Jump to content

Svart overall

Kölsvinet

Recommended Posts

Ska föreställa en viss brittisk superagent på en maskeradgasque om två veckor, och behöver ha en svart overall ("Commando-Bond-SWAT-softairgunsnorunge"-modell) över den benvita smokingen när jag gör entré. Vart hittar jag en sån billigast?

/M

Såna där engångsoveraller som målarna brukar ha (med luva och så) kanske går att färga svarta om man är försiktig?

Inte att rekomendera. vi haddå sånna när vi tog studenten o sprang runt på skolan o hittade på hyss och dom är inte av bra kvalitet.

Vad jag vet så finns det bara vita o jag tvivlar starkt på att en sån overall skulle klara av att bli färgad...

Jäklar, vad svårt det ska vara att hitta en SVART, bara...

...jepp, insatsoverallen är lite att ta i för att användas under 2 minuter.

/M

Kolla Rusta och Jula.

Jag köpte en mörkblå overall för typ 200:- på Rusta som jag använde när vi skulle kidnappa en kompis som skulle gifta sig. Den var av bomull så det borde inte vara något problem att färga den svart. Kvalitén var ok, inte engångs känsla. På Jula fanns det något dyrare overaller har jag för mig 300-400:- och då tror jag att det fanns svart. På Jula har de dessutom svarta rånarluvor om du skulle behöva det.

:ph34r:

Jag köpte en overall från fristads som jag färgade svart med vanlig textilfärg som jag köpte på ICA. Blev mycket bra resultat.

Hur mycket fäller en egenfärgad overall overall egentligen? Tänk på att killen ska ha vit smoking på sig under. Det är nog mindre skoj ifall den är gråfläckig när han drar av sig ovven.

Min har inte färgat av sig något alls. Vill du vara på den säkra sidan så kör två tvättar efter färgningen istället för bara en som instruktionerna säger.

Tillägg: Glömde en sak: När jag färgade overallen svart så blev knapparna rosa (jag faktiskt). Jag färgade knapparna med sprayfärg.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...