Jump to content
Sign in to follow this  
Hensoldt

Vilken av dessa pangar är bäst?

Recommended Posts

Som rubriken säger.

Vill veta vilken av pistolerna Springfield 1911 eller Colt 1911 som är det självklara valet om man funderar på å köpa sig en 1911.

Fördelar, nackdelar, pris.

Clon som clon, det finns ett antal tillverkare av 1911 modellen. Allt beror på vad du vill ha för tillbehör, att köpa en grundmodell är ingen ide tycker jag. Åk och testa se hur du tycker den känns, har du ont om pengar köp inte en 1911 modell ;)

Colt tar betalt för namnet. Springfield är litet vassa i kanterna. Results may vary.

;)

Hur är Para Ordnances P14, den har ju tjockare kolv och 14 ptr magasin. Länge sedan jag hörde något om dem men de skulle vara fina iaf? Som alternativ då..

Clon som clon, det finns ett antal tillverkare av 1911 modellen. Allt beror på vad du vill ha för tillbehör, att köpa en grundmodell är ingen ide tycker jag. Åk och testa se hur du tycker den känns, har du ont om pengar köp inte en 1911 modell ;)

Nu e det inte jag som ska ha en, utan frågar åt en kompis. Men visst skulle det sitta fint med en 1911 om man hade pengar över.

Jasså, man ska inte köpa en 1911 om man har ont om pengar? Vaffö? Dyra reservdelar? Dyra i inköp?

Jasså, man ska inte köpa en 1911 om man har ont om pengar? Vaffö? Dyra reservdelar? Dyra i inköp?

Dom blir aldrig färdiga!

Ta inte Colt och Springfield, spara ett år till och köp en Kimber.

Jag kan lova dig att du inte blir besviken.

STI när det finns SVI :ph34r:

Kimber är mycket pistol för slantarna, dock inte sagt att de är färdiga!

Jag valde en Kimber Custom TLE RL II, fick spara i ett par månader till men det var det värt.

Måste säja att Kimber Warrior är ett mycket bra val också, är nästan en likadan pistol fast ett mer militärt utseende och ett starkare skydd mot saltvatten. Warrior togs fram till USMC nya Special Förband " USMC Detachment 1". Som är medlem i U.S. Special Operations Command.

Warrior

warrior-lrg.jpg

Custom TLE RL II

stainlesstle_II.jpg

@3924

Har Warrior kexchoklad som kolvsidor? :ph34r:

Kunde inte låta bli. :P

Men satan så snygga dom var!

Dyra oxå antar jag...

När vi ändå är i en 1911 tråd så kan jag passa på att fråga om det är någon som vet något om SIGARMS nya GSR Revolution som kom för ett par månader sedan?

@3924

Har Warrior kexchoklad som kolvsidor? :Malaj:

Kunde inte låta bli. :P

Men satan så snygga dom var!

Dyra oxå antar jag...

Det kostar en del att ligga på topp. Men om man ska jämföra med andra costom-byggen är det mycket kavllite för pengarna. Det finns många fler 1911 modeller som går loss på mycket mer, med sämre kvalité. Köpte min genom en jakthandlare som jag har i jaktlaget. Kimbers utropspris är

1033 dollar (8336 SEK), sedan tillkommer frakt, avgifter för att ta in vapnet i Sverige o.s.v.

Hönssold. Du frågar åt en kompis säger du. Du har inga kompisar vet du väl men antar att du ska betala pickan åt nån som du vill vara kompis med. då jag är mer lagd åt revolverhållet så kan du få vara kompis med mig en stund om jag får en Casull av dig.

Jag har en Para-Ordnance P14 limited edition och jag är väldigt nöjd med den. Bra med 14 skotts mag men man bör ha ganska stora händer för att få ett bra grepp.

Lite beroende på vad man laddar den med men rekylen är ganska mjuk. Trycket är ok, avtryckaren är i plast/komposit vilket är lite sådär, njae. Samma med magspärren också plast vilket är kasst och suger. Efter ett antal magbyten är den nedsliten och måste bytas.

Överlag är det dock en bra puffra. Den laddar semiwadcutter lite illa om man inte putsar rampen en del men vanlig ball ammo och tom feta JHP går utan problem.