Jump to content

Att: The Swede

Guest Limpa

Recommended Posts

Guest Limpa

Jag läste att du fått ditt nick när du tjänstgjorde med irländare i Libanon. Vad var ditt intryck av dem? Verkade de vara bra, professionella soldater eller en småpatetisk samling "highschool dropouts"? Kanske någon annan som mött irländare under utlandstjänstgöring?

Hej Limpa.

De Irlänska soldater jag träffade i Libanon är bland de trevligaste människor jag mött.

Dom agerade även på ett proffesionellt sätt och jag har fullt förtroende för Irländska soldater på en Peacekeeping-mission.

Visst var det många av dom som kanske kom från de lägre samhällsskikten men det återspeglades inte i deras sätt att lösa uppgifterna.

Om jag skulle åka ut på mission igen skulle jag vilja ha med folk från följande länder:

Irland

Norge

Danmark

Finland

Fiji

The Swede

Guest Limpa

Tackar för svaret! Anledningen till att jag ställde frågan är att de faktiskt tar emot utlänningar (!) ... OK, man måste vara bosatt i Irland 6-12 månader först, men det är ju inga problem för oss EU-medborgare. Dessutom finns det fler jobb där än bögar i San Francisco...

Får väl passa på att hälsa till min gamla klasskompis Fu Johansson. Håll fanan högt!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...