Jump to content

Starka gubbar2

Guest Lord Good

Recommended Posts

Guest Lord Good

Vem är starkast i SoldF då?

Jag tar 110kg i bänkpress.

Magnus Samuelsson gjorde det när han var 16 så det är väl inte så imponerande tyvärr.

Kom igen, vad grejar ni då?

Hederspris till starkaste tjej.

Försök vara ärliga:-)

Själv vet jag inte vad jag tar i bänk. Här faktiskt aldrig prövat mer än 55kg, och det var ju inte så svårt precis.

Min kompis tar 105kg(!) och han är 15 så om han klarar att ta 5 kg till på ett år så är han lika stark som M. Samuelsson var!!! F*n va coolt!! :)

Min kompis tar 105kg(!) och han är 15 så om han klarar att ta 5 kg till på ett år så är han lika stark som M. Samuelsson var!!! F*n va coolt!! :)

Fast.. Samuelsson testade första gången då.. han hade inte tränat innan. ;)

Själv tar jag bara runt 90.. och väger nånstans mellan 95-100. Hade varit lite skoj att ta sin egen vikt någon gång, även om jag tycker att bänkpressen är trist som övning.

Drygt 100 i bänk. Det var dock ett tag sen och jag har latat till mig på den punkten. Vågar inte tänka på vad jag tar idag. :(

Ska nog dra mig till gymmet och nöta marklyft nu i höst och vinter.

Det borde väl vara lämplig träning för en blivande balkslav(-drivare, förhopningsvis)...?

Ska nog dra mig till gymmet och nöta marklyft nu i höst och vinter.

Det borde väl vara lämplig träning för en blivande balkslav(-drivare, förhopningsvis)...?

äh, tusan. Ut och nöt i skogen istället. Ingen jäkel bygger bro sådär längre ändå. Hjullastare kan du inte konkurrera med. :P

Fast, sprängämnen väger fortfarande fläsk. Och som KB kommer du lära dig slippa bära dem. ???

*Ing misstänker att de som nu svarat var de som var hyfsat starka i bänken*

*tackar Max för ärligheten förresten*

Guest Lord Good

Jaha, om nu bänkpress är överskattat så hur många klarar kraven för Atletofficer då? Det är väl försvarets officiella definition på vad som är en stark person.

Starkast på SoldF.com borde man väll inte mäta i bänken?

Hur snabbt vänder ni ett traktordäck 100 m på istället?

Världsmästerskapen den 5 - 8 december i Luxembourg

Tävlingar som räknas som kval

1. SM SL, 6 - 7 april i Stockholm

2. SM bänkpress 15 - 16 juni, i Göteborg

3. EM i bänkpress, 13 - 18 aug. i Tjeckien

4. NM SL 7 - 8 sept. i Sverige

Herr

klass  NM  EM  VM  

52     110 135 142,5

56     125 145 152,5

60     140 162,5 179

67,5  155 170 180

75     165 185 195

82,5  175 200 210

90     190 210 220

100    210 220 235

110    220 240 250

125    230 250 260

+125  230 250 260

Damer

klass  NM  EM  VM  

52     55 80 87,5

56     65 87,5 92,5

60     75 90 100

67,5   82,5 100 115

75      90 110 120

82,5   95 115 125

+82,5 100  

90           120 130

+90         120 135

Följdfråga: Hur många väger under 75 kilo och tar över 100 i bänkpress? Inge vass i bänkpress, men törs slå vad om en ölback att INGEN på detta forum spöar mig i jägarvila (strikt)! :D

Edit: Var tvungen att lägga till "på detta forum".... *Har inte råd med hur många ölbackar som helst!* =)

Följdfråga: Hur många väger under 75 kilo och tar över 100 i bänkpress? Inge vass i bänkpress, men törs slå vad om en ölback att INGEN på detta forum spöar mig i jägarvila (strikt)! :D

Edit: Var tvungen att lägga till "på detta forum".... *Har inte råd med hur många ölbackar som helst!* =)

Hur länge klarar du då? Och vad exakt innebär jägarvila?(nej jag tror inte jag kan slå dig ;) )

Bänkpress har jag aldrig testat.

Hur ligger det till på simningsfronten då? 25, 50, 100 meter? Hur långt simmar ni på en kvart?

Haha. vilket ämne...men ok, jag är nyss kommen från gymmet:

Bänk: 130kg

Benpress: 280kg

Milen gick på 48min senast igår.

Kinesisk båge: 29 min på fyllan (sprang in i en nästan nymuckad jägarbroder på en förfest..klart att det var kört då..men ungdjäveln blev 2'a iaf!! :D )

Jägarvila minns jag inte, får väl testa igen på fyllan ikväll..

Det kunde väl varit bättre, men det var ju nu nästan ett decennium sedan man muckade, och kroppen har väl växt mera i färdriktingen än på bredden sedan dess.. :)

Guest Lord Good

Strongt Gotcha!

Då klarar du brons. Fixa femton chins och du klarar silver. Gör testet, du får en träningsoverall av FM. Se länken ovan. Du behöver bara bättra tiden med sex min för att greja guld.

Jag har som mest tagit 80kg. Är en smula spinkig.

Men för ett tag sen då datorn låste sig under ett ögonblick då det inte passade brast allt. Jag översköljdes av ett vansinne som inte går att beskriva. Slet upp dörren till brorsans rum tog hans skivstång med 50kg och bara pumpade. Stående lyft snett uppåt från bröstet. Jag vet inte hur länge jag höll på men sen small det i ryggen och jag blev sängliggande i två dagar.

såg på typ VM i bänk.

en lite tjej från thailand tryckte upp 109kg om jag inte minns fel, hon vägde 48kg själv....... mer än 200% av egen vikt, vilka av er klarar det...eller i närheten.... (ok går inte gemföra elitlyftare men ändå)

ska man mäte styrka vilket jag (nu lackar folk på mig) tycker e lite smått skrattretande, så är väl inte bänk rätt sak....

säger inte att alla som kör bänk gör det fel med majoriteten av de jag har sett på gymm gör det helt fel och svankar av ryggen näst intill...

yrat lite...

bottom line, bänk är TEKNIK.....

ska man mäte styrka vilket jag (nu lackar folk på mig) tycker e lite smått skrattretande, så är väl inte bänk rätt sak....

säger inte att alla som kör bänk gör det fel med majoriteten av de jag har sett på gymm gör det helt fel och svankar av ryggen näst intill...

yrat lite...

bottom line, bänk är TEKNIK.....

*Ing klappar HILL på huvudet och sätter en liten stjärna i protokollet* :P

Teknik.. och en hel del styrka. Som man får av... att träna BÄNK!

*Ing muttrar något om "satans sunkövning"*

säger inte att det bara är teknik, men till stor del är det de....

sen att jag inte är en fan av bänk spelar ju in lite :)

....hantelpress annars....tror jag är ett bättre sätt om man vill gämföra...tror den är mer styrka än i bänk...men det är ju bara vad jag tror...

ska dock testa bänk snart, tror det är nästan 3 år sedan jag körde bänk oredntligt...

Guest Lord Good

http://www.fmif.mil.se/article.php?id=3754

Här kan du hitta bestämmelserna kolla med idrottsofficeren på ditt närmaste förband när de har prov. I korthet är det så att du tar tiden i minuter gånger fem. Dra ifrån antal kilo du tar i bänkpress och dra också ifrån ditt resultat i chins eller räckhäv gånger två.

Atletofficer av 1:a graden:     mindre eller lika med        50 poäng

Atletofficer av 2:a graden:                   51-80 poäng

Atletofficer av 3:e graden:                   81-130 poäng

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...