HvU Posted July 17, 2002 Report Share Posted July 17, 2002 Vecka 31 ska jag på fjällvandring med fbu-u. Eftersom det är min första veckokurs så har jag en del frågor: 1. Tycker ni att man ska resa i uniform eller civila kläder? 2. Ska man ha med egen kniv, ficklammpa, dylikt. Slutligen så skule jag uppskatta tips och råd . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted July 17, 2002 Report Share Posted July 17, 2002 Hmmm den kursen sökte jag också =( men kom inte med för dom jiddra något om att man inte får åka på fler en en kurs per sommar. Men på dom kurserna jag varit med på så har jag alltid åkt i uniform. Såklart du ska ha med egen kniv och annan utrustning. Tips är väll att ta med myggmedel. Och ett gott råd är att inte börja bära saker åt dom tjejer som frågar dig om det. På vinterkursen jag va på v8 släpa jag runt på tre extra ryggsäckar i pulkan och det tog på krafterna kan jag säga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ensammavargen Posted July 17, 2002 Report Share Posted July 17, 2002 Hej Hvu Ska på samma kurs v 31 Jag sammt ytterligare av forumet unga medlemmar ska dit. Jag hade tänkt att åka i civila det är en jäkla massa timmar för min del iallafall. Ska ta med en egen rygga. Plus en jävla massa myggmedel. Ha det gött Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted July 17, 2002 Report Share Posted July 17, 2002 Personligen tycker jag det är skönt att resa lite "ledigt" i civila kläder. För då kan man även uppföra sig som en gris om man vill ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvU Posted July 18, 2002 Author Report Share Posted July 18, 2002 Tack så mycket för svaren. Ensamvargen: jag har en bit att resa själv, men vi ses v.31. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juhl Posted July 18, 2002 Report Share Posted July 18, 2002 Har precis fått besked om att jag också kommer med. HvU- vilken grupp ska du vara med i. Marsch eller överlevnad? Tänkte precis som ensammavargen åka civilt. Det är ju dock en bra bit från kära gamla Malmö. /// Juhl Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvU Posted July 18, 2002 Author Report Share Posted July 18, 2002 Juhl: Marsch, som sagt det är min första kurs och jag tror inte jag har inte en tillräckligt för stark fysik för överlevnad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersL Posted July 18, 2002 Report Share Posted July 18, 2002 Vecka 31 ska jag på fjällvandring med fbu-u. Eftersom det är min första veckokurs så har jag en del frågor:1. Tycker ni att man ska resa i uniform eller civila kläder? 2. Ska man ha med egen kniv, ficklammpa, dylikt. Slutligen så skule jag uppskatta tips och råd . Är det i Ånn så var jag där förra året jävligt kul. Tyvärr så blev det oväder och vi var bara på fjället en natt och en natt vid vägen i väntan på transport därifrån i gryningen 1. jag reste i uniform det är ganska många som gör det men det gör man väll som man själv tycker 2. ta med egen kniv dom man får i Ånn är inte speciellt fina om man inte får en ny, ta med egen ficklampa om du vill....kamera är ett måste Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvU Posted July 26, 2002 Author Report Share Posted July 26, 2002 Jaha, då ensammavargen och alla andra var det dags, hur många har packatt inte jag, ska gå och göra det nu. Hörs i morgon . Link to comment Share on other sites More sharing options...
ensammavargen Posted July 26, 2002 Report Share Posted July 26, 2002 Självklart har man packat. Som den nervösa själ man packade jag 3 dagar i förväg .Snacka om att vara ute i god tid. Hoppas attdet blir ett jävla bra väder. Ha det gött ses i Ånn Dg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.