Jump to content

Vikinstruktioner för karta

Skuggan

Recommended Posts

Någon som har någon form av Vikinstruktion för hur man på ett bra sätt viker en karta, jag brukar själv ha problem att vika kartor så att de visar det området som är relevant för mig, speciellt om det är ett så stort området att kartan måste vara vikt så området är delat på 2 sidor (om ni fattar hur jag menar, altså så att "framsidan" visar halva området och "baksidan" visar andra halvan)

det var inget jag fick lära mig i lumpen heller, förutom att man ibland blev tillfrågad av andra "fan, vet du inte hur man viker en karta eller?"

jag är säker på att en sådan vikinstruktion vore till hjälp för fler än mig.

Någon som har någon form av Vikinstruktion för hur man på ett bra sätt viker en karta, jag brukar själv ha problem att vika kartor så att de visar det området som är relevant för mig, speciellt om det är ett så stort området att kartan måste vara vikt så området är delat på 2 sidor (om ni fattar hur jag menar, altså så att "framsidan" visar halva området och "baksidan" visar andra halvan)

det var inget jag fick lära mig i lumpen heller, förutom att man ibland blev tillfrågad av andra "fan, vet du inte hur man viker en karta eller?"

jag är säker på att en sådan vikinstruktion vore till hjälp för fler än mig.

Det finns ett par varianter. Gå till bibblan och kolla efter boken "kartkunskap" (har jag för mig att den hette) Där finns instruktioner. Annars titta på lantmäteriböcker.. Eller knata in på lantmäteriet de är ju Kartproffs (dessutom det ställe där kartor, flygbilder mm lämpligast inhandlas)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...