Jump to content

hagelgevär på patrull


Recommended Posts

Som det är skrivet tidigare så var/är det rekommenderat att bära handskar när man är ute och traskar.

 

Det finns massa roliga bakterier där nere, så har man handskar så kan man förebygga direktkontakt med dom. Dessutom skyddar handskar mot små sår som man kan få av allt möjligt smått.

 

kanyler, ståltråd, armeringsjärn, glas, rakblad mm mm.

Jag bar personligen inte handskar särskillt ofta men så tar jag inte i allt jag ser heller. Stridshandskarna och plasthandskarna var dock alltid med.

 

 

 

När det gäller hagelbrakaren så har jag fått skrivet till mig från 04ingarna att det använder ammo av less-leathal typ. Jag tycker det verkar vettigt att ha den längst fram. Oftast har man ju 2 längst fram vilket inte hindrar grpch att ha en Kulspruta 90-gunner up front heller.

 

Självklart måste hatten plattas ner lite - annars blir stig helmer faktorn för hög. Ser ut som en seglarsolhatt annars ju!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mitt svar blev rumphugget, så blir det när man bara skriver slutet av sin tankekedja. :baskerFN:

Jag tänkte så här - om rekommendationen är att man ska bära handskar för att förhindra att man får bakterier i sig så kanske man tror att det räcker. Kanske man inte tänker på att om man tar i något med handsken på, och sedan tar med handen utanpå handsken (t.ex. när man tar av sig den) så kan man lika bra ha tagit i smittkällan från början. Alltså en falsk säkerhet.

 

Sedan kom jag också på det du säger, Engan, att handskarna självklart skyddar mot småsår - om man nu ska pilla på saker och ting.

 

När du säger plasthandskar, är det modell sopsäck? Eller sådana man faktiskt kan arbeta i vid t.ex. kroppsskada på någon annan (för att förhindra blodsmitta)?

Link to comment
Share on other sites

Vi fick ut två typer av plasthandskar. Den ena var modell diskahandske, lite grövre, löst sittande variant.

 

Den andra var av den modell man använder sig av inom sjukvården för och behandling av patienter. Alltså för att skydda mot blodssmitta! Den har säkert nått speciellt namn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...