Jump to content

Äntligen en bild på..

Nifelhel

Recommended Posts

Japp här kommer en bild på en "riktig" krigare!!

Tyvärr är den ganska liten, men det är jag längst till vänster.

Insatsplutonerna i Älvsborgsgruppen gick för första gången ihop som ett Insatskompani. Jag gick som Plutonchef för en pluton :D

hemvarn-021028.jpg

Det råder en del faktafel i artikeln, men vad förväntar man sig ???

http://www.bt.se/uploade....=140555

3:e plut, jag tillhör MBP!! 1:a sa du, då tillhör du ABP med Lt J i spetsen.. :)

ASÖ 2003 ska bli riktigt kul. Väl mött :D

Du, jag och minst 2 till härinne på forumet, tillhör samma komp :)

Det stämmer! Bara ur vår pluton är det 8 eller 9st här på forumet!

På ASÖ´n skall vi nog smiska stjärt! ;)

HELT rätt det där Nifelhel! Soldaterna antingen ligger ner i skydd eller står och kikar försiktigt in genom ett fönster. Chefen står 2 steg bakom och övervakar.. odödlig... :P

Tror nog att de ligger i Hus 3 (F) faktiskt och understödjer mot Betonghuset.

Har jag rätt Nifelhel?

Visst var det en underbar helg i Bockaby undantaget Boråsvädret dock......  

Vill inte kritisera en kompanikamrat men dra tillbaka eldställningen i från fönstret 1-1,5 m.

Får inte bara vara beröm här ;)

Bamse/ som stred ihop med den väldige "Jasså".

Jag är åxå med på bilden.

Han som står upp och tittar ut genom fönstret. om man tittar mellan hans ben så ser man ett par ben med benskydd. Killen med benskydden är jag.( hur blev det här nu då? ). ???

På bilden så ser man Nifelhel och mina killar från KBP.:cool:

Måste säga att det var trevligt att träffa dig under sådana förhållanden Nifelhel.:thumbs:

Mvh

Vlad

HELT rätt det där Nifelhel! Soldaterna antingen ligger ner i skydd eller står och kikar försiktigt in genom ett fönster. Chefen står 2 steg bakom och övervakar.. odödlig... :P

Ut, Ing Ut man tittar Ut ur ett hus :P

Faktum är att jag befinner mig mittemellan 2 fönster och är på väg bort mot Kompanichef :D

Givetvis är man odödlig ;)

Tror nog att de ligger i Hus 3 (F) faktiskt och understödjer mot Betonghuset.

Har jag rätt Nifelhel?

Visst var det en underbar helg i Bockaby undantaget Boråsvädret dock......  

Vill inte kritisera en kompanikamrat men dra tillbaka eldställningen i från fönstret 1-1,5 m.

Får inte bara vara beröm här ;)

Bamse/ som stred ihop med den väldige "Jasså".

Visst det är helt rätt!!!

Och det härliga Boråsvädret...ja vad säger man?!?!? :P

Jo jag håller med vissa eldställningar inte är helt funkis... ???

Det hade vart kul om alla hade kunnat ge sig tillkänna, så man kan sätta ett ansikte till nicket för alla här kan väl inte tillhöra SSG ;)

Vlad skrev   Jag är åxå med på bilden.

Han som står upp och tittar ut genom fönstret. om man tittar mellan hans ben så ser man ett par ben med benskydd. Killen med benskydden är jag.( hur blev det här nu då? ).

På bilden så ser man Nifelhel och mina killar från KBP. :cool:

Måste säga att det var trevligt att träffa dig under sådana förhållanden Nifelhel. :thumbs:

Mvh

Vlad

Måste säga det samma, det fanns lite utrymme för några goa tjôt stunder. :D

Och tro mig det kommer fler gånger, för jag betvivlar att vi har kommit upp i 2 fulla plutoner till v312..

Tackar för er förståelse, den värmer.....  :rolleyes:

Själv tillhör jag Kinds Berplut. Och uppskattade verkligen övningen i Bockaby. Mycket givande. Som ni ser på bilden, så har vi säkrat Nifelhel ordentligt..... Han höll sig alltid ett par steg bakom ( I säkerhet ) och manade på oss värar att utföra stordåd. Med blandad framgång   :) Nä, skämt å sido- Du skötte dig utmärkt Nifelhel !! Väl mött nästa gång Insatskompaniet drar ut i fält.

Tackar för er förståelse, den värmer.....  :)

Själv tillhör jag Kinds Berplut. Och uppskattade verkligen övningen i Bockaby. Mycket givande. Som ni ser på bilden, så har vi säkrat Nifelhel ordentligt..... Han höll sig alltid ett par steg bakom ( I säkerhet ) och manade på oss värar att utföra stordåd. Med blandad framgång   :) Nä, skämt å sido- Du skötte dig utmärkt Nifelhel !! Väl mött nästa gång Insatskompaniet drar ut i fält.

Tjena,

Var det du som hade katten på armen?

När låg du inne??

:)

Jodå, det var jag med kissemissen på armen. Blir alltid lite små-mobbad för mina märken. Befogat till viss del. Börjar se ut som baksidan på en husvagn nu  :) Men vad göra ? Jag nyttjar bara en uniform till KFK:er, HV-övningar och div. annat. Lodjursmärket kan de ta ifrån mig.... När de bänder loss det från mina likstela fingrar :)

Svaret på din fråga 2Sharp:  94-95 befattning Hundförare.

Att: 2sharp och Flygbasjägarn!

Skönt att se att ni upprätthåller era färdigheter! Jonas, jag glömmer aldrig din extremt imponerande uppvisning med ksp-90'n på skjutbanan under någon av sommarkurserna! Uppnår jag liknande färdighet med Sig Sauern är jag grymt nöjd... :)

Jepp, Alingsås är jag med i!

Hoppas vi ses igen, alltid lika trevligt, synd att man inte hann snacka nå't, jag var av någon anledning tvungen att fylla på mina magasin hela tiden... :)

FBJS: man tackar, *rodnar* Kulspruta 90, ahhhh....... hade gladeligen gjort ett u av ak4'an för en sådan.. :)

Börjar du skjuta automateld med sig'en får vi nog avväpna dig.. ;)

Väl mött på 20-årsjubileét hoppas jag?! kan bli hur kul som helst, satsar på att inte somna i vapenvårdslokalen denna gång...

2sharp:

He he... Ska försöka hålla mig till enkelskott...

Gällande 20-årsjubileét är jag mkt dåligt uppdaterad. När? - var? - hur? Antar att det är nere på skolan, men när? Måste genast surfa in på Fbj.just.nu för en uppdatering...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...