Jump to content

WASA kredit


marcuzt

Recommended Posts

Vad är erfarenheter av Wasa kredit?

 

Mina är två, och båda dåliga.

 

1. Jag jobbar som konsult (och pluggar). Skulle köpa ny bil i September.

WASA kredit jobbade ihop med bilförsäljaren och säger först att det är inga problem. När jag kommer dit för att skriva på papper och betala så säger dom att det inte går för sig. Jag tjänar ju inga pengar... (trots att jag drar in en del som konsult...) Dom får numret till min chef som intygar att jag jobbar och tjänar pengar. Går fortfarande inte...

Sedan så fixar bilfirman så att jag får låna pengar till bil hos Skandia, så plus poäng till dom!

 

2. Skulle köpa bärbar dator från applestore, man får göra det på avbetalning som student. Men då kommer WASA kredit in i bilden igen. Dom säger att det inte går bra för att jag tog ett lån nyligen hos någon annan.

Så nu får jag istället vänta en månad eller två och betala den kontant...

 

Det enda pluset dom kan tänkas få är att personen jag pratade med idag iaf var lugn och vänlig när han upplyste mig om situationen.

Men annars gillar jag dom inte. Tacka vet jag hederliga banker!

Link to comment
Share on other sites

Lita inte på kreditbolag som har

massa lyckliga, dansande människor

på en sandstrand som marknadsföring.. :D

 

Själv "torskade" man dit på en räntefri

avbetalning på en ATV (fyrhjuling)..

Är OK så länge man sköter betalningarna,

men skulle man missa en avbetalning så

åker man på 20-25% ränta på resterande summa.. :worthy:

Link to comment
Share on other sites

Snabt svar. Har man inte råd att köpa sakerna kontant med sparade pengar (och det inte rör sig om en bostad), låt det vara till ni sparat ihop pengarna, det går snabbare än att köpa det på kredit. ;)

Link to comment
Share on other sites

Sljivo.