Jump to content

Rengöra kardborreband?

Haegg

Recommended Posts

Borste med hårt borst borstar bäst bort borst än borste med mjuk borst borstar bort borst. :ph34r:

Såja, nu tar du och ställer i från dig kaffekoppen försiktigt.. andas djupt ett par gånger... Killen bakom dig i vita kläder som håller upp en vit skjorta med för långa ärmar är jättesnäll egentligen... ta nu på dig den skjortan långsamt... bry dig inte om att hans ena öga hänger och att han dreglar det är en bra pojk i grund... så lugn och fin nu... :P

Jag brukar ta ett annat kardborrband och gnugga mot varandra, alltså dom 'stickiga' sidorna mot varandra.

Då brukar det trassla upp sig och vara så pass tillgängligt att det går att ta bort med händerna.

Beror i och för sig lite granna på vad för bös man vill få bort..

Edit:stavning

Edited by Wemla

Nu måste jag fråga....hur är det med vatten tex?? Borde ju fungera. Eller måste det vara torrövning?

Om det som har fastnat är ludd (vilket det oftast är) så är torrövning bäst.

Andra former av smutts går bort i tvätten.

Borste med hårt borst borstar bäst bort borst än borste med mjuk borst borstar bort borst. :=o

Såja, nu tar du och ställer i från dig kaffekoppen försiktigt.. andas djupt ett par gånger... Killen bakom dig i vita kläder som håller upp en vit skjorta med för långa ärmar är jättesnäll egentligen... ta nu på dig den skjortan långsamt... bry dig inte om att hans ena öga hänger och att han dreglar det är en bra pojk i grund... så lugn och fin nu... :P

Jag har pjesiis fått TJE spjutoj nu...ää sååå luuugn o fiiijn...*bubbel* fina vita, mjuuuka vägar också... :blink:

Finns det någon därute som kan tipsa om ett effektivt och smidigt sätt att rengöra kardborreband? Den "pilla bort skräp men fingrarna"-modell som jag använder är inte särkilt effektiv.

Du kan använda en stålkam, typ en som man använder vid pälsvård av hund/katt. Finns både med långa tänder o korta ihop.