f21 Posted May 7, 2002 Report Share Posted May 7, 2002 vad händer om polisen tar en och man inte har körkort? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted May 7, 2002 Report Share Posted May 7, 2002 VAD har du gjort nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lillan Posted May 7, 2002 Report Share Posted May 7, 2002 Haha...du är ganska så körd va...*ler* Inget körkort på länge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted May 7, 2002 Report Share Posted May 7, 2002 Böter och uppskjutet "lämp" f21 du har väl inte gjort något sådant dumt. Eller?? Och du kommer med i polisens belastningsregister. Och det är mindre positivt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mojo Posted May 9, 2002 Report Share Posted May 9, 2002 Det beror väl på varför polisen tar dig. Jag har blivit tagen av polisen, jag har inget körkort. Även om jag haft nåt skulle jag nog ha fått tillbringa natten i fyllecellen. Kan tilläggas att jag inte körde bil vid tillfället, bara sjöng. Link to comment Share on other sites More sharing options...
f21 Posted May 9, 2002 Author Report Share Posted May 9, 2002 har inte gjort något bara undrar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lillan Posted May 11, 2002 Report Share Posted May 11, 2002 Mojo!? Sjöng?? *skratt* hur mkt hade du druckit om polisen kommer och du sjunger?? Men om polisen tar dig och du inte har körkort så får du inte köra upp ett X antal år...(tror det är mellan 1-2 år) En kompis till mig körde två dagar innan sin uppkörning, han fick ett års väntan till, han fick helt enkelt inte köra upp pga sin tabbe att köra utan övningskörningsskylt och "lärare" vid sin sida... Så kan det gå... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unicorn Posted May 13, 2002 Report Share Posted May 13, 2002 Brottet heter "Olovlig Körning" och renderar normalt sett böter. Vid upprepade fall klassas det som "Grov Olovlig Körning" och brukar efter ett antal gånger sluta med en månad på kåken. Det största problemet är dock att man hamnar i Person- och Belastningsregistret och således har svårt att få lämplighetsintyg för såväl körkort som tjänst som väktare, polis samt ytterligare ett stort antal yrken. Många arbetsgivare kräver idag ett "rent" intyg från PBR. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unicorn Posted May 13, 2002 Report Share Posted May 13, 2002 Att bli inlagd för fylla eller allmänt stök (omhändertagen enl LOB1§ el PL13§) är inga brott och hamnar således inte i brottsregistret. Man läggs in för sin egen skull (för att inte göra sig själv olycklig genom att begå brott eller göra illa sig själv eller andra), och kan man inte identifieras händer ingenting alls. Om man blir inlagd flera gånger under dessa premisser kan dock såväl körkort som vapenlicenser ifrågasättas och bli indragna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.