ensammavargen Posted October 2, 2002 Report Share Posted October 2, 2002 Jag hörde precis på rapport om hur miljöpartiet drivit igenom sitt förslag på att man vid nästa försvarsbeslut vill spara in 6 miljarder.Jag undrar var det bär hem med Sverige snart vill de väl lägga ner alltihop. Jag känner mig inte särskilt motiverad att hålla på med FM i framtiden. Det kan knappast beskrivas som ett säkert jobb. Mvh Dg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted October 2, 2002 Report Share Posted October 2, 2002 Håller med. Jag vill jobba som Yoff i framtiden, men det känns lite läskigt att veta att man kan bli av med jobbet när som helst p.g.a nedskärningar. :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 2, 2002 Report Share Posted October 2, 2002 Dom får lägga ner vilket regemente/flygflottilj som helst bara dom inte rör mitt p10 :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted October 2, 2002 Report Share Posted October 2, 2002 Flygflottiljerna, särskilt F7, ger dom fan i!! Varför inte bara lägga ned fakturaavdelningen hos Fortifikationsverket istället Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted October 2, 2002 Report Share Posted October 2, 2002 Dom får lägga ner vilket regemente/flygflottilj som helst bara dom inte rör mitt p10 :) Tyvärr lär nog P10 vara det pansarförband som ryker härnäst med tanke på att dom lagt ner stridsvagnsutbildningen där. :( Enda sättet för P10 att överleva är nog om dom lyckas få dit Swedint på något sätt. The Swede Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 2, 2002 Report Share Posted October 2, 2002 Swede: Har man lagt ned Strv-utb på P10? När då..? När det gäller Swedint så är det ju bestämt till LG, och flytten verkar vara på G snudd på när som helst.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dass Posted October 2, 2002 Report Share Posted October 2, 2002 om jag inte har helt fel så ska dom diskutera försvarsbudget. inget är bestämmt. tror jag Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted October 2, 2002 Report Share Posted October 2, 2002 Gotcha. Stridsvagnsutbildningen på P10 lades ner till detta utbildningsåret. The Swede Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted October 2, 2002 Report Share Posted October 2, 2002 Ganska sjukt att mp kan få så mycket inflytande när bara lite mer än fyra procent röstade på dem... ??? (Nu säger ju Persson i och för sig att han kan tänka sig en diskussion om röstsystemet. Han pratar om enmansvalkretsar, typ de som de har i UK, allt för att stärka regeringens makt. Han vill också göra det svårare för småpartier att ta sig in i riksdagen, allt enligt text-tv.) Typiskt nog så vill de spara in på försvaret. Även om hotbilden inte är särskilt stor just nu kan det ju ändra sig snabbt och då blir det jävligt jobbigt att bygga upp ett habilt försvar. Nåja, den som lever får se... *Hmm, min parentes blev nästan längre än mitt inlägg! * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aron Posted October 2, 2002 Report Share Posted October 2, 2002 Gotcha. Stridsvagnsutbildningen på P10 lades ner till detta utbildningsåret. The Swede Med risk för att bli lite offtopic, men jag måste fråga. Varför lägga ned stridsvagnsutbildningen på ett pansarförband??? Det är väl ändå det som är stommen i förbandet. Kommer grunden utgöras av 90-vagnar där i fortsättningen? Lägger man ner I5 lägger jag också ner... /Aron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 2, 2002 Report Share Posted October 2, 2002 Hmm jag drog mig tillbaka redan för flera år sedan... Det blev så omotiverande av att det bara var nerdragningar hela tiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haegg Posted October 3, 2002 Report Share Posted October 3, 2002 Något försvarsbeslut är det absolut inte frågan om. Persson har gått med på att undersöka möjligheterna att spara ytterligare 6 miljarder inför nästa fösvarsbeslut. Vi ska inte måla faan på väggen ännu. Med tanke på att socialdemokraterna ogärna samarbete med V och MP i utrikes- och säkerhetspolitik och att de har gjort försvarspolitiska uppgörelse med Centern förr så tror jag att det finns möjligheter att komma undan denna besparing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARN Posted October 3, 2002 Report Share Posted October 3, 2002 Besparing kommer det att bli, åtetstår att se hur stora neddragningar de tycker är möjliga. Det var snack om att man bara skulle ha en marinbas kvar redan förra gången, så då lär en försvinna. Och med den kanske en flygflottilj och något pansar regemente. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted October 5, 2002 Report Share Posted October 5, 2002 Kunde bara inte hålla mig: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.