderar AJB varmt, vi har en kul och varierande utbildning.

 

 

Jaa dom roterar skvadroner för att man inte ska putsa sönder golven...Jaja, Vad AJB anbelangar så får det stå för dig. Har förstapersonsuppgifter om deprimerade officerare som saknar tiden då ordet värdelös inte ledde till anmälan..Nää dagis är vad dom har gjort med mitt regemente..

:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jag sitter på ett internet café och vart avbruten...... jag tror inte man behöver vara orolig över att kvaliten på vår utb kommer att sjunka. färre jägare kommer att utbildas och vi får mer pengar till utb. vad jag har förstått så kommer kvaliten att öka markant och målet med detta är att göra oss till en rekryterings platå för olika utlandsuppdrag. som vi alla vet så går sverige närmare en yrkes militär och vå ökar vår näravo utomlands. jag är övertygad om att vi blir tränade för att klara av utlands tjänster i många olika miljöer.

 

sedan till min personliga åsikt ang sveriges 3 olika jägar regementen.

 

fallskärms jägarnas uppgift är att spana, dvs dom är långt bakom fi linjer med mycket mat och relativt låg eldkraft med uppgfit att spana alternativt små terrorsist aktioner. dom lämnar ammunition för att bära mat. dom ligger nergrävda i groppar och bajsar i påsar veckor i sträck, utan någon action. låter kul va? och blir dom upptäckta så är dom kring 7 man med relativt låg eldkraft lite ammo och djupt inne bland fi. låter som att staben får skriva lite brev till anhöriga.

 

Kustjägarna. deras uppgift är att försvara sthlm skärgård. vilken innebär: dom har mycket ammo bra vapen system, och åker runt bland öarna för att stå längst fram och hälsa ryssen vällkommen, har hört att deras beräknade livstid under ett anfall till 11 sec per man. kul

 

Norrlandsjägarna. vi är terrorister, vi blir utbildade till okonvetionell stridsföring. vi utb milisen bakom fi:s linjer. vi lämnar maten hemma för att bära ammon. vi utför terrorist aktioner. anfaller ammo och bensin depor och radio master/stationer. vi slås mot underhålls och radio killarna. mot fetta omotiverade låg utb fi soldater. vi genomför välplanerade eldöverfall med hög eldkraft. vi är oftast inte i närheten där fi kan tänkas att använda artelleri och bombningar, vi har störst chans att överleva. norrlands jägarna är skogens herrar

 

det ska bli kul att träffa er om några månader. tills vidare mina "brothers in arms"

 

Rickard Enér

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...