Jump to content
Sign in to follow this  
Darkwand

Vem tillverkar tilläggspansaret till Stridsfordon 90?

Recommended Posts

Jag har sett flera olika typer av tillägspansar på Cv90 i lumpen hade en verkanspaketvagn rent tillägspansar sedan finns ju Cv90c som har stand off pansar som gör vagnen lite bulligare?

Är det någon som vet vem som tillverkar pansaret ?

Jag har sett flera olika typer av tillägspansar på Cv90 i lumpen hade en verkanspaketvagn rent tillägspansar sedan finns ju Cv90c som har stand off pansar som gör vagnen lite bulligare?

Är det någon som vet vem som tillverkar pansaret ?

Till 9040C gissar jag på samma tillverkare som gör tilläggspansaret på Strv 122, Åkers Krutbruk. En indikation är den lilla bilden på en vitmålad 9040C på deras hemsida.

Vem som levererar stålet till hägglunds för produktionen av vagnarna vet jag däremot inte. SSAB?

/E

AMAP, Advanced Modular Armour Protection, från Åkers moderbolag IBD, ska det vara som sitter på våra 90C enligt Defense Update. I instruktionsboken står även att det är IBD. Förmodar att IBD står för teknologin och Åkers för själva utformningen för 90C.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Vildmannen
      Expressen lägger ut en filmsnutt med ICA-lastbil och CV90 och efterfrågar dess ursprung
      http://expressen.se/index.jsp?a=786985

• By enigmatik
      En utredning anbefaller at Norge anskaffer panserjagere basert på CV90 med 120mm kanon og ubemannede tårn. Med dette vrakes alle oppdateringer av Leo 2A4. Panserjagere vil få overlegen engasjementsegenskaper sammenlignet med bemånnede tårn og vil kunne nedkjempe konvensjonelle stridsvogner som regnes som tregere og mindre egnet til å finne og bekjempe mål. Alikevel holdes døren litt på gløtt for Leo 2A7, mens A5 syntes helt ute av bildet.  A5 var inntil helt nylig det foretrukne valget. CV 90120 T syntes heller ikke aktuell
    • By komplettepost
      Någon som vet om det är möjligt att ladda telefonen i vagnen? Kan tänka mig att det behövs någon form av adapter.
  • Create New...