Jump to content

Nej till FN?

Jasså?

Recommended Posts

Saddam säger JA som vanligt för att vinna tid, sen när det drar ut på tiden kommer USA rulla in sina jänkare och göra slut på saken.

Hur det än går kommer det aldrig gå smärtfritt.

Om dom nu vill in i Irak och hämta Oljan, Vilket är deras syfte med att gå imot IRAK, men säger att det är vapeninspektion för få bort Saddam med hans vapen, varför inte gå imot Kina och alla länderna i Asien, dom har nog förbaskat mycket mer än Saddam har i Irak.. (USA OCKSÅ)

Vad skulle FN och resten av världen säga om detta?

- Hmm, nej så kan vi inte göra, för då får vi ingen olja etc..

hehe.. bara en tanke! :P

vad säger ni andra?

Om USA skulle ödsla all kraft på alternativa bränsle typer som tex rappsolja så akulle irak bli ointressant ,bra va .

Då skulle dom kunna iof kunna ockupera Iraks rappsfält nej det finns ingen lösning .

En sak USA borde tänka på, göra mindre bilar... och kanske höja skatten på bensin lite mer..  den är extrem billig, för runt varje familj har ca 2-3 bilar som dra 1-2 Liter/milen i Usa.. Det borde dom tänka på lite mer. Dom har 1/3 av konsumution av världens bränslen om jag inte tror fel!

Jaja, Amerikanarna är lite knepiga av sig :shaun

Guest Radagast

eftersom oljan ,i västvärlden och de få droppar som medgörliga saudier tillhandahåller, bara kommer att räcka i 150 år så måste man ju se sig om efter andra källor.

Jag säger detta: antingen blir det krig eller så blir det inte det.

Om Saddam försvinner kommer en västerländsk demokrati installeras. Och med den de amerikanska oljepumparna.

Om det blir det förstnämnda så kommer såklart samma slutresultat att ske.

Hela den amerikanska livsstilen, "the american way" bygger på att köra bil. Ingen olja för USA=kollaps.

Undra vad USA egentligen kommer att göra om det inte finns några massförstörelsevapen.. Eftersom FN var i IRAK '98, så tror jag nog att Saddam har grävt ner dem..

Bush kommer inte nöja sig med det ändå utan kommer att bomba av "misstag" :shaun

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...