Jump to content

Närkamp mot femåringar.


A2Keltainen

Recommended Posts

lol vilken knäpp grej

 

Jag hade gjort på följande vis. Ställt mig i en hörna. Korsat knäna så de inte kan komma åt "vital del". Därefter kommerhåt bara framför och sidorna på en. Då är det bra att puncha tills de tar slut.

 

@facit.

 

Glädjer mig att du fattat det här med SIB, Ut i hörnen och kanalisera fienden. 0:)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Om man ska börja spekulera taktik, lär det väl vara bäst att greppa ett Kinder vid handleder och helt enkelt "dra en Neo". Repeterade 360 graders snurrar medan man håller barnet i handlederna. Det borde hålla resten av Dagisplutonen borta ett tag.

 

När det gäller barnens kapacitet att knocka en... Om de ska försöka motta ett slag mot huvudet borde de få så ont i handen att de bara har två slag på sig.

 

Ber om ursäkt för detta vulgära svar, men spekulerar bara. Kan själv inte sätta en siffra på hur många som skulle krävas för att få mig att bita gräset. Troligen inte så många i och med att jag väger ringa 60 kg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

För det första måste jag ansluta mig till skaran av folk som tycjer att detta är en helt bissar tråd!!! Misshandla en 5 åring, att ens komma på tanken är anmärkningsvärt dåligt

 

Menn nu till ämnet. Jag tror att jag sulle kunna ta obegränsat antal faktiskt. Detta på griund af en enkel hypotes: efter ett visst antal ungar blir en ökning i mäng verkningslös, då bara en viss mängd ungar kann bekämpa mig sammtidigt. Sen är det frågan, hur brutal får jag vara? Ungarna måste altså vara medvetslösa om jag har förstått rätt.

Detta görs ju humanast genom slag/sparkar mot skallen. Så detta skulle vara min primära strategi. Sen om detta inte funkar blir det lite svårare, kvävning ger i de flesta fallen inga permanenta skador så detta skulle vara mitt andra alternativ. Om detta falerar så är det bara att kötta på, försöka orsaka så mycket smäta på kort tid att de svimmar av smärtan Då e ju krossade ben, fötter, knäskålar ganska högt på listan. Sen kommer av vridna händer sönderbrytna fingrar etc. Ska man vara riktigt brutal kan man ju slita av en eller annan arm för att låta dom blöda ut i medvetslösheten.

 

Over and out - Sjöbevakaren

Link to comment
Share on other sites

Har en 4åring + en 6 åring hemma.....

 

Handlar för min del ej om hur många man hinner "nocka" ! Mer om hur många man hinner på!

Vid kalas med ca 10st gäster i den ålder och vid försök att räkna in dem... då kommer jag upp i siffror som 23st innan jag ger upp! de är flexibla , smidiga, snabba och luriga! rör sig över ett rum under en ögonblinkning! ej att underskatta!

 

Min siffra är noll! de knäcker en psykiskt innan jag fått fatt på en av dom.

 

Inte för intet jag kallas dagis för "terroristlägret" :happy:

 

Pax

Link to comment
Share on other sites

Haha jag sommarjobbade med ungar för några veckor sen, det känns inte som att de kan göra nått för att skada mig. Det känns som att inte förren man inte orkar röra sig längre kan de göra nått. Om de slår så skadar de inte något, de har ingen styrka och inte tillräckligt med kordination för att klara det som någon sa innan. Fast om man ska va helt realistisk så hade inte många (hoppas jag) klarat att slå en 5-åring.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hmm... Under min tid på grundskolan var man ofta ute på rasterna under 8:an - 9:an och det var en liten skola (5 - 600 elever tror jag) och där kände man alla (även de yngre).

 

På vissa raster kunde det vara så att 20 - 30 ungar kommer rusande mot mig och en vän till mig. Självklart vill barnen "leka" dvs brottas med oss. Vänliga som vi var hängde vi på leken, och om man har tre ungar på vardera ben och två ungar som springer rakt på en faller man som en kägla kan jag berätta för er (trots min vikt). Om sedan ett dussin hoppar upp på en och börjar kittla en kommer man ingenstans!

 

Om man är i ett litet rum och man inte får nudda väggarna samt att dom har fått sin utbildning i närkamp samt att man kopplar bort "jag kan inte slå ett litet oskyldigt barn" tankarna... Två - tre dussin - Max.

Link to comment
Share on other sites

Det här är nog den bästa tråden på forumet hehehe...

 

...och den glockrenaste kommentaren kommer ju från Der Soder som först undrar:

 

Frågan är om man får använda de knockade barnen som vapen...?

 

För att sedan utarbeta en taktik som bygger på att:

 

Jag tror att en bra taktik skulle vara att röra sig konstant tills man kommit relativt ensam med en unge. Man skulle då knocka denna och sedan använda som slägga och "vispa" bort de första 10-15 som kommer. Sedan skulle man göra om detta tills de är slut. Jag tror att man skulle ha oändligt mycket mer nytta av uthållighet/kondition än styrka (som redan poängterats).

 

...let God sort´em out! :alien:

Link to comment
Share on other sites

Det här är nog den bästa tråden på forumet hehehe...

 

...och den glockrenaste kommentaren kommer ju från Der Soder som först undrar:

 

Frågan är om man får använda de knockade barnen som vapen...?

 

För att sedan utarbeta en taktik som bygger på att:

 

Jag tror att en bra taktik skulle vara att röra sig konstant tills man kommit relativt ensam med en unge. Man skulle då knocka denna och sedan använda som slägga och "vispa" bort de första 10-15 som kommer. Sedan skulle man göra om detta tills de är slut. Jag tror att man skulle ha oändligt mycket mer nytta av uthållighet/kondition än styrka (som redan poängterats).

 

...let God sort´em out! :ph34r:

Och detta forumet stänger inte en sådan sjuk tråd, hela forumet är sjukt. Slut i rutan.

Link to comment
Share on other sites

Och att individer som tycker att denna tråd är helt sjukt sjuk och att den bör stängas och kastas på soptippen inte använder sig av funktionen p_report.gif tycker jag är totalt helt sjukt. Ser ni en tråd eller inlägg som ni inte anser hör hemma på soldf använd den knappen istället för att skriva i tråden. Blir liiiite lättare för oss BG att hitta trådar som kanske inte är helt accepterade på soldf eller som bryter mot soldf regelverk

 

 

Fk Satan

Blågul

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
Det här är nog den bästa tråden på forumet hehehe...

 

...och den glockrenaste kommentaren kommer ju från Der Soder som först undrar:

 

Frågan är om man får använda de knockade barnen som vapen...?

 

För att sedan utarbeta en taktik som bygger på att:

 

Jag tror att en bra taktik skulle vara att röra sig konstant tills man kommit relativt ensam med en unge. Man skulle då knocka denna och sedan använda som slägga och "vispa" bort de första 10-15 som kommer. Sedan skulle man göra om detta tills de är slut. Jag tror att man skulle ha oändligt mycket mer nytta av uthållighet/kondition än styrka (som redan poängterats).

 

...let God sort´em out! :rolleyes:

Och detta forumet stänger inte en sådan sjuk tråd, hela forumet är sjukt. Slut i rutan.

 

 

 

@Kefl

 

Synd att du inte kan se ironin i det hela och bjuda på dig själv lite då och då. Eller måste allt vara politiskt korrekt hela tiden bara för att du tycker det? Läs inte tråden om du finner den obscen, och låt dem som finner den komisk fortsätta.

 

 

/T

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Så länge jag orkar hålla på att sparka och slå 5 åringar så länge skulle det gå. Det kan vara flera hundra ungar men det får inte plats så många på en gång. Backa och skicka iväg en fotbollsspark mot en av de små drägglande så är ju 1 borta. Om någon lyckas komma för nära så lite fotarbete så har man den snart på lagom avstånd för att måtta ytterligare en spark.

 

Som sagt, det finns inget stopp, det finns inga 5 åringar i världen som hade klarat av en fullvuxen frisk person.

 

Skulle man ramla av någon anledning...ja vad skall dom göra, slå med sina knubbiga mjuka klövar? Skulle inte hända så mycket.

Link to comment
Share on other sites

lol vilken knäpp grej

 

Jag hade gjort på följande vis. Ställt mig i en hörna. Korsat knäna så de inte kan komma åt "vital del". Därefter kommerhåt bara framför och sidorna på en. Då är det bra att puncha tills de tar slut.

 

@facit.

 

Glädjer mig att du fattat det här med SIB, Ut i hörnen och kanalisera fienden. :lala:

 

Fast nu sade ju reglerna att man inte fick trycka mot väggarna. ,O

 

Jag var inne lite på det här med att använda en ungarna som tillhygge. Frågan är om det behövs. Jag har en känsla av att man gör av med mer energi än vad som krävs och då förlorar mer i uthållighet än vad man vinner i slagkraft. Fördelarna du har som vuxen är ju inte bara styrka utan även fart, räckvidd och höjd.

 

Hålla sig i så pass mycket rörelse som möjligt utan att trötta ut sig för mycket, bara så att man inte får 100 ungar hängande i benen. Sedan sparkar man mot huvudet på de första som närmar sig, och fortsätter sedan röra på sig. Nock vid första träffen borde ju inte vara en omöjlig målsättning, vilket snabbt minskar antalet.

 

en liten instruktionsvideo vad gäller självskydd

 

Klicka här

Underbart! Så där ska det se ut. Man måste ju ta sånt här på allvar! :D

 

//Knekt - som blir lite trött på att folk inte kan skriva om sånt här utan att det först måste till nån jädra disclaimer om att man inte får slå barn på riktigt.

Link to comment
Share on other sites

Vem som helst som har jobbat med barn i den åldern VET att om de kommer från alla håll och är "motiverade" så kommer det gå fort innan man är nere. Man skulle kunna sänka några stycken men om du sen får ett par hängandes på benen och fler och fler kommer så kommer det inte att gå...

Link to comment
Share on other sites

Vem som helst som har jobbat med barn i den åldern VET att om de kommer från alla håll och är "motiverade" så kommer det gå fort innan man är nere. Man skulle kunna sänka några stycken men om du sen får ett par hängandes på benen och fler och fler kommer så kommer det inte att gå...

 

Ok, jag kan bara tala för mig själv, jag har ägnat 10 år av mitt liv åt Tae kwon do och mitt fotarbete hade aldrig låtit några 5 åringar komma från alla håll, jag hade alltid rört mig så att dom var framför mig. Bara att tjoffa av dom 1 efter 1. Begränsnigen blir fysiken, kommer bli jävligt trött efter ett tag och förr eller senare så orkar man ju inte längre och då får man väl lägga sig och vila.

 

Kura ihop sig till en liten boll och skydda vitala delar, en hög med 5 åringar kan inte göra så mycket skada. Dom kan aldrig göra mig medvetslös.

Link to comment
Share on other sites

Vem som helst som har jobbat med barn i den åldern VET att om de kommer från alla håll och är "motiverade" så kommer det gå fort innan man är nere. Man skulle kunna sänka några stycken men om du sen får ett par hängandes på benen och fler och fler kommer så kommer det inte att gå...

 

Ok, jag kan bara tala för mig själv, jag har ägnat 10 år av mitt liv åt Tae kwon do och mitt fotarbete hade aldrig låtit några 5 åringar komma från alla håll, jag hade alltid rört mig så att dom var framför mig. Bara att tjoffa av dom 1 efter 1. Begränsnigen blir fysiken, kommer bli jävligt trött efter ett tag och förr eller senare så orkar man ju inte längre och då får man väl lägga sig och vila.

 

Kura ihop sig till en liten boll och skydda vitala delar, en hög med 5 åringar kan inte göra så mycket skada. Dom kan aldrig göra mig medvetslös.

 

 

De kan ju faktist bitas, och efter ett tag så lär du förlora medvetandet eftersom du inte har så mycket blod kvar.

Link to comment
Share on other sites

Vem som helst som har jobbat med barn i den åldern VET att om de kommer från alla håll och är "motiverade" så kommer det gå fort innan man är nere. Man skulle kunna sänka några stycken men om du sen får ett par hängandes på benen och fler och fler kommer så kommer det inte att gå...

 

Ok, jag kan bara tala för mig själv, jag har ägnat 10 år av mitt liv åt Tae kwon do och mitt fotarbete hade aldrig låtit några 5 åringar komma från alla håll, jag hade alltid rört mig så att dom var framför mig. Bara att tjoffa av dom 1 efter 1. Begränsnigen blir fysiken, kommer bli jävligt trött efter ett tag och förr eller senare så orkar man ju inte längre och då får man väl lägga sig och vila.

 

Kura ihop sig till en liten boll och skydda vitala delar, en hög med 5 åringar kan inte göra så mycket skada. Dom kan aldrig göra mig medvetslös.

 

Fast i scenariot kommer dom från alla håll, dvs du är i mitten och de kommer från alla riktningar. Då är det bara en fråga om hur många och hur länge, det spelar ingen roll om du är bäst i världen på taekwondo. Du kommer alltså inet kunna tjoffe ner dom en efter en. Klart de kan göra dig medvetslös.

Link to comment
Share on other sites

Vem som helst som har jobbat med barn i den åldern VET att om de kommer från alla håll och är "motiverade" så kommer det gå fort innan man är nere. Man skulle kunna sänka några stycken men om du sen får ett par hängandes på benen och fler och fler kommer så kommer det inte att gå...

 

Ok, jag kan bara tala för mig själv, jag har ägnat 10 år av mitt liv åt Tae kwon do och mitt fotarbete hade aldrig låtit några 5 åringar komma från alla håll, jag hade alltid rört mig så att dom var framför mig. Bara att tjoffa av dom 1 efter 1. Begränsnigen blir fysiken, kommer bli jävligt trött efter ett tag och förr eller senare så orkar man ju inte längre och då får man väl lägga sig och vila.

 

Kura ihop sig till en liten boll och skydda vitala delar, en hög med 5 åringar kan inte göra så mycket skada. Dom kan aldrig göra mig medvetslös.

 

 

De kan ju faktist bitas, och efter ett tag så lär du förlora medvetandet eftersom du inte har så mycket blod kvar.

 

Jo men dom kommer bara kunna bita mig om jag hamnar p åmarken, så allt ligger i hur länge jag orkar stå och sparka, slå och kasta bort 5 åringar, hade min fysik varat för evigt och jag inte behövt äta, dricka sova o.s.v så hade det aldrig tagit slut, vansinnet hade först upphört när det inte fanns några 5 åringar kvar.

 

Vem som helst som har jobbat med barn i den åldern VET att om de kommer från alla håll och är "motiverade" så kommer det gå fort innan man är nere. Man skulle kunna sänka några stycken men om du sen får ett par hängandes på benen och fler och fler kommer så kommer det inte att gå...

 

Ok, jag kan bara tala för mig själv, jag har ägnat 10 år av mitt liv åt Tae kwon do och mitt fotarbete hade aldrig låtit några 5 åringar komma från alla håll, jag hade alltid rört mig så att dom var framför mig. Bara att tjoffa av dom 1 efter 1. Begränsnigen blir fysiken, kommer bli jävligt trött efter ett tag och förr eller senare så orkar man ju inte längre och då får man väl lägga sig och vila.

 

Kura ihop sig till en liten boll och skydda vitala delar, en hög med 5 åringar kan inte göra så mycket skada. Dom kan aldrig göra mig medvetslös.

 

Fast i scenariot kommer dom från alla håll, dvs du är i mitten och de kommer från alla riktningar. Då är det bara en fråga om hur många och hur länge, det spelar ingen roll om du är bäst i världen på taekwondo. Du kommer alltså inet kunna tjoffe ner dom en efter en. Klart de kan göra dig medvetslös.

 

Jag kan rusa åt ett håll där det inte är så tjockt med ungar och sparka vägen fri så det blir ett hål, önskar att det gick att prova i någon simulator motsv, hade varit intressant.

 

Jag är iaf övertygad om att dom aldrig hade besegrat mig, det är för stor skillnad i utveckling, styrka, koordination, smidighet o.s.v.

Link to comment
Share on other sites

Jag lyckades inte övertyga mig men jag står fast i att det handlar bara om en siffra där de är för många helt enkelt. Kommer det 1000 femåringar med blod i blicken från alla håll så... :happy:

Link to comment
Share on other sites

Att skydda/vila sig genom att rulla ihop sig är riskabelt då risken för kvävning uppstår med ett gäng 5åringar på sig!

 

Viktig sak att väga in är 5-åringarnas oslagbara förmåga till bakteriologisk krigsföring! En dagispluton i dessa tider har i snitt denna beväpning:

 

4st vinterkräksjuka.

8st grönt snor

1st RS Virus

3st Influensan

2st Diarre

 

Övriga repeterar frasen "varför då" & "Hur då" i oändlighet!

 

Denna kombination med Bakteriell krigsföring och psykande gör att det är endast en tidsfråga innan de i slutändan vinner striden.

 

Källa: Egen erfarenhet :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Asså jag tror att om man bara står och sparkar så kommer man pricka några och då kommer de andra att backa sedan kan man okså tänka på att dem inte kan ett skit om att slås och om de fick ner en så skulle deras slag inte göra någon störa verkan om det inte var mot pung eller ögon :D Jag tror du hade kunnat stå där ett bra tag.Med tanke på att en träff så är en borta!:D dock hade jag aldrig kunnat slå dagisbarn bara för att kolla hur många jag skulle klara.:D

Link to comment
Share on other sites

Det finns en webbsida som räknar ut åt er hur många ni teoretiskt skulle klara av... ;)

 

http://www.howmanyfiveyearoldscouldyoutakeinafight.com/

 

Mitt resultat: 14

Vilket låter påtok för mycket???

..............

 

Tråden är helt absurd...men udda intressant ändå..

Och det finns många många forum mfl ute i världen som har debatterat detta :)

Link to comment
Share on other sites

You could take on 30 five year old kids in a fight.

 

Jag har dock inga moraliska begränsningar för jag förutsätter att jag slåss för att rädda mitt eget eller någon annans liv.

Som sagt, ta en femåring i fötterna och börja snurra tills du blir en aning yr, avbryt, fortsätt slåss, ta en ny, repetera... det känns som om det skulle vara rätt effektivt ;-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...