Jump to content

Essingeleden rammad?

Stefan F

Recommended Posts

Tydligen har (små) delar av Essingeleden ramlat ner i sjön. Avstängd både söder- och norrut tills vidare. Vilken trevlig trafikeftermiddag det kommer bli i Stockholm. :)

:clap: sveriges mest trafikerade väg!!!!! : :D

Tydligen har (små) delar av Essingeleden ramlat ner i sjön. Avstängd både söder- och norrut tills vidare. Vilken trevlig trafikeftermiddag det kommer bli i Stockholm. :)

:clap: sveriges mest trafikerade väg!!!!! : :)

nä skämt åsido, jösses vilket kaos d kommer å bli

I ett sådant här läge är nog kaos närmast (relativt sett) en underdrift.

Jag åkte från S:t Görans sjukhus ca. 13:10, på vägen ner till korsningen Lindhagensgatan/Kellgrensgatan såg jag att det stod still på Essingeleden (ja, jag skulle åka söderut...), efter korsningen såg jag folk komma backande ner från påfarten. Hastigt och lustigt åkte jag norr istället och över stan och ut via Liljeholmen.

Det här var direkt efter att dom stängt av och inte ens i rusning, och redan då började det se kärvt ut.

När jag kom fram i Årsta verkade situationen ha gått från "trasslig" till "intressant".

Hu!

I ett sådant här läge är nog kaos närmast (relativt sett) en underdrift.

Jag åkte från S:t Görans sjukhus ca. 13:10, på vägen ner till korsningen Lindhagensgatan/Kellgrensgatan såg jag att det stod still på Essingeleden (ja, jag skulle åka söderut...), efter korsningen såg jag folk komma backande ner från påfarten. Hastigt och lustigt åkte jag norr istället och över stan och ut via Liljeholmen.

Det här var direkt efter att dom stängt av och inte ens i rusning, och redan då började det se kärvt ut.

När jag kom fram i Årsta verkade situationen ha gått från "trasslig" till "intressant".

Hu!

Jösses! och jag som måste åka genom stan! jag chansar på att åka över Ekerö

Anta att det tar 6 mån att laga bron och trängselskatteförsöket startar om 3. Hur ska dom då göra ifall den avgiftsbefriade Essingeleden inte är körbar? :huh:

Var oxå inne på samma tanke och har faktiskt mailat till Stockholmsförsöket som det så fint heter.

Verkar vara lite stökigt i trafiken :banghead: Jag jobbar på Sjöviksbacken, en smitväg mellan Årstalaänken och Liljeholmen. Till den som har funderingar på den vägen kan jag säga att den är sådär. Det står still här utanför...

Återkommer med svar angående trängselskatten om nu de bemödar sig svara...

Edit: att det ska vara så svårt attt stava...

Anta att det tar 6 mån att laga bron och trängselskatteförsöket startar om 3. Hur ska dom då göra ifall den avgiftsbefriade Essingeleden inte är körbar? :huh:

Var oxå inne på samma tanke och har faktiskt mailat till Stockholmsförsöket som det så fint heter.

Verkar vara lite stökigt i trafiken :banghead: Jag jobbar på Sjöviksbacken, en smitväg mellan Årstalaänken och Liljeholmen. Till den som har funderingar på den vägen kan jag säga att den är sådär. Det står still här utanför...

Force Majeur, bara att bita i det mindre söta äpplet och betala trängselskatten är mitt heta tips! ;)

Tydligen har (små) delar av Essingeleden ramlat ner i sjön. Avstängd både söder- och norrut tills vidare. Vilken trevlig trafikeftermiddag det kommer bli i Stockholm. :lol:

Och då tänker jag direkt...tur jag inte var upptvingad att jobba i sthlm idag för då hade jag garanterat aldrig hittat hem!!

:banghead::huh:

Heh. Står vid tre-tiden på S1 och funderar på vilken buss jag skulle ta hem. Direktbussen till Sthlm Central eller den via Kungsängen och åka pendeltåget därifrån. Polare med radio på sin MP3 påpekar att Essingen är avstängd från båda hållen. Blev ett lätt val...

Visst är det dumt med en/flera ringled/er och "förbifart Stockholm"..

Nog för att det är chokat med bilar i stan, men i viss mån måste väl det gå att bygga bort?

edit: naturligtvis är jag bekant med de olika "paketen", kommentaren var snarare ironisk över det faktum att inget har hänt med dem.

Läs f.ö. gärna Staffan Heimersons kolumn i ämnet.

Hört talas om Dennispaketet, Österleden eller Västerleden? Har funnits flera förslag på att bygga flera förbifarter runt Stockholm, men miljömuppar m fl har hittills lyckats sätta käppar i hjulet. Det är väl tyvärr något sådant här som kan behövas för att det ska bli något.

Hört talas om Dennispaketet, Österleden eller Västerleden? Har funnits flera förslag på att bygga flera förbifarter runt Stockholm, men miljömuppar m fl har hittills lyckats sätta käppar i hjulet. Det är väl tyvärr något sådant här som kan behövas för att det ska bli något.

förbifart sthlm ska ju gå över Ekerö enl plan. Det har varit tvärnobben hela tiden ;dom vill inte förstöra deras fina natur. Men nu hur dom kovänt och kan tänka sig bygga,mot vissa "motköp" tex ny väg ut till ekerö samt en ny trafikplats i Bromma som e Sveriges mest trafikerade korsning. Hoppas att det blir av,det skulle underlätta nåt fruktansvärt

Verkar vara lite stökigt i trafiken :ph34r: Jag jobbar på Sjöviksbacken, en smitväg mellan Årstalaänken och Liljeholmen. Till den som har funderingar på den vägen kan jag säga att den är sådär. Det står still här utanför...

Force Majeur, bara att bita i det mindre söta äpplet och betala trängselskatten är mitt heta tips! ;)

Helt riktigt, se svaret nedan

"Om detta hade inträffad under försöket med trängselskatt så hade bilisterna fått betala när det passerade betalstationerna.

I detta fall vart ju trafiken hänvisad via Liljeholmsbron där en betalstation sitter, hade bilisterna fått betala vid den stationen, även om Essingeleden skulle varit stängd under flera månader."

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...