Jump to content

10år efter muck..

Guest B:son

Recommended Posts

Det slog mej i veckan att det är 10år sen muck nu.

Då slog mej också tanken: Va fan gör mina gamla plågoand.. befäl idag.

Så är det någon som läser här som han berätta vad tex (då var han Fänrik) Fk Cr***** Plan gör idag. 94,95,96 så var han PC på 11:e HKP div berga( det som idag heter svea helikopter någonting..

Skulle vara kul i största allmänhet bara

• Replies 62
  • Created
  • Last Reply
  • 4 weeks later...
  • Super Administrators

RHDF och jag lämnade KA3 samma dag. :bash:

Det är alltså snart 10 år sedan RHDF visade mig hur man reser ett Tält 20 under vårt första fältdygn. ,O

I sommar skall vi dock försöka få till en liten reunion för alla Markstrid Ka3 1996.

• 1 month later...
  • BlåGul -1

För 10 år sedan muckade jag från min andra mission. :baskerFN:

Det har blivit ett par till sedan dess. Och en hel del tid utöver det i FM.

GU-muck för 12 1/2 år sedan.

/Krook

27 år och snart 7 månader sedan man gick ut från F18 för sista gången och ändå var jag bland de äldre i min omgång. T.o.m. äldre än några av befälen...

Man undrar vad som har hänt de andra sedan dess? Den enda jag vet något om är min gamle överfurir Mats Rimdahl - även om vi inte har haft någon personlig kontakt sedan dess! :)

Kan knappast inte bryta mot PUL eftersom person som hade det namnet inte längre heter så enligt susning.nu

Vi fick bakåt på våra mucktröjor.

Det var när vår kapten fick se utkastet som vi skulle skicka in:

S3

91-92

Norbotten Tour

följt av kordinater för radiolänkgrupperingsplatser och en inte helt öppen karta som bakgrund.

Så det bidde inget. Vilket kanske var lika bra. :lala:

muck 03/12/98

Kommer i håg muckar resan.

Vi flög till Grand canaria "28 pers var vi ;)" och näst sista dagen välte 4 polare en bil och hamna i snut häcken... blev släppta ca 15 min innan bussen gick till flyget...

Så kan det gå :wub:

• 2 weeks later...
Guest Guest_hej_*
Det slog mej i veckan att det är 10år sen muck nu.

Då slog mej också tanken: Va fan gör mina gamla plågoand.. befäl idag.

Så är det någon som läser här som han berätta vad tex (då var han Fänrik) Fk Cr***** Plan gör idag. 94,95,96 så var han PC på 11:e HKP div berga( det som idag heter svea helikopter någonting..

Skulle vara kul i största allmänhet bara

Jag har en polare som ligger vid Kungsholmen i Karlskrona som bassäk. Han snackade om nån Kapten Plan förut vet jag...kan det vara han kanske? :P

Guest Berfrund

Muck de har man nästan förträngt hur det var...Åland fram o tillbaks och en en dj..la huvudvärk dan efter ...nu e de 15år sen de va.

Visst saknar man och undrar hur det gick för en del har träffat en efter muck "ökan".

Mest är man nyfiken på hur det gick för den gala kapten:s hund som vi lärde allt utan det kapten ville han va ju hur tokig som helst när hunden gjorde tvärt imot som han tänkt sig...hahaha

Kapten hade ett underbart tal fel när han vart upphetsad och fick knappt fram något vetigt alls.

Bra skönt att man kom ifrån den dåren.

• 5 weeks later...
30/5 -85 Muckade jag ifrån P6/Fo14, snart 26 år jisses, har lyckat göra några tusen timmar i gröna kläder efter det men fan vad länge sedan nu när man tänker på det.

26 år? Jag är född femte maj åttiofem och jag fyller 21 i år.... :uuh:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...