Jump to content

Skapa uppgift i Outlook


Rokare

Recommended Posts

Hej

 

Nu kommer ännu en sådan "jag kan inte ett skit om datorer" fråga till alla er kunniga här på SoldF...

 

Jag sitter med en enorm excellista med bl.a datum... Dessa datum skulle jag lite snärtigt och smidigt tillsammans med annan info kunna importera in i Outlook så att det utifrån datumen skapas en uppgift med larm... m.a.o. en påminnelse så att man slipper ögna igenom excellistan på daglig basis.... Är inte ens säker på att detta är görligt, men jag chansar och frågar här.

 

Det enda jag hittade på nätet var detta vilket är totalt grekiska för mig...

 

So anyone??

 

GMY

Link to comment
Share on other sites

pröva att göra såhär...

 

ta din outlook,

gå in på arkiv importera/exportera

 

välj exportera till en fil

 

fil av typen excel

 

exportera från kalender

 

välj lämpliga datum

 

när exporten är klar så öppnar du den exporterade filen i excel så hepp nu kan du se hur din fil ska vara formaterad för att det enkelt ska gå att importera, ex så kan du ju klippa o klista från din ursprungliga lista in i excelarket.

 

spara

 

i outlook, Importera.. från fil

 

ja resten kommer du säkert lista ut...

 

egentligen så kan man hoppa steget med exporten om man vill men för översikt så tycker jag ändå att det är snyggt att göra så.

 

fördelen är bla att du då enkelt kan välja om du vill ha påminnelser osv

 

pm:a mig om du stöter på patrull

 

/b

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...