Nifelhel Posted November 29, 2002 Report Share Posted November 29, 2002 Japp nu är man arbetslös till på måndag.. :P Då börjar jag mitt nya jobb som vapentekniker hos polisen i Göteborg. :cool: Vet att det är ett gäng här inne som pluggar, men jag är nyfiken på vad ni andra sysslar med?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonte72 Posted November 29, 2002 Report Share Posted November 29, 2002 Vapentekniker...vad har du för utbildning då? Själv så arbetar jag på Volvo lastvagnar där jag justerar och kontrollerar FM och FH lastbilar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted November 29, 2002 Author Report Share Posted November 29, 2002 Vapentekniker...vad har du för utbildning då?Själv så arbetar jag på Volvo lastvagnar där jag justerar och kontrollerar FM och FH lastbilar. Jag har mekanisk utbildning från gymnasiet, den vanliga vapenutbildningen ifrån FM samt att jag har ett vapenintresse. Utbildningen på polisens vapen får jag på plats. Då det nästan inte finns någon i sverige som har utbildning på deras vapen. I anställningsintervjun gick dem mycket på personlighet, alltså dem vill ha rätt man... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SoniC Posted November 29, 2002 Report Share Posted November 29, 2002 Låter som det kan vara ett intressant jobb. Lycka till! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonte72 Posted November 29, 2002 Report Share Posted November 29, 2002 lycka till...ett grymt bra jobb...det är bara att gratulera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
oz Posted November 29, 2002 Report Share Posted November 29, 2002 /.../Då det nästan inte finns någon i sverige som har utbildning på deras vapen./.../ Man får ju verkligen hoppas att polisen inte tillhör den kategorin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 29, 2002 Report Share Posted November 29, 2002 Hoppas att du får vara med och prova ut eventuella nya vapen åt polismakten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted November 30, 2002 Author Report Share Posted November 30, 2002 /.../Då det nästan inte finns någon i sverige som har utbildning på deras vapen./.../ Man får ju verkligen hoppas att polisen inte tillhör den kategorin. Det gör dem definitivt!!! Det jag ska syssla med får dem absolut inte göra själva.. :P Jag kommer att jobba med deras Sig Sauer pistoler, MP5:or, CGA5P samt lite andra vapen som dem har... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted November 30, 2002 Report Share Posted November 30, 2002 Usch. Stackars dig... lider verkligen med dig. "It's a dirty job, but someone's got to do it" ??? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 30, 2002 Report Share Posted November 30, 2002 Låter som ett bra jobb, pilla inte för mycket bara. Ett skräckscenario när Nifelhel står med kobenet och bryter upp vapenskåp i polishuset Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted November 30, 2002 Author Report Share Posted November 30, 2002 Undrar om man kan jobba hemifrån?!?! Hmm får kolla upp det.. :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 30, 2002 Report Share Posted November 30, 2002 Nifelhel hoppas du får kul på det nya jobbet... har hört att de enbart har en fil och en skruvmejsel i verkstan ;) Har du nån aning om hur lång är den interna utbildningen är? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted December 1, 2002 Author Report Share Posted December 1, 2002 Nope jag har ingen aning om hur lång den är. Men jag ska träffa chefen utbildningsenheten på måndag, så då får jag väl reda på det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted December 3, 2002 Author Report Share Posted December 3, 2002 Nifelhel hoppas du får kul på det nya jobbet... har hört att de enbart har en fil och en skruvmejsel i verkstan ;) Har du nån aning om hur lång är den interna utbildningen är? Jag ska på börja utbildningen nästa vecka, min närmaste chef och min andre kollega skall vara instruktörer. Hur lång den är vet jag inte för det är så mycket annat som skall göras nu inför årsskiftet, så utbildningen kommer att köras när tid finnes. Kan ju säga att första dagen på jobbet fick man skjuta lite med en MP5 samt kolla lite på FX-ammunition :cool: Kan med säkerhet säga att detta är något av ett drömjobb. Har även klämt och kännt på en del annat smått och gott Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vlad Posted December 4, 2002 Report Share Posted December 4, 2002 "utbildningen kommer att köras när tid finnes." Jo jo. under tiden får du utb av att städa toa:n och diska Sen efter ett år när du inte orkar med ditt "drömjobb" så bryter du dig in i vapenskåpen. Sedan står du på taket med en U-båtsmacka och en MP5:a och skriker "Ta mig till havet och gör mig till kung" Undertiden så gör sig insatsstyrkan :cool: sig redo för att storma den galne städaren på taket. Näää, nu skojade jag lite... fy på mig... måste låta dom rosa pillren vara nu.. :what: Nä jag hoppas natuligtvis att du får det skitbra. :thumbs: Kan bara önskelycka dig.. (försökte piffa upp ämnet lite bara) Mvh Vlad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vlad Posted December 5, 2002 Report Share Posted December 5, 2002 va nu då Nifelhel? Du gav väl inte upp hoppet nu va? .? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vlad Posted December 5, 2002 Report Share Posted December 5, 2002 va nu då Nifelhel? Du gav väl inte upp hoppet nu va? ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted December 5, 2002 Report Share Posted December 5, 2002 Skönt att höra att det verkar vara ett roligt jobb. Träffade du min svärmor i veckan? ( menar inte med mp5:an ) Lycka till............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted December 6, 2002 Author Report Share Posted December 6, 2002 Vlad: Under veckan så har jag försökt sätta mig in i alla rutiner, en hel del säk osv. Gjort lite ammunitions inventering. Givetvis har jag ju fått prova polisens tjänstevapen, som sagt även mp5 Inomhusskjutbanan ligger 5m i från verkstan :cool: Om jag skulle ställa mig på taket med en u-macka etc. Så skulle dem käcka grabbarna ifrån piketen komma, men jag skulle givetvis se till att ha "preppat" deras vapen innan :devil P.S. jag behöver inte bryta mig in i nåt skåp, jag har nyckel :P Fu Kjellberg: Jag skall ner till "tillståndsgruppen" på måndag el. tisdag. Så jag skall ha ögonen öppna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted December 6, 2002 Report Share Posted December 6, 2002 Var ska du jobba i GBG? Inne på själva "huset" eller nån annanstans? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Wilhelm Posted December 6, 2002 Report Share Posted December 6, 2002 Nope jag har ingen aning om hur lång den är. Men jag ska träffa chefen utbildningsenheten på måndag, så då får jag väl reda på det Hmm....jag hajade till när jag bläddrade lite snabbt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Wilhelm Posted December 6, 2002 Report Share Posted December 6, 2002 Nope jag har ingen aning om hur lång den är. Men jag ska träffa chefen utbildningsenheten på måndag, så då får jag väl reda på det Hmm....jag hajade till när jag bläddrade lite snabbt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted December 7, 2002 Author Report Share Posted December 7, 2002 Var ska du jobba i GBG? Inne på själva "huset" eller nån annanstans? Jobbar på Stampen, men vi har lite lokaler i huset oxå. Dem skall bygga ut huset så om ca 2år kommer vi att befinna oss där. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted December 7, 2002 Report Share Posted December 7, 2002 Nifelhel: Aha, då vet jag var du är nånstans! Var i GBG och "genomförde fältstudier" för ett tag sen och var då bl a på "Stampen"! Bäst att hålla ett öga på mina vapengalna bröder! Då kanske jag kan skicka min Sig till dig om nåt år för lite "upphottning"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted December 7, 2002 Author Report Share Posted December 7, 2002 Japp händer det något med din Sig så får du komma till mig eller min kollega. Eller om du skall "hotta upp" den ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.