Jump to content

WASA kredit


marcuzt

Recommended Posts

Vad är erfarenheter av Wasa kredit?

 

Mina är två, och båda dåliga.

 

1. Jag jobbar som konsult (och pluggar). Skulle köpa ny bil i September.

WASA kredit jobbade ihop med bilförsäljaren och säger först att det är inga problem. När jag kommer dit för att skriva på papper och betala så säger dom att det inte går för sig. Jag tjänar ju inga pengar... (trots att jag drar in en del som konsult...) Dom får numret till min chef som intygar att jag jobbar och tjänar pengar. Går fortfarande inte...

Sedan så fixar bilfirman så att jag får låna pengar till bil hos Skandia, så plus poäng till dom!

 

2. Skulle köpa bärbar dator från applestore, man får göra det på avbetalning som student. Men då kommer WASA kredit in i bilden igen. Dom säger att det inte går bra för att jag tog ett lån nyligen hos någon annan.

Så nu får jag istället vänta en månad eller två och betala den kontant...

 

Det enda pluset dom kan tänkas få är att personen jag pratade med idag iaf var lugn och vänlig när han upplyste mig om situationen.

Men annars gillar jag dom inte. Tacka vet jag hederliga banker!

Link to comment
Share on other sites

Lita inte på kreditbolag som har

massa lyckliga, dansande människor

på en sandstrand som marknadsföring.. :D

 

Själv "torskade" man dit på en räntefri

avbetalning på en ATV (fyrhjuling)..

Är OK så länge man sköter betalningarna,

men skulle man missa en avbetalning så

åker man på 20-25% ränta på resterande summa.. :worthy:

Link to comment
Share on other sites

Snabt svar. Har man inte råd att köpa sakerna kontant med sparade pengar (och det inte rör sig om en bostad), låt det vara till ni sparat ihop pengarna, det går snabbare än att köpa det på kredit. ;)

Link to comment
Share on other sites

Sljivo.

 

Förstår vad du menar. har själv kredithandlat. Men vis av erfarenhet så blir det billigast att snåla och spara till sig än att kredithandla. Speciellt om det kör ihop sig under kreditperioden.

 

Brukar fråga mig om den där tvn/datorn/bilen osv osv är värt lika mycket när den är betald som den är när jag börjar betala av den. :worthy:

Link to comment
Share on other sites

Drar mig själv för kredit köp också egentligen. Tog ett tag innan jag köpte en dyrare bil. Innan köpte jag det kontant... Har inga studielån heller. Kontanter är alltid bättre :baskerPa:

 

Ska ringa apple igen om nån månad när jag har pengarna och beställa igen. Blir bara lite sur när företag som WASA kredit lovar runt men håller tunt...

Link to comment
Share on other sites

Hade inga helst problem med wasa kredit när jag skulle köpa min dator.

det enda dom krävde var att jag skulle kunna visa mitt antagnings besked till högskolan som intygade att jag var student... inget annat. (är nästan klar med avbetalningen, 1 betalning kvar 0:) )

 

det har blivt lite dyrare att betala av den än att köpa den kontant. typ 600kr.

 

men som sagts tidigare: det är alltid att betala kontant.

Link to comment
Share on other sites

Jag som står på andra sidan disken och säljer mina produkter med hjälp av wasa kredit tycker det funkar ganska bra.

 

Bra sajt och det är lätt att använda.

Där emot har jag haft kunder som dom skickat lite skumma fakturor till.

Wasa verkar ha haft en upprensning i sitt system där det finns kunder som dom "missat" skickat ut avier till inledningsvis. Första avin kom efter 7 månader....

 

 

Det bästa är att jag har fått ett stort påskägg och en näve med pennor av WASA... :Malaj:

Link to comment
Share on other sites

WASA Kredit?

WasaKredit05.jpg

WasaKredit.jpg

Med hälsningar från allas vår gode vän Strvkomp.

 

EDIT: Undrar du också vad meningen med det här inlägget är?

 

 

betyder detta att wasa kredit har en egen vagn? inget dåligt reklam fordon i sådan fall.

 

vill oxå ha en!! undra om dom kan bevilja tillräckligt med låna för att skaffa en egen? :angry:

Link to comment
Share on other sites

WASA Kredit?

WasaKredit05.jpg

WasaKredit.jpg

Med hälsningar från allas vår gode vän Strvkomp.

 

EDIT: Undrar du också vad meningen med det här inlägget är?

 

 

betyder detta att wasa kredit har en egen vagn? inget dåligt reklam fordon i sådan fall.

 

vill oxå ha en!! undra om dom kan bevilja tillräckligt med låna för att skaffa en egen? :D

 

TILLHÖR INDRIVNINGS ENHETEN WASA KREDIT!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...