Guest Posted August 29, 2002 Report Share Posted August 29, 2002 Plus några mindre båtar som Händig och Orädd. Är 10 st än så länge och det verkar som om det är fler på ingång Bor alldeles vid hamnen, har perfekt vy från taket på mitt hus över hamnen Lördag och Söndag är det visning ombord på båtarna kl 13-16 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted August 29, 2002 Report Share Posted August 29, 2002 Hamnen i Gävle?! Då vet ju Herr Toll vart han skall vara på lördag innan förfesten banne mig! Tackar ödmjukast för infon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radarjägare Posted August 30, 2002 Report Share Posted August 30, 2002 Plus några mindre båtar som Händig och Orädd. Är 10 st än så länge och det verkar som om det är fler på ingång Bor alldeles vid hamnen, har perfekt vy från taket på mitt hus över hamnen Lördag och Söndag är det visning ombord på båtarna kl 13-16 men gode herr Limp, kanske vi ska ta å gåner dit ikväll då, eller ska vi försöka få igenom ett besök i helgen för hela gävle bataljonen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 30, 2002 Report Share Posted August 30, 2002 Besök? Kan vi inte öva bordning och övertagande av fientligt fartyg ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dysse Posted September 2, 2002 Report Share Posted September 2, 2002 Kan vi inte öva bordning och övertagande av fientligt fartyg ;) Passerade hamnen sent Lördag. Noterade fyra finska fartyg med mindre motiverade vakter i roliga hattar, övrig besättning nytjade tobak intensivt samtidigt som de med största sanorlikhet diskuterade Afrodite som de beskådat tidigare under dagen i furuvik. Hadde nog inte inneburit några större problem.. Sundsvall var den enda som, då, hadde öppet beväpnad personal. Stolt beväring (?) med M/45. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.