Jump to content

"civilt blåa" fältbyxor


Recommended Posts

Jag har hört talas om att dom underbara fältbyxorna nyligen kommit ut i civilvänligt mörkblå version eller nåt liknande. Någon som hört samma sak, och i så fall vet var man kan få tag på ett par sådana? Jag tycker fältbyxorna är underbara, och en mörkblå variant skulle ju till och med vara reglementsenliga inom scouting... *vill ha, måste ha, ska ha* :rockon:

Link to comment
Share on other sites

Vi kommer lägga ut prisuppgifter på hemsidan så fort slutpriset är klart!

 

Byxorna kommer att finnas i lager i

Oktober månad!

Så det borde komma prisuppgifter samtidigt som dom kommer till lager, vilket antaglien är ganska snart..

 

 

 

edit: hmm, två.. sorry!

Edited by Wemla
Link to comment
Share on other sites

Vi kommer lägga ut prisuppgifter på hemsidan så fort slutpriset är klart!

 

Byxorna kommer att finnas i lager i

Oktober månad!

Så det borde komma prisuppgifter samtidigt som dom kommer till lager, vilket antaglien är ganska snart..

 

 

 

edit: hmm, två.. sorry!

Jag formulerade mig lite fel, vad kan byxan komma att kosta menade jag, jag har läst att pris kommer, men vad tror ni att det landar på?

Edited by Enduro
Link to comment
Share on other sites

Finns en annan tillverkare också som kan vara den som åsyftas. En blå fältbyxa som starkt påminner om Recons, tillverkad och använd av ambulanspersonal i USA.

 

Har du nån länk eller nåt till den tillverkaren? Eller vet vad tillverkaren heter för den delen?

Link to comment
Share on other sites

Har du nån länk eller nåt till den tillverkaren? Eller vet vad tillverkaren heter för den delen?

 

Har en kamrat som inhandlat ett par dylika - skall undersöka och ev återkomma. Hade jag haft infon i huvudet hade jag givetvis postat den i första posten!

Link to comment
Share on other sites

Hade också uppskattat byxan bättre i svart. Antar att det kommer att komma mer färger om byxan blir popluär. Det är helt klart en bra modell för byxan, gillar den skarpt.

Men gillar jag inte det "glatta" i tyget från recon.. För mycket bävernylon känsla..

Link to comment
Share on other sites

Tillverkad av Varpsatin, en blandning av

50 % bomull och 50 % polyester.

Någon som vet hur tåligt varpsatin är?

 

Då fältuniform 90 är tillverkat av samma typ av tyg så antar jag att tåligheten är likvärdig i det här fallet.

 

Material: Yttertyg: Varpsatin 50%bomull, 50% polyester, Foder: 100% bomull.

http://www.soldf.com/faltjacka90.html

Link to comment
Share on other sites

Jag hade också helst sett att byxorna hade funntis i svart. Kanske har man valt blått pga många vaktbolag har blåa uniformer? Finns dock ett i mina ögon prisvärt alternativ hos Garderoben om man klarar sig utan snölås i byxbenens ände och tvunget vill ha svarta byxor. Byxor

Link to comment
Share on other sites

Finns dock ett i mina ögon prisvärt alternativ hos Garderoben om man klarar sig utan snölås i byxbenens ände och tvunget vill ha svarta byxor. Byxor

 

Klarar man sig dessutom med en benficka kan de blå arbetsbyxorna vara en ide.. dessutom är de ca 350 kr billigare på närmaste personalbutik... :-(

 

..är det bara jag som tycker att MÖP-butikerna är alldeles för dyra med det mesta :banghead:

Edited by Conan
Link to comment
Share on other sites

Finns dock ett i mina ögon prisvärt alternativ hos Garderoben om man klarar sig utan snölås i byxbenens ände och tvunget vill ha svarta byxor. Byxor

 

Klarar man sig dessutom med en benficka kan de blå arbetsbyxorna vara en ide.. dessutom är de ca 350 kr billigare på närmaste personalbutik... :)

 

..är det bara jag som tycker att MÖP-butikerna är alldeles för dyra med det mesta 8-/

 

MÖP-butikerna utnyttjar situationen att det finns många som är beredda att betala en hel del pengar för att få MÖP-kläder. och handlarna är ju inte dummare än att de höjer priset.

Link to comment
Share on other sites

Finns dock ett i mina ögon prisvärt alternativ hos Garderoben om man klarar sig utan snölås i byxbenens ände och tvunget vill ha svarta byxor. Byxor

 

Klarar man sig dessutom med en benficka kan de blå arbetsbyxorna vara en ide.. dessutom är de ca 350 kr billigare på närmaste personalbutik... :)

 

..är det bara jag som tycker att MÖP-butikerna är alldeles för dyra med det mesta 8-/

 

MÖP-butikerna utnyttjar situationen att det finns många som är beredda att betala en hel del pengar för att få MÖP-kläder. och handlarna är ju inte dummare än att de höjer priset.

 

 

Sant. Det är ju tillgång och efterfrågan som styr på en fri marknad.

 

För egen del har jag dessutom 8 mil till närmaste regemente (P7) och är dessutom inte med i HV eller liknande och då borde det väl vara ganska svårt för mig att få handla i personalbutiken?

 

Detta ska inte ses som gnäll från min sida bara konstaterande av fakta. Det finns, tro't eller ej, MÖP:ar som inte är med i HV eller jobbar inom försvaret. :)

Link to comment
Share on other sites

Fältuniform 90 finns i orginal i mörkblå, svart och röd!

Dessa används av räddningsverket, kolla Swedecs hemsida. Orkar inte leta men där finns bilder på övningar med Räddningsverket där man klart ser uniformerna.

 

Man kan säkert kolla på Räddninsverkets hemsida med, även höra vart dom köper uniformerna ifrån.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker blå är en bra färg. Blått är snyggt, och dom byxorna är perfekta för scouting antar jag, då fältbyxorna i m90 är underbara, fast självklart inte får användas blandat med scoutskjorta. Dessutom är det ju som så satt enligt scoutreglementet så ska egentligen byxorna vara blåa så...

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker blå är en bra färg. Blått är snyggt, och dom byxorna är perfekta för scouting antar jag, då fältbyxorna i m90 är underbara, fast självklart inte får användas blandat med scoutskjorta. Dessutom är det ju som så satt enligt scoutreglementet så ska egentligen byxorna vara blåa så...

 

 

Finns ju "grönskjortiga" scouter. VI har inget problem med att bära gröna klädesplagg :P

 

Visserligen skär det i hjärtat när man ser folk bära m90 på ett "dåligt" sätt...(fickor inte stängda, inte knäppta byxben osv...)

Link to comment
Share on other sites

Recons byxor var misstänkt lika Polisens M92 byxor...

 

Det är nog tanken då Recon riktar in sig mer och mer på polisen.

M92:

sigsauer7yn.th.jpg

 

Recon:

 

sida%20sm.jpg

 

Polis byxan har en skyddsflärp över dragkedjan på stora fickan och dragkedja på den lilla fickan.

 

Skall bli intressant och se prislappen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...