Jump to content

Var har fjs hemsida tagit vägen?

Recommended Posts

På mil.se så har först FJS haft en sida under www.k3.mil.se sen undet www.mil.se/fjs men jag hittar inte fjs sidorna någonstans.. Någon som vet var de tagit vägen?

/Jake

Eftersom inte FJS inte tillhör livhusarerna längre utan direkt under ÖB så har deras sida flyttats.

Den ligger numera direkt i www.mil.se. sök på FJS i sökmotorn så hittar du den.

jahå nu har det tagit bort den också då vet jag inte

På mil.se så har först FJS haft en sida under www.k3.mil.se sen undet www.mil.se/fjs men jag hittar inte fjs sidorna någonstans.. Någon som vet var de tagit vägen?

/Jake

Eftersom inte FJS inte tillhör livhusarerna längre utan direkt under ÖB så har deras sida flyttats.

Den ligger numera direkt i www.mil.se. sök på FJS i sökmotorn så hittar du den.

jahå nu har det tagit bort den också då vet jag inte

jo jag visste att de sedan 2005-01-01 inte låg under K3 utan under Öb precis som SSG men som sagt.. sidorna borta... har sökt för att förut kunde man hitta några sidor som låg kvar under k3.mil.se/ sidorna men allt är bort nu.. ? ingen FJSare som kan ge oss lite upplysning?

Eftersom att utbildningen kommer att ändras är det som står på sidorna inte så aktuellt

och har därför inget värde längre.

Ny info tas fram men den kommer antagligen inte vara så spännande vad jag förstått.

FM ändrar färg o form numera ......Tänk på det.

ja det tycker jag, man får soldater som redan har genomfört ex jägartjänst i 10-15mån och slipper utbilda soldaterna på gsu-nivå utan kan koncentrera sig på att förfina kunskaperna samt fallskärmsutb. tycker det låter som ett vinnande koncept.

jahapp var ju synd att k-kortet saknas då annars hade man ju sök

när togs VPL bort på FJS föra året?

Tja, om det är samma regler som för övriga RO/YO så räcker det med att du har körkortet till utbildningens början. Se inte hindren.

Ok frågade på lumpen.se.

Man kan fortfarande göra värnplikten som fallskärmsjägare.

Det som står på hemsidan handlar främst om rekrytering av personal som vill arbeta på FJS.

Jag hoppas du fick svar på din fråga!

Hälsningar

Oskar Skandevall

Skolinformatör

Ja, nu har en ny sida kommit upp, men det verkar inte längre gå att göra värnplikten vid FJS?

Längst ner på sidan står det:

Värnpliktsutbildning - FA700 / Fallskärmsjägare

Värnpliktsutbildningen kommer att förändras från och med 2006. Inom kort kommer vi att presentera

information om grundutbildningen till fallskärmsjägare.

Läs mer om det nya värnpliktssystemet »