Jump to content

ersättning som HV soldat?

mazon

Recommended Posts

Var inne och tittade runt på div hemsidor även officiella, men hittade inget angående ersättningen man får som hemvärns man, hur är det under arbetes tid, om nu en övning skulle vara placerad så, betalar HV ut lönen som man går misste om?

Frågar man inte får man ingenting veta...

Jag vet inte om det funkar så över hela landet , men hoss oss så får vi "ersättning för förlorad arbetsinkomst" som det så snyggt heter.  Man ska visa upp nått papper på hur mycket man förlorar och ..  ja   så får man pröjs..   helt funkis.

Tack vare att jag är med i HV, så fick jag möjligheten att dryga ut kassan lite. Så nu står en Lamborgini / Diablo 02:a

utanför med en storbystad blondin klängades runt min backspegel. ;-):)

njäee ??? nu var det där med dom... rosa.... pillrena igen

Mer lukrativt är då det som framtiden har sitt sköte. Vid de kontrakt som man kommer få möjlighet att skriva med FM kommer man få en månadslön på 6-7000 för att göra -ingenting. Bara vara i beredskap till utlandsbataljonerna. Och kulle man kallas in till tjänstgöring får man full lön. Under tiden kan man studera eller åka go-cart baklänges hur mycket man vill.

Mer lukrativt är då det som framtiden har sitt sköte. Vid de kontrakt som man kommer få möjlighet att skriva med FM kommer man få en månadslön på 6-7000 för att göra -ingenting. Bara vara i beredskap till utlandsbataljonerna. Och kulle man kallas in till tjänstgöring får man full lön. Under tiden kan man studera eller åka go-cart baklänges hur mycket man vill.

Vill veta mer.

Källor??

Än så länge bara ett förslag från högkvarteret. Blir väl aktuellt efter nästa försvarsbeslut om vi då beslutar att ha stående bataljoner vilket allt talar för. Hör med hkv. för mer info.

Lite rakt upp och ner från mitt mossiga hjärnkontor: Dagspenning 40 kr/dygn

Milersättning 15kr/mil (om man väljer att ta ut det)

Premier som dimperner lite då och då mellan 200 -300 kr

Vid instatser typ röja ledningsgator under vintern så tror jag att man får räddningsersättning på typ 150 kr/timmen (är iofs 1 år sedan en annan var ute, så det kan ju ha ändrat sig tills nu).

Nu får vi se om jag har några siffror rätt.... :P

Va? Får ni betalt också?? :D

Räcker det inte med fri mat och fria kläder? Sen så är det ju den sociala samvaron och allt pangande!! :)

Ja det är ju inte för pengarna man gör det, utan snarare för dom sakerna som du nämner.... :P

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...