Jump to content

Träna på Karlbergs militärhinderbana

Mr. Myagi

Recommended Posts

Jag och några kompisar ska åka till stockholm om några veckor. Då tänkte vi ta tillfället i akt och besöka Karlbergs militärhinderbana, dock så har jag inte kunnat hitta så mycket info om den på inernet eller så har jag sökt dåligt.. :P

Vad jag undrar är:

1. Vilka öppentider har hinderbanan dvs när är den öppen för allmänheten?

2. Finns det någon sida med info om hinderbanan?

3. Finns det någon sida med info om de hinderbanor som finns i Sverige? Jag har fått för mig att det inte är så många som är öppen för allmänheten..

4. Det vore kul om det fanns någon form av hinderbane-guide någonstans på internet dvs hur man bäst tar sig förbi olika hinder m.m.

Hinderbanan är öppen för allmänheten när parken är öppen. Jag tror öppettiderna för parken är 06-22 men är lite osäker. Det står dock skyltar vid alla grindar när parken är öppen.

Jag har själv tränat där flera gånger och det har aldrig varit minsta problem. ( förutom en tant somförsökte sno min PET flaska med vatten när jag tränade. Hon trodde den var övergiven och skulle panta den)

De andra frågorna vet jag inte svaret på.

Okej, tack för svaren.. Om jag omformulerar några av mina frågor lite..

Någon som vet om fler militära hinderbanor i Sverige förutom Karlberg som är öppna för allmänheten?

Hmm, verkar vara ont om hinderbane-guider på internet. Någon som vet om något filmklipp/bilder där någon springer en hinderbanan eller kanske någon som har lust att filma senaste hinderbanepasset? (blev lite mycket någon/något där men, men)

Hinderbanan P4/T2 ligger inte heller på något inhängnat område och det finns (eller fanns när jag låg där) inga skyltar som säger att inte allmänheten har tillåtelse. Men som vanligt... det är lättare att be om ursäkt efteråt och man behöver ju inte köra samtidigt som någon från regementerna har fys.

Några verkar det ju finnas iaf, dock inga nära Dalsland där jag bor... :)

Men, men får väll ta och lämmna in ett förslag till komunen om att få bygga en på min ort. Det verkar ju iaf vara/varit på g i Husby

Det finns säkert något bidrag man kan söka för det. För mer motion åt folket är väll alltid en bra motivation?

Tränade en hel del där förut, riktigt bra hinderbana måste jag säga. Dock har de börjat riva vissa av hindren för ett par månader sedan. Renovering på gång? Nån som vet?

Åtminstone ett av hindren är helt omgjort, så min gissning är renovering. Med tanke på att FM I/F ligger på Karlberg så tvivlar jag starkt på att hinderbanan kommer att försvinna.

• 5 months later...
15:s hinderbana låg/ligger utanför "grindarna".

Har inte haft vägarna förbi på sistone, kan

inte säga om den finns kvar vid ridhuset..?

Jajamensan den är kvar, något sliten men ändå brukbar, har själv kört där några gånger. Även den är öppen för allmänheten

• 1 month later...
15:s hinderbana låg/ligger utanför "grindarna".

Har inte haft vägarna förbi på sistone, kan

inte säga om den finns kvar vid ridhuset..?

Jajamensan den är kvar, något sliten men ändå brukbar, har själv kört där några gånger. Även den är öppen för allmänheten

När jag var där förra helgen, var flera pinnar i repstegen avbrutna. Kändes inte helt hundraprocentigt... :angry:

Nja, jag vet inte om den gör det (dvs I16/Lv6) 111 SSK bat. Senast jag var där med mitt innebandylag så skymtade jag en skylt som förkunnade att hinderbanan inte får utnyttjas utan C Lv6 tillstånd.

Jag antar att det är den blå/vita hinderbanan ovanför motorcentralen ni snackar om. Jag har för mig att det finns/fanns en hinderbana till någonstans runt garnisonen.

Vet ni något om den?

• 1 year later...

Hallå, jag undrar om det är nån som kan ge mej några tips om militära-hinderbanor som är öppna för allmänheten. letar efter nya utmaningar tyckter det ser rätt kul ut så om det är nån som vet om nån hinderbana så säg. bor strax söder om liten stad södertälje, så så när som möjligt är bäst. bring it on!

/Zeto :)

Guest koenigsegg88

Även K3 har en hinderbana som är öppen för allmänheten, som jag har fattat det.

P7 har också en, hurvida den är öppen för alla kan jag inte svara på.

Väcker denna gamla tråd till liv...

i Umeå finns den gamla hinderbanan kvar och är i det närmaste nyrenoverad. den finns kvar på samma gamla ställe ( vid arabiedungen) alldeles bredvid hagarondellen. Den är öppen för allmänheten.

II63

i Umeå finns den gamla hinderbanan kvar och är i det närmaste nyrenoverad. den finns kvar på samma gamla ställe ( vid arabiedungen) alldeles bredvid hagarondellen. Den är öppen för allmänheten.

II63

Närmre platsangivelse frågas kom?

En liten vägbeskrivning till platsen från Ålidhem eller campus skulle uppskattas från en liten nyinflyttad blivande lumpare som saknar Karlbergsbanan.

Tackar på förhand. Trodde det var kört för mig gällande hinderbana innan inryck när jag flyttade upp hit B-)

II63

Närmre platsangivelse frågas kom?

En liten vägbeskrivning till platsen från Ålidhem eller campus skulle uppskattas från en liten nyinflyttad blivande lumpare som saknar Karlbergsbanan.

Tackar på förhand. Trodde det var kört för mig gällande hinderbana innan inryck när jag flyttade upp hit B-)

Arabiedungen finns utmärkt på denna karta

http://hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=u...berResult=False

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...