Guest Predator Posted June 14, 2002 Report Share Posted June 14, 2002 Hur gås det med X-box-liret då Mangan? Ingen annan som fattat det kloka beslutat att införskaffa konsolen? Själv har jag köpt en hel del nya spel, Fifa World Cup, 007 Agent Under Fire och Jedi Starfighter. Vad gäller fifa har jag bara gott att säga. Ruskigt realistisk känsla och väldigt kul faktiskt. Däremot måste säga att Starfighter är väldigt uttjatande och 007 har stora kontrollproblem. Dels är kontrollen till spelet okänslig och dels är spelets auto-aim väldigt irriterande, eftersom det märks alltför väl. Ingen Halo-känsla på den kontrollen alltså. Sen har jag också fått lite problem med själva konsolen. Ganska ofta hakar den upp sig, antingen genom att spelet bara stoppas upp eller också genom att det kommer upp en skylt där det står att skivan är smutsig eller skadad. Dock samma sak för flera spel som jag har, alla nya och repfria. Får väl ta och kontakta datorbutiken för att få ett nytt välfungerande X-box. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 14, 2002 Report Share Posted June 14, 2002 Funderar på att köpa ett så man kan sitta ett gäng å spela tillsammans. Ett spel som kommer till boxen som verkar vara helt ok är Team SAS. http://teamxbox.com/screenthumbs.php?gid=406 Hur är kontrollen om man jämför med Playstation? Är den inte lite stor..eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Predator Posted June 14, 2002 Report Share Posted June 14, 2002 Jo den är stor men man vänjer sig snart. Har bara kört PS2 nån enstaka gång så jag kommer inte ihåg hur den kontrollen är, men jag kan bara säga att X-box-kontrollen är riktigt skön, särskilt styrspakarna. Tror att det dröjer rätt länge innan SAS släpps. Sen är det ju ganska jobbigt att spela ett par stycken på en TV eftersom skärmen då blir uppdelad i fyra delar. Då är det nog bättre att köra över nätet, när det nu kommer igång. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted June 15, 2002 Report Share Posted June 15, 2002 Predator: Det går bara fint, fick mitt rewardpack igår =< Oddworld och Dead or alive 3. Oddworld är GRYMT kul och jävligt snyggt. Över förväntan. Tråkigt att höra att du fått problem med konsolen. Min har aldrig hängt sig eller krånglat på annat vis. Byt till dig en ny i affären. Om ett par veckor släpps Prisoner of War. Kommer nog bli jävligt grymt. Går ut på att man ska rymma från ett tyskt fångläger under WW2 genom att smyga. Alltså inget pang-pang =) Tom Clancys "Splinter Cells" kommer nog också bli jäkligt bra. Bri_span: Tycker helt klart att du ska köpa en Xbox. Kostar ju bara ca 2500 nu. Billigare än PS2. Kontrollen är som Predator säger, ganska stor, men jäkligt skön att hålla i. Sitter som gjuten. Den är särskilt bra om man har stora händer. Tycker den är bra mycket bättre än PS2:ans kontroll. Väntar också med spänning på Team SAS. Självaste Andy McNab ligger ju bakom det =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 15, 2002 Report Share Posted June 15, 2002 Predator>> Nja, jag tänkte inte så att man ska lira fler samtidigt (om det inte är ett fighting-spel), utan jag menade att det är enklare att ha en bunt polare hemma för att turas om att lira å ta en dricka eller två. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 15, 2002 Report Share Posted June 15, 2002 Jag håller inte med om det fantastiska med X-box. Lite snabb fakta X-box processor = 733 mhz celeron Ram Minne 32 eller 64 meg, detta är kasst....... graffikortet är dock det bästa ngn slags Geforce 3.. Det finns numera datorer som är gånger så kraftfull som en X-box, en dator kan dessutom användas till så mycket mer.... Sen bara en liten grej, det är inte så lätt att kopiera DVD skivor,(går brännare finns till dator men kostar ca 5000-6000 SEK och varje skiva kostar CA 80 SEK (den enda sättet i prinicip att få in inf på X-boxen) detta betyder att det kan vara svårt att tex få nya banor osv vilken vikt detta har är upp till er själva...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Predator Posted June 15, 2002 Report Share Posted June 15, 2002 Visst finns det datorer som är kraftfullare än X-box men detta är irrelevant eftersom datorspeltillverkarna måste ta hänsyn till alla de som inte har så kraftfulla datorer. Alltså kan de inte tillverka datorspel som är lika krävande som spelen till X-box. För övrigt kan jag bara säga att X-boxen är mer än dubbelt så kraftfull som PS2 och avsevärt kraftfullare än Gamecube. Sen har du rätt i att det än så länge inte går att kopiera X-boxspel även om man har en DVD-brännare. Själv ser jag också starkt fram emot Unreal Championship som släpps i Augusti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 15, 2002 Report Share Posted June 15, 2002 ähh tacka vet jag NES och SNES......hehehe e man retrogalning så e man Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 15, 2002 Report Share Posted June 15, 2002 Visst är det kul med NES, men man kan ju inte snöa in på bara gamla prylar. Själv har jag tyvärr slitit ut mitt NES, men funderar på att kanske skaffa ett nytt eller renovera det gamla. Dock ligger det lite längre ner på inköpslistan, ska skaffa en box först... Håller just nu på att renovera en vic-64´a samt en ABC-80. Har även siktat en vic-128´a som jag tänkte "beslagta"... Har även ett gammalt TV-spel, tyvärr okänt märke, med klassiska spel som tennis (två vita streck som man röra och en fyrkantig boll) och Formel 1 där bilen är centrerad mitt på skärmen och när man styr så flyttar sig hela vägen (alltid rak) i sidled. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 15, 2002 Report Share Posted June 15, 2002 att sen det står både en N64,PS å lite annat vid tv är en annan sak=) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted June 16, 2002 Report Share Posted June 16, 2002 Braveheart: Tänk på att Xboxen inte har något prestandaslukande operativsystem som datorer har. Kan inte fatta folk som fortfarande köper PS2 när xboxen är 500 spänn billigare och bra mycket kraftfullare. Det skulle väl va för GTA3 då.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
APC-mannen Posted November 8, 2003 Report Share Posted November 8, 2003 Blev grymt sugen på ett tv-spel för ett tag sedan. Frun tyckte dock att det var lite väl att köpa sitt första tv-spel när man snart är 30 år, men hon gav med sig ändå... Det lutade först åt en X-box, men efter lite övervägande så blev det istället en Gamecube. Anledningen var att jag varken är eller kommer att bli någon fantast som vill chippa och modda och allt vad det nu heter, utan jag är helt nöjd om jag kan spela lite spel med nån polare ibland, typ NHL 2004. Jag var alltså inte ute efter de utbyggnadsmöjligheter som X-box verkar ha, därför blev det en Gamecube som bara kostade hälften så mycket. Nu till frågan: Hur skiljer sig grafiken, enligt er, mellan X-box, PS2 och Gamecube? Är det stora skillnader? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Gson Posted November 8, 2003 Report Share Posted November 8, 2003 Enligt mig är det milsvid skilnad på grafiken mellan xbox, PS2 och gamecub (gamecub har jag väldigt liten erfarenhet av, men av det jag sett så). Xboxen har en klart överlägsen grafik, PS2 kan på en del spel (kanske) konkurrera, men på den stora massana av spel är det kass grafik jämfört med xboxen. Jag kan faktiskt inte i min vildaste fantasi förstå hur man kan köpa ett PS2 när det finns xbox, verkligen inte nu när Amped2 kommer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
APC-mannen Posted November 8, 2003 Report Share Posted November 8, 2003 Vet inte om det var inbillning, men efter att ha kört en hel del NHL 2004 på min Gamecube så spelade jag NHL 2003 på PS2 hos en polare. Jag upplevde då grafik som lite "ryckig", i alla fall den första minuten innan ögonen hade hunnit vänja sig. Vet inte om det beror på TV:n eller så, eller har PS2 en "ryckig" grafik? Som jag skrev innan så har jag inga jättekrav på ett tv-spel egentligen, men det är ju kul att förkovra sig lite inom ämnet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Gson Posted November 8, 2003 Report Share Posted November 8, 2003 Fabulerar vilt nu men, PS2s maskineri (processor, grafikprocessor) börjar bli lite till åren nu, spelen blir allt mer komplexa med allt "tyngre" grafik. Vet att folk klagade på att PS2s grafikprocessor var för klen redan när den kom. Kanske har de börjat närma sig gränsen för vad de kan klämma ur PS2:an......därav den ryckiga grafiken då......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerle Posted November 8, 2003 Report Share Posted November 8, 2003 Funderar på att skaffa en Xbox, vill spela Crimson Skies High road to Revenge eller vad det heter, har nån spelat det? Originalet till PC var mycket bra, tycker jag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
69:an Posted November 9, 2003 Report Share Posted November 9, 2003 Skaffa X-box, Rainbow Six, Ghost Recon och Splinter Cell är ju grymma! Utöver att köpa nya spel, så kan man ju ladda banor o ev. patchar med LIVE dvs spel över nätverk med vanlig kabel. Om man chippar boxen så kan man ju byta till större hårddisk och dessutom fylla upp den med spel;) //C Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blå Brigad Posted November 9, 2003 Report Share Posted November 9, 2003 Har själv en Gamecube.. vet mycket väl hur man moddar en Xbox och liknande men spelen till Xbox har inte den rolighetsfaktor jag söker till just ett TV-spel. Sen verkar ju de flesta komma till PC'n förr eller senare ändå så. Nintendo gör ett par rätt intressanta RPG's ju, såsom Zelda, och lite plattformsspel och det är de jag är ute efter när jag startar upp min GC. Allt annat kan man spela på PC'n som sagt. (sen gnäller man inte på priset på en gamecube.. 890:- ;) ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted November 28, 2003 Report Share Posted November 28, 2003 Funderar på en XBOX som "komplement" till vanliga PC:n :P Har dock lite funderingar : XBOX Live så ska man kunna spela on-line, kan man ladda ned saker från nätet oxå då eller? Kan man själv bränna skivor i vanliga cd-brännaren och använda i sin XBOX, eller krävs det någon speciell sorts brännare och programvara? Varför ska man "Chippa", hur gör man det och vad kostar ungefär ett sån chip? Kan man göra det själv eller bör man lämna bort det? Man kan tydligen byta upp sig i storlek på hårddisken också Är det en vanlig typ pc-hårddisk eller något special som kostar multum? Någon som har något länktips till någon bra svensk hemsida om XBOX, chippning, trimning, bränning och laddning? EDIT: glömde ju fråga om fjärrkontrollen, vad handlar det om egentligen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted November 28, 2003 Report Share Posted November 28, 2003 Kan man själv bränna skivor i vanliga cd-brännaren och använda i sin XBOX, eller krävs det någon speciell sorts brännare och programvara? Krävs DVD-brännare... Varför ska man "Chippa", hur gör man det och vad kostar ungefär ett sån chip? Kan man göra det själv eller bör man lämna bort det? Man måste chippa för att kunna köra brännda skivor... dock går det inte att köra Live med en chippad burk... Man kan tydligen byta upp sig i storlek på hårddisken också Är det en vanlig typ pc-hårddisk eller något special som kostar multum? Eftersom Xbox består av vanliga pcdelar, så är det vanliga pcdelar som kan bytas... dock gäller samma som ovan... inget live... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sg Joker Posted November 28, 2003 Report Share Posted November 28, 2003 Vad jag har hört så räcker det att flasha bios för att kunna köra brända skivor på XBOX.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
69:an Posted November 28, 2003 Report Share Posted November 28, 2003 @bra sida med info om X-box om vad som behövs mm. PSXcare //C Link to comment Share on other sites More sharing options...
BunkerBuster Posted November 28, 2003 Report Share Posted November 28, 2003 Har ett Xbox med 120 gigs hårdisk, fylld med musik, filmer, foton och spel, Conflict Desertstorm 2 var helkul. blev tvungen att köpa en 3:dje kontroll för att kriga i Baghdad med mina 10/12-åriga pojkar, chipet kostade runt 600 spänn(predator 2), hårddisken 1000 kr(Maxtor 120GB 7200 rpm 8 mb cache), fast den är på tok för liten, hade behövt en 1000GB hårddisk för att vara någorlunda nöjd, Xboxet tankas med vanlig nätverkskabel via ett vanligt FTP-program, mycket smidigt, tack Microsoft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted December 1, 2003 Report Share Posted December 1, 2003 Någon som vet någon bra site (eller motsv) där dom köper/säljer/byter beg chipade XBox o dyl, gärna privatannonser? Har kollat på Blocket som har ett skapligt utbud, men det kanske finns fler ställen där man kan köpa/byta till sig en XBox till jul? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eckervad Posted January 15, 2004 Report Share Posted January 15, 2004 finns det några som lirar xbox live? skicka ett meddelande ni som har. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibieslusken Posted February 16, 2005 Report Share Posted February 16, 2005 Letade upp denna tråden... hmm.... jag funderar på om man måste chippa x-boxen för att köra icke köpta spel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindström Posted February 16, 2005 Report Share Posted February 16, 2005 Letade upp denna tråden... hmm.... jag funderar på om man måste chippa x-boxen för att köra icke köpta spel. Du måste chippa xboxet för att kunna köra spel från hårdisken eller från brända DVD-skivor. Rekommenderar starkt att köpa hårdisk till xbox, har en 200gigare själv som är trevligt fylld med alla möjliga gottesaker... Ingen admin som ska stänga ner denna tråd? :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest reaptor Posted February 16, 2005 Report Share Posted February 16, 2005 Reaptor har en XBOX, dessutom har han XBOX live. Link to comment Share on other sites More sharing options...
APC-mannen Posted October 13, 2005 Report Share Posted October 13, 2005 ...jag varken är eller kommer att bli någon fantast som vill chippa och modda och allt vad det nu heter... Haha! Så fel man kan ha. Min kub är numera chippad... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bushman Posted October 14, 2005 Report Share Posted October 14, 2005 så du har sett ljuset..... jag chippade min ca tre timmar efter inköp. ända jag inte har gjort än är att pula i en större HD, annars är krysslådan glockren!!! iom att den tar alla format kan jag följa en masa trevliga tv-serier typ "over there" och "prison break" ända jag har att klaga på är att min trådlösa handkontroll suger batterier som en centurion dricker bensin, men det är ett klart lyxproblem rainbow six lockdown rekomenderas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.