QuizQuoz Posted November 18, 2005 Report Share Posted November 18, 2005 Nu har det hänt. Jag var vid SFD idag för att hämta ut min nya utrustning, inga problem så långt. Men när jag började packa upp sakerna så upptäckte jag att jag inte fått med mig drickflaskan eller fodralet till denna. Ringde dirket förrådet för att kolla om det gick att lösa. Dessvärre hade de hunnit stänga för helgen och jag har en känsla av att de inte kommer gå med på att ge mig en "ny". Så frågan är vart kan jag köpa flaskan? Fodralet hitta jag på recon men vart finns flaskan att inhandla. Om jag åker tillbaka till förrådet och tar den fajten så gissar jag att totalkostnaden blir högre än att bara bita i det sura äpplet och beställa nytt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raulito Posted November 18, 2005 Report Share Posted November 18, 2005 Kolla olika överskottställen. det finns på olika sidor på internet http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=7898 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sleget Posted November 18, 2005 Report Share Posted November 18, 2005 Ja, lyckas du hitta en så grattis! Har själv försökt. Var i kontakt med tillverkaren och fick som svar att den INTE säljs till privatpersoner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hornet Posted November 18, 2005 Report Share Posted November 18, 2005 http://www.recon.se/product_info.php?cPath=23&products_id=79 hittar dock inte flaskan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dajo Posted November 18, 2005 Report Share Posted November 18, 2005 Nu har det hänt. Jag var vid SFD idag för att hämta ut min nya utrustning, inga problem så långt. Men när jag började packa upp sakerna så upptäckte jag att jag inte fått med mig drickflaskan eller fodralet till denna. Ringde dirket förrådet för att kolla om det gick att lösa. Dessvärre hade de hunnit stänga för helgen och jag har en känsla av att de inte kommer gå med på att ge mig en "ny". Så frågan är vart kan jag köpa flaskan? Fodralet hitta jag på recon men vart finns flaskan att inhandla. Om jag åker tillbaka till förrådet och tar den fajten så gissar jag att totalkostnaden blir högre än att bara bita i det sura äpplet och beställa nytt. Hemvärnet? Prata med din chef så fixar dom så att du får en ny flaska. Gör du det till en vana att förlora matriel så blir dom itne så glada på dig men jag har aldrig varit med om att någon fått köpa något själv så länge det inte varit nonchalans/likgiltighet bakom förlusterna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sotilas Posted November 18, 2005 Report Share Posted November 18, 2005 Ring du förådet på måndag morgon. Säj som det är att du inte fick med flaskan. Har du då tur så är dom på gott humör o du får en flaska. Annars säjer dom nej på får förklara dig varför den är borta skriva på ett papper o du får en flaska iallafall... B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubba Posted November 18, 2005 Report Share Posted November 18, 2005 VI VILL INTE GE DESSA SIDOR GRATISREKLAM brukar ha sådanna ibland, komemr upp lite då och då... Jag köpte min där för 140kr + frakt.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdamKalle Posted November 18, 2005 Report Share Posted November 18, 2005 Ring du förådet på måndag morgon. Säj som det är att du inte fick med flaskan. Har du då tur så är dom på gott humör o du får en flaska. Annars säjer dom nej på får förklara dig varför den är borta skriva på ett papper o du får en flaska iallafall... B) Problemet borde väl gå att lösa med hjälp av lämpligt kaffebröd.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake The LT Posted November 19, 2005 Report Share Posted November 19, 2005 Inte ska du behöva köpa materielet själv inte, du kommer inte få ersättning för ditt egna materiel om det går sönder. Men säg som det är, och hoppas på det bästa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts