Jump to content

10år efter muck..


Guest B:son

Recommended Posts

Drygt 10 år sedan muck. Vad hände med repövningarna som mitt kompani skulle ha vart annat år? Det blev exakt noll, i fredags kom brev från Pliktverket... Jag är inte längre krigsplacerad 8-/:huh: Misstänkte att det var på gång då det bara var jag och en till ytobs kvar som fortfarande var vita... 1602 och 2102 är platser jag kommer sakna...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply
Drygt 10 år sedan muck. Vad hände med repövningarna som mitt kompani skulle ha vart annat år? Det blev exakt noll, i fredags kom brev från Pliktverket... Jag är inte längre krigsplacerad :):banana Misstänkte att det var på gång då det bara var jag och en till ytobs kvar som fortfarande var vita... 1602 och 2102 är platser jag kommer sakna...

 

Det där brevet fick jag också härom dagen. 1994 lämnades K1's kaserner.

Link to comment
Share on other sites

Drygt 10 år sedan muck. Vad hände med repövningarna som mitt kompani skulle ha vart annat år? Det blev exakt noll, i fredags kom brev från Pliktverket... Jag är inte längre krigsplacerad 8-/:angry: Misstänkte att det var på gång då det bara var jag och en till ytobs kvar som fortfarande var vita... 1602 och 2102 är platser jag kommer sakna...

 

Det där brevet fick jag också härom dagen. 1994 lämnades K1's kaserner.

 

 

Samma sak här, muckade 940527. Fick brev från Pliktverket förra veckan och igår fick jag ett litet kort undertecknat av ÖB där han tackade för min insats. Vilken insats?

Link to comment
Share on other sites

Drygt 10 år sedan muck. Vad hände med repövningarna som mitt kompani skulle ha vart annat år? Det blev exakt noll, i fredags kom brev från Pliktverket... Jag är inte längre krigsplacerad :navy::clap: Misstänkte att det var på gång då det bara var jag och en till ytobs kvar som fortfarande var vita... 1602 och 2102 är platser jag kommer sakna...

 

Det där brevet fick jag också härom dagen. 1994 lämnades K1's kaserner.

 

 

Samma sak här, muckade 940527. Fick brev från Pliktverket förra veckan och igår fick jag ett litet kort undertecknat av ÖB där han tackade för min insats. Vilken insats?

 

Samma här med, muckade 930924, och i förrgår kom brevet från Pliktverket med rubriken "Din inskrivning har upphört", och då jag hade sett fram emot att få vara med på åtminstone ett repmöte blev jag tämligen besviken, fast inte direkt förvånad.

 

Någon muckarjacka eller tröja fick jag inte heller, däremot en specialgjord namnbricka (blå/gul) med datumet och ordet muck på, alltid något. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Knappt tre veckor till det är dags att lämna in sjösäcken för andra (sista?) gången och bli landkrabba och civlist efter knappt två år, får se om det blir några fler turer på böljan den blå... :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Muck 9908nånting snart 7 år sedan från salig K1.. Men däremot fick jag en krigsplacering i brevlådan för ett par månader sen. :D,O

Kul om man hade blivit kallad på den där "muntligt lovad" KFÖ:n 8-/

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det slog mej i veckan att det är 10år sen muck nu.

 

 

Då slog mej också tanken: Va fan gör mina gamla plågoand.. befäl idag.

 

 

 

Så är det någon som läser här som han berätta vad tex (då var han Fänrik) Fk Cr***** Plan gör idag. 94,95,96 så var han PC på 11:e HKP div berga( det som idag heter svea helikopter någonting..

 

Skulle vara kul i största allmänhet bara

 

Jag har en polare som ligger vid Kungsholmen i Karlskrona som bassäk. Han snackade om nån Kapten Plan förut vet jag...kan det vara han kanske? :P

 

 

Hej, Om du kommer ihåg så kan du fråga din polare, om det är den Plan. I såna fall så var han Fänrik 1995 på GU-bat på 11:e HKP div.

 

Bassäk och karlskrona.. Han som inte kunde säga en hel mening utan att tala om flottan och bassäk som lägre stående varelser..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag muckade dec -90 men det känns som det var längre sedan. Speciellt eftersom det inte finns kvar längre. Iofs finns kungsholmen kvar men det är inte mer. Båtarna har ju blivit sålda. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tiden går väldigt fort.

 

Igår fick jag ett kort om att det skulle vara klassfest :rockon: , tydligen tjugo år sedan jag muckade grundskolan.

 

Till Lucia (egentligen dagen före, så vi missade Lidköpings lucia :angry: som gick i min parallellklass) blir det femton år sedan jag lämnade F7 :camo: ... bara för att komma tillbaka dagen efter som civilanställd :mellow: . Samma plats, samma jobb, olika dekaler.

 

Samma dag som Bin Ladin Flying Circus :Malaj: var min sista dag i US och DB11 :camo: . Synd att jag inte träffat några sedan återträffen på Korsö (nästan exakt fyra år sedan).

 

Det är snart dags att förnya körkortet också.... för ANDRA gången :uuh: .

 

Just det, snart skall man väl ha fyrtioårskrig.. kris också :clap: .

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Drygt 10 år sedan muck. Vad hände med repövningarna som mitt kompani skulle ha vart annat år? Det blev exakt noll, i fredags kom brev från Pliktverket... Jag är inte längre krigsplacerad :D:unsure: Misstänkte att det var på gång då det bara var jag och en till ytobs kvar som fortfarande var vita... 1602 och 2102 är platser jag kommer sakna...

 

Det där brevet fick jag också härom dagen. 1994 lämnades K1's kaserner.

 

 

Samma sak här, muckade 940527. Fick brev från Pliktverket förra veckan och igår fick jag ett litet kort undertecknat av ÖB där han tackade för min insats. Vilken insats?

 

Samma här med, muckade 930924, och i förrgår kom brevet från Pliktverket med rubriken "Din inskrivning har upphört", och då jag hade sett fram emot att få vara med på åtminstone ett repmöte blev jag tämligen besviken, fast inte direkt förvånad.

 

Någon muckarjacka eller tröja fick jag inte heller, däremot en specialgjord namnbricka (blå/gul) med datumet och ordet muck på, alltid något. ;)

 

 

Jag fick också detta brev med meddelande om att min inskrivning upphört i dagarna. Nu är det så att jag sökt reservofficer till hösten och blev därför väldigt orolig för att detta brev kan betyda att jag inte är behörig. Någon som kan lugna mig? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Lugn nu Brahe. Om du inte är behörig så beror det inte på att ditt krigsförband är nedlagt.

 

Håll er on topic och diskutera hur fort tiden har gått sedan muck eller nåt.

 

/K

 

Hehe, jag blev bara lite orolig eftersom brevet kommer just nu, utfärdat av samma handläggare som jag beställde kopia på mina miltära vitsord av för nån månad sen..men du har rätt, jag är nog bara lite paranoid just nu :baskerHKP:

Link to comment
Share on other sites

Man kanske borde känna sej som en veteran då, det är ju i dagarna 29 år sen man vandrade ut från kääära gamla I5, hur nu de går ihop när man känner sej som 24 och ser ut som sjutton :rolleyes::)

Muckade från ing 3 i Boden 1992-10-31och vi avslutade med en krysning, fan man börjar bli gammal men man undrar ju vad som hände med alla gammla polare?

För man blev ganska "tajt" med dom, om det det är nån som känner sig träffad så hör av er.

 

/Isso

 

ing 3 6 komp MTRLGRP

Link to comment
Share on other sites

Drygt 10 år sedan muck. Vad hände med repövningarna som mitt kompani skulle ha vart annat år? Det blev exakt noll, i fredags kom brev från Pliktverket... Jag är inte längre krigsplacerad 8-/:rolleyes: Misstänkte att det var på gång då det bara var jag och en till ytobs kvar som fortfarande var vita... 1602 och 2102 är platser jag kommer sakna...

 

Det där brevet fick jag också härom dagen. 1994 lämnades K1's kaserner.

 

 

Samma sak här, muckade 940527. Fick brev från Pliktverket förra veckan och igår fick jag ett litet kort undertecknat av ÖB där han tackade för min insats. Vilken insats?

 

Samma här med, muckade 930924, och i förrgår kom brevet från Pliktverket med rubriken "Din inskrivning har upphört", och då jag hade sett fram emot att få vara med på åtminstone ett repmöte blev jag tämligen besviken, fast inte direkt förvånad.

 

Någon muckarjacka eller tröja fick jag inte heller, däremot en specialgjord namnbricka (blå/gul) med datumet och ordet muck på, alltid något. ;)

 

 

Jag fick också detta brev med meddelande om att min inskrivning upphört i dagarna. Nu är det så att jag sökt reservofficer till hösten och blev därför väldigt orolig för att detta brev kan betyda att jag inte är behörig. Någon som kan lugna mig? :)

 

Jag fick samma brev i torsdags. Lite märkligt eftersom jag trodde jag var krigsplacerad i HV sedan 2000... Har jag haft dubbla krigsplaceringar? Med tanke på att Pansarbrigaden försvann för ganska länge sen så vete fn... Jag är Ordinarie HV inte Extra. Nån som vet exakt hur det ligger till med brevet från Pliktverket? :huh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Fjskop/Kry FMB/KA3 -94/95

Jag fick det där brevet/kortet jag med, tack och hej.

Funderar på att rama in alla papper med mössmärken, dödsbricka, namnbricka och fotografier för att göra en minnestavla till att ha på väggen hemma i datorrummet.

 

Muckade 1/8-96. Såg att det fanns andra i från KA3 här, inga från MUL-DIV?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

I början på juni är det drygt 4000 dagar sedan muck, dvs 11 år. Känns inte alls som det var så länge sedan, men om man betänker att mitt gamla fartyg inte längre finns i organisationen, utan ligger som museéfartyg i Göteborg så anar man att det är ett tag sedan.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...