Jump to content

Blitzkrieg II

skaya

Recommended Posts

Ska strax ned och inhandla spelet som gjort mig våt i mina drömmar.

Blitzkreig I var ett underbart spel, och man har faktiskt utvecklat känslan och många fina finesser i spelet iochmed uppföljaren.

Om någon är intresserad av att testa så finns det ett

singelplayerdemo på 270mb

och ett

multiplayerdemo på 220mb.

Är det nån som lirar?! :)

Jag har sneglat på detta spel med viss tvekan: det verkar vara mer Sudden Strike än Close Combat, d.v.s. handlar mer om att trycka snabbt på knappar än att agera på ett mer realistiskt/taktiskt sätt.

Är det någon som seriöst utvärderat Blitzkrieg II och kan dementera detta, alt. har något annat spel motsvarande Close Combat att rekomendera?

Jag gillade ettan med ett förbehåll då man fick väldigt stora armeér på flera ställen i en karta var det ju helt omöjligt att samordna attacker samtidigt som man samstyrde alla enheter som bör köras in. T.ex köra med det mobila luftvärnet en bit bakom stridsvagnarna och infanteriet och de andra detaljstyrningarna men behövde göra. Iaf fann jag det väldigt irriterande ibland.

q

Ettan var svårstyrt. Tvåan är lite bättre, om man grupperar en grupp av pansar med infanteri och ger dem attackorder så framrycker de i samma hastighet så pansariet inte åker ifrån fötterna.

men tvåan är helt klart mer arkad än ettan.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...