Jump to content

Ordkriget i full gång

ARN

Recommended Posts

saddam

- Vi kommer att kunna bemöta ett anfall, varifrån det än kommer, genom att utnyttja alla de vapen vi har till hands, sade Saddam Hussein enligt en dagstidning i Bagdad.

- Vi böjer oss endast inför Gud och inte inför en girig utlänning, även om han är teknologiskt kraftfull och arrogant, sade Saddam.

låter ganska farligt. Känns lite som en gubben-i-lådan. Man vet inte vad som finns i förrän man har öppnat....

Guest Lt. payne
dags att göra ett uttag på systemet, öppna mobförråden och gräva ett ståvärn.

Ja,nu är det tamejf-n på tiden!

"When the going gets tough,the tough get goin"!  :devil ;)

hur skall jag lasta lastbilen jag har "lånat"? vapen och am längst fram eller skall jag ta spriten där? om jag tar spriten längst fram, då måste jag arbeta mig igenom all am först, och om jag tar all am längst fram, då måste jag arbeta mig igenom all sprit först.

sedan, hur f#n skall jag få med mig stridsvagnarna och haubitsarna och stridsHKPerna och CVna och Jas planen och stribåtarna och allt det andra som jag behöver?

och vart skall jag göra av minorna och sprängdegen och pentylen och granaterna och bränslet?

mat behöver jag inte, jag har ju sprit :D

*obs icke seriöst obs*

Det var någon som sa i nån annan tråd att en demokrati aldrig startat ett krig. Vet inte om det stämmer, men det ser ju ut som att USA tänker starta ett snart.

Det där att två demokratier aldrig har krigat är bara bluff och båg...

England - Argentina (Falkland 1981)

England - Zanzibar (Har för mig att zanzibar var demokrati)

England - Finland  2WW

England - Tyskland 1WW

Där kommer några små urval iaf..

USA är väll inte heller någon demokrati direkt eftersom demokrati bygger på att en person = röst. Det var en minoritet som röstade på Bush men genom elektorerna som skall väga de olika delstaterna blev det Bush som van trots färre röster totalt.

Sedan skall man komma ihåg att i USA har Presidenten rätt att starta en väpnad aktion utan godkännande från kongressen som närmast representerar folket. Vist blir det enklare om han har stöd men det är inte nödvändigt för att påbörja något...

:devil :thumbs: :devil

England - Finland  2WW

England - Tyskland 1WW

Tyskland var ett kejsardömme under 1ww om jag inte minns fel..

Guest Lt. payne
hur skall jag lasta lastbilen jag har "lånat"? vapen och am längst fram eller skall jag ta spriten där? om jag tar spriten längst fram, då måste jag arbeta mig igenom all am först, och om jag tar all am längst fram, då måste jag arbeta mig igenom all sprit först.

sedan, hur f#n skall jag få med mig stridsvagnarna och haubitsarna och stridsHKPerna och CVna och Jas planen och stribåtarna och allt det andra som jag behöver?

och vart skall jag göra av minorna och sprängdegen och pentylen och granaterna och bränslet?

mat behöver jag inte, jag har ju sprit :D

*obs icke seriöst obs*

Jag hjälper dej gärna att lasta,men allt måste noga provas och

användas flitigt innan!  :devil  ;)

Guest Lt. payne

England - Finland  2WW

England - Tyskland 1WW

Argentina var då en diktatur...... och kriget var 1982.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...