Jump to content

Djurens befrielsefront....

lobo

Recommended Posts

Bedrev lite spionage mot Fi när jag såg att de hade ufört följande aktion:

"14 juli 2005 - Ljungby; Natten till den 14 juli åkte vi till Fridtuna Ägg i Ljungby och lade ut flera brandbomber vid en äggbutik som låg brevid hönseriet. Brandbomberna var inställda att gå av 02.05 och med lite hjälp av ägaren till hönseriet, som hade lämnat ett fönster öppet åt oss, kunde elden lätt klättra in i byggnaden varmed butiken brann ned till grunden. Hönseriet som grundades redan 1923 är anmält av Jordbruksverket för att de använder olagliga hönsburar och i oktober 2004 befriades 90 höns och över 400 kg ägg krossades. Trots detta har ägaren som driver hönseriet inga som helst planer på att byta ut sina olagliga burar eller lägga ner. Men nu hoppas vi att han tänker till en gång till - om inte, ja då kommer vi tillbaka! Vi vill tillägna aktionen till de aktivister som natten till den 23 oktober 2004 befriade 90 höns från Fridtuna Ägg. - DBF"

Stor humor att de befriar levande höns men krossar 400 kg ägg.

Fullt logiskt, ät inte ägg men krossa dem gärna när ni ändå släpper ut höns.

Eftersom dessa puckon jämställer köttindustrin med Pol Pots slakt på människor så borde de ju anse att djur och människor har samma värde. Att då krossa ägg är väl som att krossa mänskliga foster ?

Läs gärna deras "aktionsdagbok" för att själva bedöma deras mentala tillstånd.

Om blågul anser detta vara politik så är det bara att låsa.

Det är ju ta mig f-n helt jäkla otroligt att en liten klick sjuka personer ska få hålla på och terrorisera folk så här....*arg*

undrar vad dom som håller på med det här skulle säga om dom blev terroriserade på samma sätt? Men då skulle dom väl skrika på hjälp och att det är så synd om dom..... Nä man skulle låta hangarhundarna tugga lite på dom....

Allt de där galna nissarna söker är spänning i sin tillvaro, sedan vill ha en bra anledning att kunna få den. Tror det är samma sak när de gäller galna demonstranter som protesterar genom att slå sönder saker och oskyldiga affärer, kasta gatustenar i gbg osv. De tycker att det är kul helt enkelt.

Det var antagligen några linande nissar som satte sig och fikade framför jakttornet den 16:e augusti (bockpremiären), dessa fick dock farbror polisen ta hand om när de vägrade att flytta på sig efter tillsägelse.

Vet inte vad som hände med dem sen.

riktigt spännande människor det här

smart tilltag att stjäla X antal kaniner från en farm i valdermarsvik,

vissa av kaninerna var husdjur som bla användes vid utställningar och kaninhoppning..

hur förklarar man för ett barn varför man stjäl hennes kanin.

enligt en senare artikel i NT så har just denna kanin hittats död... den hade inte riktigt klarat av livet i " sin naturliga miljö" ( kaniner i östergötland ??) :banghead:

Någon ekologisk kollaps, som minkfarmare och deras anhängare varnat för, har dock lyst med sin frånvaro. Läs varför...

nää det kan ju bero på att större delen av de utsläpta minkarna dör pga svält eftersom de inte riktigt fattar det här med att jaga efter att avlats fram i bur

en stor del av de som inte svälter ihjäl kan enkelt fångas in eftersomde relativt snabbt återvänder till farmen eftersom de vet att det finns mat där

observera att jag inte är direkt fan av pälsdjursuppfödning, mest för att jag inte förstår vad som är praktiskt/snyggt med päls. Men jag är ännu större motståndare till den här typen av aktioner, som in vissa fall innebär att djuren går en plågsam död till mötes, bara för att några vildhjärnor ska göra nån form av politiskt statement

Var det samma lirare som bröt sig in på Karolinska Institutet och "räddade" 17 illrar?

Samma människor som uppenbarligen också tar reda på personals (som jobbar med djurförsök) hemadresser och hotar dom?

Jag är inte imponerad.

Vad är skillnaden mot andra terroristgrupper som tex hizbollah??

Man bränner ner lastbilar, företag, släpper ut laboratoriedjur och på så vis riskerar att släppa lös olika sjukdomar etc (jmfr biologiska stridsmedel). :D

Bara för att merparten av dessa avfällingar är blåögda och korkade ungdomar så skall dom inte klappas på huvudet och lämnas till Socialtjänsten utan behandlas på samma sätt som andra medlemmar i diverse terroristorganisationer. :=o

//Nisse

7 augusti 2005 - Jönköping; Sex kräftdjur släpps ut ur sina burar vid Rocksjön, varefter burarna förstörs och slängs. - Lobster Liberation Front

Från deras aktionsdagbok..

Hjälp 6 kräftor utsläppta, kräftindstrin måste lida svårt efter det här nederlaget :clap: Tycker mer att den där gruppen verkar vara ett skämt..

Nej!

Jag tror att jag skall bli militant köttätare och välta grönsaksstånd på torget.

Är det bara jag som gråter när man sticker kniven i en stackars lök. :wacko:  :wacko:

Har sedan min ungdom eventuellt kvar en tröja med texten "Militant antivegan - HEJA SCAN!" att bidra med :) Jag och en vän riiterade oss på att vegetarisk/vegankost blev ett mode i skolan :clap:

I planerna ingick även att befria palsternackor - jajamen. Jag har ätit vegetarisk kost av och till i mitt liv. Tycker att det är ok att vara vegeterian, tycker det är ok att äta kött. Tycker INTE om brutala djurtransporter osv. Men jag värderar människor högre än "djur" - hårt men sant.

/Edit: uoff - det är ytterst uppfattat och godtages allvarligen. Antagligtvis uppföljs tidigare aktioner med nya - då Grönköping får lov att agera UFA.

• BlåGul -1

Tröttsamt.

Nu har jag tagit bort över 20 inlägg från den här tråden som hade spårat ur.

Tråden kanske inte har mycket här att göra, och det må vara ett tungt ämne som är svårt att hålla efter en rak tråd, men någon form av ordning får det ändå vara.

Och A2Keltainen:

Mest text och flest inlägg vinner här ... ingenting! :=o

Fanns det någon möjlighet att dra ner på skrivandet, eller få med en sammanfattning i varje inlägg?

opfl.gif

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...