Jump to content

Topp 3 - TV serier som borde repriseras

Sljivovica

Recommended Posts

• Super Administrators

GLENN KILLING! Har faktiskt inte sett dem, förutom den från Berns och Grand Hotel.

Sen vore det skoj om de kunde sända BAGEN från 80-talet igen, nu när 80-talet blivit lite inne igen.

V och Knight Rider var ju två höjdare oxå

Guest BekAss
A-Team! f*** yeah! :baskerPa:

som går i repris på kanal fem , lördagd och söndag tror jag att det är

själv skulle jag lätt villja se repriserna av LOST eftersom jag inte har sett första session. (nej jag har inte tv4+)

Zonen (om nu nån annan än jag minns den drama serien)

McGyver

Självklart man mins "Zonen"! Gick väl någongång 1996-97? Faktiskt en av de bättre thrillerserierna som SVT gjort. Dröjde till femte avsnittet innan man fick reda på VAD som gått snett...

// WM

Jag måste bara bidra med mina totala top3 sci-fi serier:

1. Mission Impossible (80-tals varianten, INTE 60-tals serien)

2. Automan

3. V

Automan såg jag när jag gick på dagis. Riktigt cool serie som dock aldrig gått i repris vad jag vet. Han var en tuff actionhjälte :banghead:

Spitfirepiloterna tror jag det fanns en serie som hette för länge sedan.

Har för mig att den var bra. men jag var å andra sidan ganska liten då så jag kan ha fel.

"Piece of Cake" hette den på engelska, men jag tror den gick under namnet spitfirepiloterna i Sverige ja. Väckte ramaskri bland veteraner och historiker då den visade upp en enligt samtliga felaktigt beteende bland förarna, då inte taktiskt osv utan mer den mycket framträdande asociala/skitsäcka attityden.

Flygscenerna är dock exemplariska och stundtals oöverträffade gällande WWII maskiner ( Solens rike och Pearl Harbor är i vissa scener likvärdiga), men vad annat kan man räkna med då Ray och Mark Hanna fick fria tyglar. En scen som jag tror aldrig kommer trumfas är spitfiren under bron. Denna scen byggs upp under ett avsnitt där jag har för migg at ett vad sätts, en förare klarar det och en förolyckas.... ruggig flygning där som debatterades i fackpress under iaf ett år efteråt.

Serien finns på DVD :banghead:

Guldapans Hemlighet så klart

:banghead:

Remington Steele (så jag någonsin får se sista säsongen)

Trenter serien är det enda svenska jag skulle vilja se igen

Gick Quantum Leap och Airwolf i Sverige?

Airwolf gick på FilmNet om inget annat, har för mig att den även har gått på TV3 eller Kanal 5.

Mina 3:

Guldapans Hemlighet

Pluton B i Vietnam

Beretta

V har ju gått i repris i år redan på kanal5. Som tidigare nämt så visas ju A-team på 5:an men går ju vid 4tiden på morgonen.

Annars skulle jag vilja se:

-Pluton B

-OZ (har gått många ggr men är en sån serie som jag alltid vill kunna titta på när man känner för det)

-Knightrider

Den svarta blomman(edge of darkness) en BBC serie som handlade om en polis som får sin dotter mördad, och upptäcker att hon var inblandad i regeringens hemliga plutonium projekt.

gick nyligen i repris på BBC prime.

The comic strip gänget bakom "the young ones" och bottom går loss på åttitals fenomen som hårdrock(bad news on tour) och 3:de världskriget.

Holmes and yoyo från 70-talet om en ytterst motvillig polis som får en robot kollega, obs inte den som hette polisen är inkopplad, den kom senare.

Det finns en del man gärna skulle vilja se i repris

Pestens tid Kortserie på TV4, av Stephen King

Våra värsta år Långkörare på trean

Hemma värst Efter Frasier den roligaste serien

Perssons Parfymeri Lorrygänget, få kommer ihåg den men den hade sina stunder

S*M*A*S*H Den roligaste svenska serie som någonsin gjorts

Grannar TV3:e flaggskepp när kanalen startade, australisk lååångkörare, följde serien i ett par år men sen så slutade trean köra den - mitt i en säsong och utan förvarning. :(

Slutligen måste jag nämna Bacon, ett av ZTV:s bästa program. En söndagsbakisshow med Pontus Djanaieff och Claes Fahlén (storbror i Bröderna Olsson)

Det finns nog många fler, Knesset t.ex. 8-/

Håller med dom flesta här.

Pluton B i Vietnam kunde jag dock inte vänta på så jag har köpt alla 3 sesongerna från dvdboxoffice.

En sak stör mig dock till förbannelse på den serien, varför är inte ledmotivet i USA/Kanada "Paint It Black"?!?!

Här är ngn originaltruddelutt som jag inte hört innan..WTF!!

Ngn film vetare?

Håller med dom flesta här.

Pluton B i Vietnam kunde jag dock inte vänta på så jag har köpt alla 3 sesongerna från dvdboxoffice.

En sak stör mig dock till förbannelse på den serien, varför är inte ledmotivet i USA/Kanada "Paint It Black"?!?!

Här är ngn originaltruddelutt som jag inte hört innan..WTF!!

Ngn film vetare?

jag gissar på rättigheter och dyra stimavgifter motsvr.

over there kanske stones orginal-låtar kostar fläsk.

det är av samma anledning vi inte får se killinggängets "små filmer" på dvd.

en liten film om manlig vänskap kostar tydligen massor pga springsteen-sekvenserna.

Mer Ren & Stimpy åt folket

Kör om Red Dwarf

M*A*S*H på vettig tid.

och ja, airwolf sändes på trean förut, älskar när de sköt små eldklot som skulle vara div robotar, bl.a. den välkända roboten copperhead... :baskerPa:

Tänk om dom kunde visa allt som ni listat!!!. [Jag vill lägga till Larmet Går, Starkey & Hutch, Eddie Shoestring,

Uhhh..

1. Automan

2. Det var en gång... (den där tecknade rymd-serien, fransk eller belgisk tillverkning)

3.1 Pluton B i Vietnam

3.2 V

3.3 Airwolf

3.4 Guldapans hemlighet

mm, mm, mm!

(Det fattar ni väl att bara TRE st går inte att välja..!!)

(Det fattar ni väl att bara TRE st går inte att välja..!!)

Prioritera, annars gör ett nytt inlägg om 3 st.. :mellow:

Får själv bjuda på några extra;

1. "Alias Smith & Jones" (westernserie)

2. "Hulken"

3. "Fem Myror Är Fler Än Fyra Elefanter"

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...