Jump to content

Märkesfodringar


Recommended Posts

  • Forumsledning

Enligt PEK 1994

(Kraven för vpl under GU)

 

Grundkrav:

Godkänt genomförande av skjutövningar 6,7,10,11,14 och 17 enl. nedan

 

Krav för Guldmärke

Minst 5 av övningarna godkända i den första serien i övningen och en senast i den tredje serien.

 

Krav för Silvermärke

Minst 4 av övningarna godkända i den första serien i övningen och övriga senast i den tredje serien

 

Krav för Bronsmärke

Minst 3 av övningarna godkända i den första serien i övningen. Övriga senast i den tredje serien

 

Som påminnande

 

Övn 6

Fig 1/3, 100m, 4skott, Knästående, 10sek(ak4) 7sek(ak5) tre träff. För godkänd krävs 2 godkända serier.

 

Övn 7

Fig 1/1, 100m, 4skott, Stående, 10sek(ak4) 7sek(ak5) 3 träff. För godkänd krävs 2 godkända serier.

 

Övn 10

Fig 1/1 + 1/3, 100m, 2+2 skott, stående + liggande utanstöd, 12sek(Ak4) 10sek(ak5) minst 1 träff per mål

 

Övn 11

Fig 1/1 + 1/3, 100m, 2+2 skott, stående + liggande utanstöd löpsträcka25m magasinsbyte, 30sek minst 1 träff per mål(Ak4) 30sek(ak5) 1 träff per mål

 

Övn 14

Fig 1/3, 25m, 3 skott, Stående efter språng 25m, 15sek 2 träff

 

Övn 17

Rörligt mål Fig 1/1 profil, 50m, 3skott, knästående, 2 serier med sammanlagt minst 5 träff.

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Nja, det är jag som vart trött och missat skriva i löpsträckan.. sorry.. åtgärdat nu.

 

@jöjje nej jag har inte uppfattning om att de har förändrats. Den PEKen som kraven jag skrev ur har utgått dock, och jag är inte säker på om de är ändrade krav/övningar i den nya. Kan bara vänta och se när den nya PEKen kommer. Det kommer bli lite förändringar i vissa prov och övningar ver jag iaf.

Tillsvidare tror jag det går utmärkt att köra med det gamla, kan ju inte vara så mycket som skiljer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...