Jump to content

Det nätverksbaserade försvaret


Guest

Recommended Posts

Guest Lt. payne

Och allt bygger på att det finns elström tillgängligt....

 

men om någon riktigt elak och stygg fiende skulle få för sej att angripa kraftförsörjningen då?

 

Med sabotagegrupper,flygangrepp eller en Atombomb i stratosfären så att Vi får en EMP puls?

 

Men jag har nog fel..har hänt förr ;)

Link to comment
Share on other sites

Eftersom jag har legat på ett ledningskompani som använt en del av denna teknik så kan jag ju påstå att Elströmen kommer från egna generatorer, dels dom små 4000W och så hadde vi ett stort på 19KW (vilket vi kallade ringhals). Det var diseln/bensinen som var problemet då...

Link to comment
Share on other sites

tyckte allt verkade jäkligt konstigt tills jag tittade lite nogrannare på bilden.

 

Jajamänsan, killen är jägare, det är inte första gången som jägare har knasiga åsikter...

Link to comment
Share on other sites

Tycker det verkar mycket intressant, kul utveckling från spärrballonger till högteknologiska under. Undra om man kommer införa ballongreperationssoldater? Beväpning: oändligt antal silvertejpsrullar... :) Mer Tarzan och Einstein till Försvaret!!!

Link to comment
Share on other sites

Mmm luftballonger… de är nog svåra för en fiende att bekämpa on det skulle bli fullskaligt anfall.

 

Annars har ledningsförbanden alltid flera backup lösningar för kraft och liknade som kan tänkas bli bristvara i händelse av ofred.

 

                               :sneaky2 :sneaky2

Link to comment
Share on other sites

Tro mig, ledningsförbanden har många backuplösningar.... Bara vi har tillrtäckligt med DL-tråd och eltejp :)

 

Kan bla påpeka att när en tvs 240W uttag gick sönder moddades den för att gå på Ra180 accar :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...