The Swede Posted June 23, 2002 Report Share Posted June 23, 2002 Efter att LD fick sitt ämne om den ökande kriminaliteten i Landskrona borttaget skickade han följande personliga meddelande till mig: ------------------------------------------------------ "går uppenbarligen inte att göra det själv så ta bort mitt medlemskap här får mitt diskussionsbehov uppfyllt även utan folk som leker Gestapo. " ------------------------------------------------------ Vi har uppfyllt hans önskan och hans konto är avslutat. Han har inte blivit bannad av blågul utan han har på egen begäran blivit avförd från SoldF.com. The Swede BLÅGUL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Posted June 23, 2002 Report Share Posted June 23, 2002 Lite synd faktiskt, han hade en hel del att tillföra forumet...trots allt. ??? Får man fråga varför hans ämne blev borttaget? Det jag såg av det anser jag inte vara ööh... "borttagningsgrundande"(dålig vokabulär, jag vet). Jag hann iof bara läsa de allra första inläggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted June 23, 2002 Author Report Share Posted June 23, 2002 Anledningen till att vi beslutade ta bort hans tråd var för att risken var överhängande att det skulle bli en diskussion a´la "Sverigedemokraterna". Istället för att låta tråden va och gå åt skogen tog vi bort den innan det hände. Jag tycker också att det är synd att han beslutade lämna forumet för som du säger så hade han rätt mycket att tillföra. Sen kan man ha åsikter om hans sätt att driva diskussion men det tänker jag inte gå in på nu. The Swede BLÅGUL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted June 23, 2002 Report Share Posted June 23, 2002 Tycker också det är synd. Han hade fan länkar till ALLT! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted June 23, 2002 Report Share Posted June 23, 2002 nu är det bara att hoppas att han saknar oss och kommer tillbaka hit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 23, 2002 Report Share Posted June 23, 2002 mmmm...han hade mycket intressanta synpunkter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casca Posted June 23, 2002 Report Share Posted June 23, 2002 Jaha, och vem ska nu sticka ut hakan med en massa förvirrade uttalanden från den teoretiska världen? Den Finska propagandan kommer jag inte att sakna dock, den kändes bara pinsam. Casca Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liljestrand Posted June 23, 2002 Report Share Posted June 23, 2002 Det var lite synd om honom, han lade mkt pussel och så Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lillan Posted June 23, 2002 Report Share Posted June 23, 2002 Hmmm... även om jag vart lite :devil emot LD så erkänner jag att jag kommer sakna honom Han hade intressanta åsikter om allt... synd... //Lillan :inlove Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersL Posted June 23, 2002 Report Share Posted June 23, 2002 Tycker också det är synd. Han hade fan länkar till ALLT! Det stämmer man har inte behövt fråga så mycket på forumet utan hans länkar leder till nästan allt man vill veta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted June 23, 2002 Report Share Posted June 23, 2002 Jag kommer oxå att sakna LD's smått förvirrade inlägg, dock kommer inte jag heller att sakna hans "Finska propaganda" ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted June 23, 2002 Report Share Posted June 23, 2002 ville bara säga att hans finska propaganda ibland spårade ut men för det mest så gäller det att det finns två sidor för att en diskussion ska bli bra.. och dessutom hur mycke "sverige är bäst" finns det egentligen inte här då?? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lillan Posted June 23, 2002 Report Share Posted June 23, 2002 Fråga... vad innebar hans finska propaganda... uppfattade aldrig ngn sådan då lilla LD var här //Lillan :inlove Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted June 23, 2002 Report Share Posted June 23, 2002 Så kan det gå... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 23, 2002 Report Share Posted June 23, 2002 Visst är det synd att LD inte ville vara kvar här, han tillförde en hel del... Men vi får komma ihåg att utan Blå Gul som styr upp och rensar så skulle det bli totalt kaos, vilket ingen av oss vill (?). Så tycker Blå Gul att ett ämne inte hör hemma här så är det så, det är bara bita i det sura äpplet å gå vidare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Greven Posted June 24, 2002 Report Share Posted June 24, 2002 Själv har jag dragit ner på mina inlägg här. Ibland lkänns det som om forumet spårat ur totalt. En massa nonsen och icke underbygt tjafs samt en massa "nya" trådar om saker som behandlats och ältats tidigare. Vissa individer verkar vilja lägga in så många inlägg som möjligt och starta så många nya trådar som möjligt. Tycker att det är bra att blå gul är aktiva. Frågar ni mig så önskar jag att ytterligare ett antal personer försvan härifrån. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Calle no1 Posted June 24, 2002 Report Share Posted June 24, 2002 No more.. Mja, man har köpt en jävla massa, hundratals stridsvagnar, ännu fler hundra stridsfordon, hundratals artilleripjäser, hundratusentals ton ammunition o.s.v. Men absolut ingen personlig materiel såsom uniformer, det är så gott som 100% finskt, eller ja modellen med kamot och dyl alltså, allt tillverkas ju förstås inte i Finland då. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Posted June 24, 2002 Report Share Posted June 24, 2002 R.I.P. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foxtrot Lima Posted June 24, 2002 Report Share Posted June 24, 2002 Jaha, man missar mycket när man är borta en kort period. ??? Få se nu... Jag och LD har haft en hel del "duster" det senaste året (faen vad tiden går fort). Jag har nämnt det tidigare och säger det igen: LD tillförde en hel del nyttiga tankar till de flesta debatter. Han hade förmågan att se med civila ögon på militära saker, ungefär som jag själv. Vad jag menar är att han till skillnad från många andra här på forumet kunde hitta aspekter på saker och ting som andra inte såg. När "militärer" diskuterar tillsammans händer det ganska lätt att diskussionen inte tar tillräcklig hänsyn till det civila samhället... Ungefär som skillnaden på yrkesmilitärer och politiker. LD var en typisk politiker, på gott och ont. Nej, nu låter mitt inlägg bara förvirrat, det håller jag med om. Förhoppningsvis fattar ni lite av vad jag skriver. På den negativa sidan har vi LDs ständiga förakt för disciplin, auktoritet m m. Ibland undrade man om han inte tillhörde någon finsk propagandaorganisation... ;) För min del kommer detta inte lägligt. Nu kommer jag vara ensam "besserwisser" på forumet... Bäst att ta skydd! Hälsningar, Foxtrot Lima Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dass Posted June 24, 2002 Report Share Posted June 24, 2002 det var väldigt synd att han försvann, hoppas han ser detta och kommer tillbaka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holmlund K4 97/98 Posted July 4, 2002 Report Share Posted July 4, 2002 Har helt missat att LD försvann. Trodde enbart att han hade tagit "semster". Även jag kommer att sakna C Länks inlägg. Han hade trots allt en del vettiga åsikter. Dock tycker jag att det är bra att Blå Gul rensar bort dom inlägg som dom tycker är onödiga. Vill til slut saxa en dikt av Dan Andersson till minnet av L D. Generalen Där sitter generalen tung och böjd av arbetsår och vilar sig mot ekens stam och ser hur tiden går. Han är en tyst Napoleon vars hela stolta här kring fält och dalar myllats ner, vars kolonner stupat med bröst mot jord och aldrig vakna mer. Och slättens jord är vapenströdd, se, mullen blänker av rostat stål, av rinnande blod blev den genomblödd, den mark där av vagnar hopades bål. Men i vårens blomning, bland ljung och grus, surra humlor kring gamlingens fot, och han stirrar sig blind mot dagens ljus och sjunker ihop vid trädets rot. Och då brister hans hjärta, då mörknar det fort, han hinner ej tänka allt stort han gjort, han är ingenting mer än en kallnande kropp, ett kadaver bland vårens blom. Jag har glömt vem han var - ingen man skrev opp hans bragd - ingen gud hans dom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.