Jump to content

JarHead


Guest BekAss

Recommended Posts

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply
http://www.jarheadmovie.com/welcometothesuck.html

 

några tankar om filmen? Tror själv att den kommer vara väldigt lik "full metal jacket".

Men succé tror jag iafs inte direkt på, fast den här Donnie Darko killen är iofs med men tror inte det hjälper filmen speciallt mycket.

 

Nån som har hört om någon release i Sverige?

 

 

Jag har läst boken så det ska bli intressant att se filmen också.

 

Ska komma på bio 20 januari 2006 enligt imdb.com.

Link to comment
Share on other sites

Boken är väldigt bra, mycket därför att den är så annorlunda mot vad man väntat sig.

 

Oftast när man hör/läser om marinkårs soldater så är det väldigt mycket kår anda och stolthet och här kommer sen anthony swafford och säger att kåren i daglig mun kallas "the big suck"...

 

Läs boken, den är riktigt bra.

Link to comment
Share on other sites

Har också läst boken och kan rekomendera den. Kanske inte så mycket action utan mer en skildring av hur ett gäng 20 åringar hanterar situationen som råder...Kan beställas ganska billigt från adlibris har jag för mig.

Link to comment
Share on other sites

Jag var och sag Jarhead igar. Den kan jag klart rekommendera!!!

 

Det ar, som sagt, ingen krigsfilm utan handlar mer om vad unga man med mkt testosteron gor for "bus" tillsammans.

 

For ovrigt sa foljer den boken ratt val - aven om man inte forstar manga av sakerna om man inte har last boken....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Jag såg Jarhead igår och jag måste nog säga att jag var besviken man trode det skulle vara en modernare Full Metal JAcket men det är det defenetift inte... :bash:

 

Hur skulle någon kunna lyckas återskapa/likna en Kubrick-film?

Link to comment
Share on other sites

Jag såg Jarhead igår och jag måste nog säga att jag var besviken man trode det skulle vara en modernare Full Metal JAcket men det är det defenetift inte... :bash:

 

Hur skulle någon kunna lyckas återskapa/likna en Kubrick-film?

 

 

HEHHE...sant

Link to comment
Share on other sites

Jag såg Jarhead igår och jag måste nog säga att jag var besviken man trode det skulle vara en modernare Full Metal JAcket men det är det defenetift inte... :bash:

menar du att du har laddat ner den!!?? :camo::D:clap:

 

Den frågan kan jag inte svara på :banghead:

Link to comment
Share on other sites

Jag såg Jarhead igår, hade inte så höga förväntningar, men lyckas ändå bli en aning besviken.

Det var tur att man inte lagt ut 90 spänn för att se den på bio. Den hade väl sina poänger, men jag kan inte rekomendera den. Den får bara 2 kanoner av 5...

Link to comment
Share on other sites

Precis klarsedd. Mycket bra film! Ett annorlunda perspektiv på kriget. Att följa med den enskilde soldaten i hans tankar och att se kriget genom hans ögon var intressant! Skön film med lite action men ändå med en hel del spänning! Rekommenderas

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...