Guest Posted September 1, 2002 Report Share Posted September 1, 2002 Har tänkt på en ganska onödig sak, men e man nyfiken så är man Om man har hämtat ut en 60-uniform och skall vara lite fin när man åker hem, vart skall man då ha sin packning? man kan väl inte gå med Stridsäcken och 60:an ?? Måste se dumt ut. Med packning menar jag tex 90:an som man inte orkar lämna in till tvätten, utan tar hem så att mor/flickvän/jag själv tvättar den. Vad har ni att säga om denna, kanske, annorlunda fråga ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted September 1, 2002 Report Share Posted September 1, 2002 Ryggsäck ser väl kanske inte så bra ut, får man inte ut den gamla hederliga p-påsen längre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Posted September 1, 2002 Report Share Posted September 1, 2002 jo, det får man... bärsäcken kan man väll använda annars och bära över axeln... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 1, 2002 Report Share Posted September 1, 2002 jo, det får man... bärsäcken kan man väll använda annars och bära över axeln... Bärsäck = den där stora gröna påsen man hämtar saker ifrån förrådet i osv?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted September 1, 2002 Report Share Posted September 1, 2002 Annars är som sagt en persedelpåse knappast dyr att köpa på personalbutiken, om man nu inte får ut någon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Posted September 1, 2002 Report Share Posted September 1, 2002 Ahem...ta hem m90:n och tvätta den?!! Hos oss är det ett BIG NO-NO. Vi får absolut inte tvätta den privat pga att den måste tvättas på ngt speciellt sätt för att bevara flamskyddet. Men vår snälle kapten sa att vi skulle få lämna in den på tvätt hela 4 ! ggr. under våra 10 månader...den luktar redan skunk efter 4 veckor. Vi har förresten fått ut en "snygg" blå persedelpåse som passar bättre till m87 än civila diton. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted September 1, 2002 Report Share Posted September 1, 2002 Det där med M/90-tvätt har vi tagit upp förut. Är det order om att man inte får göra det, så låt bli. Annars ska den tvättas med ett tvättmedel utan tvål, och därefter torktumlas på riktigt hög värme. Kommentarer/rättningar på det så får ni leta upp tråden.. ligger nog i materierlforumet eller så. Men den gamla hederliga p-påsen är det enda som kan tänkas duga till sådana där snobb-uniformer tydligen? ( ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 1, 2002 Report Share Posted September 1, 2002 Ahem...ta hem m90:n och tvätta den?!! Visste att den skulle komma *No offense* Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted September 1, 2002 Report Share Posted September 1, 2002 Ahem...ta hem m90:n och tvätta den?!! Hos oss är det ett BIG NO-NO. Vi får absolut inte tvätta den privat pga att den måste tvättas på ngt speciellt sätt för att bevara flamskyddet. Flamskyddet sitter nog i materialet (tror jag). Däremot impregneras FU 90 mot vatten och NBC när den centraltvättas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 2, 2002 Report Share Posted September 2, 2002 Har hört att i själva impregneringsprocessen så tillsätts något ämne som syftar till att minska synlig värmestrålning. Jag tog ofta med mig uniformen hem och tvättade den i maskinen. Man behöver inte något tvättmedel, räcker med det varma vattnet, kör två program bara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.