Jump to content

Något udda attentat


Vildmannen

Recommended Posts

Nåväl, det är nog att föredra framför brandbomber. Men visst gränsar det till en attack med C-stridsmedel? :=o

 

"Surströmmingsattack mot krog i Umeå

En krog i centrala Umeå vandaliserades i natt - med surströmming.

Någon, eller några, krossade en ruta till News Café på Kungsgatan vid tretiden natten till fredag. Därefter har de tagit sig in i lokalen och hällt ut surströmming över möblemanget.

 

Gärningsmännen försvann sen från platsen och har inte synts till efter det. Polisen rubricerar det inträffade som inbrott och skadegörelse"

 

Från VK.se

Link to comment
Share on other sites

Förlorade oskulden vid trettifem års ålder.

Gick med kväljningar i halsen i en hel vecka.

Kommer nog dröja 35 år till innan nästa gång.

 

Att käka surströmming då alltså. Eftersom blodet i ådrorna kommer nånstans runt lule trakterna från början så var det bara att bita ihop. Men jag gjorde det! :lala:

 

Apropås, svensk dam vräktes i tyskland efter surströmmingsparty! Läste om det för ett par år sedan men har inte hittat nånting på nätet än.

 

Kom på en sak! Varför inte skicka en väljäst burk till MYTHBUSTERS att roa sig med? :ph34r:

 

 

Stackars restaurantägare alltså!

Link to comment
Share on other sites

Förlorade oskulden vid trettifem års ålder.

Gick med kväljningar i halsen i en hel vecka.

Kommer nog dröja 35 år till innan nästa gång.

JÖSSES som jag funderade på vilken tråd jag hamnat i när jag läste det där. :lala:

Link to comment
Share on other sites

Förlorade oskulden vid trettifem års ålder.

Gick med kväljningar i halsen i en hel vecka.

Kommer nog dröja 35 år till innan nästa gång.

 

Hehe kan se lite konstigt ut om någon använder det som citat...

 

Jag äter inte surströmming, brukar äta något gott medan dom andra pinar i sig.

Link to comment
Share on other sites

Jag provade surströmming för första gången för nån månad sen, jag är 30...

Det luktade svavel/pappersbruk...inte ruttet som jag trott.

 

...inge vidare käk..men kräftorna i akvariet slogs som pittbulls om surströmingen.

 

Såg ett program med Achberg, precis när vi hadde gått med i EU, då gick Gert Fylking omkring

på ett torg i Bryssel iklädd sin rosa träningsoverall, och skulle introducera svens kultur.

Han gick omkring med en nyöppnad burk surströmming och hadde en hel filé i munen, hängade ut i mungipan, med spadet rinnande ner för hakan och bjöd, och folk stod med kostym, och de

pillrade i burken efter fileérna med fingrarna, och var så nyfikna, för det var ju gratis också!

 

Vilken syn!! :lol: jag önskar jag kunde se den en gång till :P

 

krafta2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...