Jump to content

Kolla era burkar

Vildmannen

Recommended Posts

Sån tur att man inte behöver bry sig eftersom jag undviker Bills produkter :rockon:

Å andra sidan kanske det inte är någon som talar om för dig när någon hittar hål i ditt favorit-OS.

A coin always have two sides...

Attans. Var ju hos en kompis för att kolla på fotboll en rejäl stund innan sju.

Är jag kokt i bajs nu eller?

Om du kör windows och IE - ja...

Allvarligt talat, det här är väl samma hysteri som det brukar vara? IE har alltid varit crackers (det heter F-N inte hackers!!!!) favoritmåltavla. Min personliga åsikt är att IE suger fetanka, men det hör inte hit.

Kör windows update och uppdatera allt den säger åt dig att uppdatera och se till att du har ett uppdaterat antivirusprogram så löser det sig nog.

När jag ändå är inne på browsers, för er som inte har testat firefox. Prova den och lägg in följande extensions (finns under Tools -> Extensions):

AdBlock - slipp huvudelen av alla popups och reklambanners.

ForecastFox - visar en väderprognos i nedre högra hörnet.

All-in-one Gestures - kontrollera en massa funktioner genom att rita tecken med musen, helt fantastiskt bra!

FoxyTunes - kontrollera valfri mediaspelare (tex winamp) från knappar i statusraden på firefox.

SessionSaver .2 - det bästa som har hänt sedan skivat bröd! Den kommer ihåg alla tabbar du hade öppna när du stängde ner firefox, även om datorn kraschade, och öppnar dom igen när du startar den nästa gång.

Sen finns det en massa andra bra att ha saker, men det här är mina favoriter :baskerPa:

Attans. Var ju hos en kompis för att kolla på fotboll en rejäl stund innan sju.

Är jag kokt i bajs nu eller?

Om du kör windows och IE - ja...

Allvarligt talat, det här är väl samma hysteri som det brukar vara? IE har alltid varit crackers (det heter F-N inte hackers!!!!) favoritmåltavla. Min personliga åsikt är att IE suger fetanka, men det hör inte hit.

Kör windows update och uppdatera allt den säger åt dig att uppdatera och se till att du har ett uppdaterat antivirusprogram så löser det sig nog.

När jag ändå är inne på browsers, för er som inte har testat firefox. Prova den och lägg in följande extensions (finns under Tools -> Extensions):

AdBlock - slipp huvudelen av alla popups och reklambanners.

ForecastFox - visar en väderprognos i nedre högra hörnet.

All-in-one Gestures - kontrollera en massa funktioner genom att rita tecken med musen, helt fantastiskt bra!

FoxyTunes - kontrollera valfri mediaspelare (tex winamp) från knappar i statusraden på firefox.

SessionSaver .2 - det bästa som har hänt sedan skivat bröd! Den kommer ihåg alla tabbar du hade öppna när du stängde ner firefox, även om datorn kraschade, och öppnar dom igen när du startar den nästa gång.

Sen finns det en massa andra bra att ha saker, men det här är mina favoriter :happy:

Eller så kan man prova opera som har kunnat istort sett allt de ovanför, plus mycket till i flera år nu.

FireFox... att byta ett säkerhetshål mot ett annat... och dessutom mista massor med funktionalitet. Funkar ActiveX än? ;)

/J

Själv använder jag Netscape 8.0.

Får det bästa av både IE och Firefox beroende på vilka inställningar du väljer för varje site du beställer. :P

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...