Jump to content

Film om försvaret, när? var? hur?

Jeppe

Recommended Posts

Ja som topicen lyder har jag kopierat en film om försvaret från ett privat band här hemma, det är en typ av utländsk info film om försvaret möjligen Italensk?. Där man får se dom köra Draken,Viggen,Strv 103,Ikv 91 mfl. Jag har lite frågor om filmen, och det är då en fråga om årtal samt om någon vet bakgrunden till denna film? Det enda jag kan säga om filmen är att den kommer från ett vhs-band som är från min farbror som varit kapten på F21. Det är inte hela filmen, tror jag, för resten av bandet är överspelat med film från när jag var liten :/. Ni får ursäkta för den dåliga kvaliteten kvallan på själva VHS-bandet är inte så bra sen har jag bara kopierat över den snabbt och sen kodat om den till xvid för att få ner storleken från 400 till 100. Sen är ljudet lite brusande.

Filmen

Filmen ligger på en FTP som jag har upp på min dator så filmen kommer inte vara uppe ikväll.(om nu någon vill tanka den förstås :blink:)

PS: Tips och trix mottages gärna om bra programvara för att kopiera in från VHS till datorn.

Edit: fixade länken och la till text

Edit: Meck

Jo jag har testat med både mitt ATI-grafikkort med AIW och mitt TV-kort (Winfast TV 2000-XP) jag tyckte det blev bättre resultat med ATI-kortet. Men sen är jag osäker på vad för programvara som är bra nu använde jag ATIs Multimediacenter som i alla fall var lättanvänt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...