Jump to content

Band of Brothers

Jonas

Recommended Posts

Handlar om vad då? Erkänner att jag inte vet NÅT om serien ifråga? Enlighten me!

krig !   vapen soldater pansarvagnar ...nått annat du behöver veta  ?    nej ingen dokumentär...  SERIE

Speilberg och Hanks står för produktionen

Band of Brothers är en krigsserie som följer brittiska soldater (101 Airborne Division) efter luftlandsättningen under D dagen och fram i tiden. Alla skådespelare fick bland annat genomgå en två veckors ”bootcamp” för att lära sig grunderna i soldatlivet och korrekt vapenhantering. Dom hade allt från fältdygn till natt övningar, och under inspelningarna så var det smutsig och skitig som var nyckelorden.

Fotot och ”stuket” på serien följer samma stil som ”Saving Private Ryan”, och många av de inblandade i serien var även med vid skapandet av just ”Saving Private Ryan”

Helt suverän serie, se till att inte missa den…

Lite mer info, bilder och filmsnuttar: http://www.hbo.com/band/landing/currahee.html

Band of Brothers är en krigsserie som följer brittiska soldater (101 Airborne Division) efter luftlandsättningen under D dagen och fram i tiden.

Du menar förstås Amerikanska soldater! Och det är helt klart den bästa "krigs" serien jag någonsin sett!

Helt grym.

Du menar förstås Amerikanska soldater! Och det är helt klart den bästa "krigs" serien jag någonsin sett!

Helt grym.

Ja, givetvis...är inte det självklart? ;)

Skyller på tillfällig härdsmälta i form av en 4 månaders baby i knät.... :D

Har tittat lite i den lokala videobutiken och där sitter en fin plansch som säger att BoB kommer på DVD v.51!!! :rolleyes:

NU vet man vad man skall önska sig!

HÅRDA klappar är roligast/godast! ;)

Helt grym.

Ja, givetvis...är inte det självklart? ;)

Skyller på tillfällig härdsmälta i form av en 4 månaders baby i knät.... :)

Jag vet vad du menar - fast min härdsmälta är bara en månad gammal!

Har tittat lite i den lokala videobutiken och där sitter en fin plansch som säger att BoB kommer på DVD v.51!!! :)

NU vet man vad man skall önska sig!

HÅRDA klappar är roligast/godast! ;)

Den jävla boxen på 6!! skivor kostar tusen spänn, hutlöst!!! :D

Den borde delas ut gratis till alla vpl, i inlärningssyfte naturligtvis...

Man borde bänka sig framför tvn redan nu så man får en bra plats... :D

lol

men iallafall, bli inte besvikna nu, serien rockar, första avsnittet dock inte helt hundra enligt mig. Men framför allt. Den visas på fyran inte ettan och iallafall jag kommer få svårt att stå ut med reklamen, rekommenderar stark att ladda ner och se dom i typ 3 omgångar. Jätte mysigt ligga och kolla på det i några timmar. Men för er som inte sett den, sitter på modem eller moral så se den ikväll och njut.. ;)

Guest Lt. payne
Frugan och ungarna hos svärmor, ledig från jobbet i morgon, ölen kall, nyinköpta band för inspelning, telefonen redo för pizzabeställning - här ska kollas!

Om jag tar med min kompis,han heter Jack Daniels har du plats för två till då?

:D:)

För första gången på länge ligger det även i min lilla behatade japanska lågkvalitetslåda ett band redo för inspelning.

:thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Jag är redo för lite skarp underhållning.

/RP

Givetvis har Tv4 apat efter Tv3 och gör sitt bästa för att rycka sönder filmen med reklam.. :sneaky2

Var det inte på gång att tv var tvungna att skicka en avbrotts- och startsignal (för videos) när det var reklamtajm?

Lite segt första avsnitt men enligt info så ska resten i stor sett bara vara pang ala inledningen i ryan

lite fakta om serien Hanks och Spielberg producerar

dom 3 första avsnitten kostade lika mycket som hela ryan :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...