Jump to content

Närkamp mot femåringar.


A2Keltainen

Recommended Posts

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Fick resultatet 22.

Får nog se om de där karate-kid filmerna, kanske kan plocka upp något schysst moves.

Hur många kan man fixa med TRANAN tror ni? Jag vet att jag fixar 7 stycken på ryggen

utan att falla ihop. Provade i somras. Jobbigt blev det först när det kom en 8-åring och

hoppade på mig.

 

/martinator

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Absurd men intressant tråd.

 

Jag undrar om ni som har moraliska aspekter i detta verkligen har läst A2Keltainens inlägg och/eller om ni helt saknar fantasi.

Detta är ett fantasiscenario och där är det din fantasi som sätter gränserna.

A2Keltainen skrev att du skulle föreställa dig dessa ungar som genuint onda och vill skada dig, kanske även skada dina barn. Jag lägger till: Kanske även döda dig och äta upp dig. Sjukt? Javisst! Men rena fantasier får/kan vara sjuka.

 

Sedan tycker jag även ana en del överdrifter i egen förmåga och i 5-åringars bristande förmåga.

Är det 50-100, 200 eller t.o.m. oändligt antal ungar (ett antal har nämt siffror i detta spektrum) så omringar dig helt så är det 8-10 barn närmast dig medan resten utgör mängd på djupet, alltså många rader djupledes.

Jag tycker det skulle vara intessant att se hur din rörelseteknik är då för att möta högst 3-4 st i taget och endast frontalt.

 

Någon nämnde idén om rygg mot vägg eller hörn för att minska antalet vinklar attackerna kommer ifrån.

Förutsättningarna var ju att åtminstone inledningsvis starta i mitten av lokalen, så långt ifrån alla väggar och hörn som möjligt och samtliga barn slumpvis utspridda i lokalen.

 

Vissa här verkar mena på att de orkar i evigheter, för det är vad det är om 50-100 ungar skulle anfalla dig.

Du blir trött av att veva med armar och ben och försöka hoppa/springa undan, så även om det krävs rätt lite kraft och energi för var unge så innebär mängder om 50 eller fler ungar att du ständigt är under attack av minst 10 och när de blir det minsta trötta finns 10 till o.s.v.

 

Även om de inte besitter styrka och kordination nog att enskilt göra någon större skada så väger de trots allt 15-20 kg per unge när de kastar sig på dig.

 

Någon här ifrågasatte även om de klarar något överhuvudtaget, om de kan slåss alls....då missade ni alltså den givna förutsättningen att de fått en hel dags utbildning i att slåss, med huvudinriktning på hur de i samlat anfall ska få ner en ensam, vuxen motståndare. Något av det går väl in även hos en femåring.

 

För dig som trodde att du kunde lägga dig att vila genom att krypa ihop....skulle vilja se det med 10 femåringar som bokstavligen hoppar på varje del av din kropp (antar att de även har skor på sig) och kanske även använder tänderna.

 

Ytterligare någon menade på att några rejäla smällar på de första skulle få resten att rygga tilbaka....återigen missat förutsättningarna om ytterst motiverade barn och med A2Keltainens tillägg på fantasiscenario kan man tänka sig att döda, döda är det enda som rör sig i deras huvud.

 

atterhemskan är en av de få jag bedömer som någorlunda realistisk.

Link to comment
Share on other sites

Om ni tror att 5-åringar är ofarliga ska ni träffa min son som numera är 6 år gammal.

 

Som 1,5 åring försökte han sticka ut mitt ena öga med en penna när jag satt på golvet och skulle visa honom att det är bättre att rita på papper än tapeten, han blev arg när jag sa ifrån och började stöta mott mitt huvud, det enda som räddade mitt öga var mina glasögon och att jag slängde mig bakåt men han fick in några träffar innan jag hann reagera. några månder senare slog han mig nästan medvetlös med en bandyklubba av plast med en fullträff i skallen efter jag sagt till honom att sluta slå på mig, jag såg både stjärnor och pippifåglar cirkla runt huvudet efter den fullträffen.

Link to comment
Share on other sites

Om ni tror att 5-åringar är ofarliga ska ni träffa min son som numera är 6 år gammal.

 

Som 1,5 åring försökte han sticka ut mitt ena öga med en penna när jag satt på golvet och skulle visa honom att det är bättre att rita på papper än tapeten, han blev arg när jag sa ifrån och började stöta mott mitt huvud, det enda som räddade mitt öga var mina glasögon och att jag slängde mig bakåt men han fick in några träffar innan jag hann reagera. några månder senare slog han mig nästan medvetlös med en bandyklubba av plast med en fullträff i skallen efter jag sagt till honom att sluta slå på mig, jag såg både stjärnor och pippifåglar cirkla runt huvudet efter den fullträffen.

jag hoppas att han inte heter Damien....

 

-------

 

För att återgå till ämnet, börjar jag fundera på om man faktiskt skall ta TS:ns ämne bokstavligen, eller som en allegori.

 

En högteknisk västerländsk brigad, mot "pyjamasklädda barn"...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

Om ni tror att 5-åringar är ofarliga ska ni träffa min son som numera är 6 år gammal.

 

Som 1,5 åring försökte han sticka ut mitt ena öga med en penna när jag satt på golvet och skulle visa honom att det är bättre att rita på papper än tapeten, han blev arg när jag sa ifrån och började stöta mott mitt huvud, det enda som räddade mitt öga var mina glasögon och att jag slängde mig bakåt men han fick in några träffar innan jag hann reagera. några månder senare slog han mig nästan medvetlös med en bandyklubba av plast med en fullträff i skallen efter jag sagt till honom att sluta slå på mig, jag såg både stjärnor och pippifåglar cirkla runt huvudet efter den fullträffen.

jag hoppas att han inte heter Damien....

 

-------

 

För att återgå till ämnet, börjar jag fundera på om man faktiskt skall ta TS:ns ämne bokstavligen, eller som en allegori.

 

En högteknisk västerländsk brigad, mot "pyjamasklädda barn"...

 

när de gäller allegori tror jag de är en ny tråd, då hoppas jag att mer än nävarna finns till hands. men annars har jag erfarenhet att bli skallad av misstag när en knatte följde boll och jag var dum nog att böja mig fram för att ta bollen. jag såg stjärnor.

Link to comment
Share on other sites

En högteknisk västerländsk brigad, mot "pyjamasklädda barn"...

 

"Respect the pyjamas". :)

 

Min grabb är nu 5½, och förvisso är jag oändligt mycket starkare än honom och hans kamrater, men även de kan utan vidare pricka känsliga delar på kroppen som kan sänka dig helt eller tillfälligt.

 

Förvisso kan jag bryta av armar, ben och annat på dem, men hänger det 3-4-5 barn på varje ben blir det tungt (60-100kg totalt), och uppföljer en oändligt massa är det bara en fråga om tid innan man själv blir sänkt och någon unge har tryckt in en penna i tinningen eller tuggat av testiklarna..

 

"Antal barn" är svårt att besvara, det handlar bara om tid innan man sänks om antalet barn är oändligt.

 

GMY

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...