Fu.Bar Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 Jag satt i går kväll och ritade små gubbar i Paint och fick helt plötsligt idén om att göra en serie om värnplikten. Kolla på http://hem.passagen.se/storbryg/77bertil/kann.html och tala om för mig om ni tycker det verkar vara en kul idé eller om jag ska lägga ner medan jag ännu inte har gjort bort mig alldeles. Jag ska lägga upp några till som jag nästan är klar med i morgon bitti. Grundidén är att till skillnad från 91:an gör Kanän värnplikt i 2000-talets försvarsmakt och dessutom är han en elak jävel. Idéer? förslag? kritik? tips från nån som tecknat förut? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 :D Fy tusan va bra den blev hehehe jag ser fram emot en fortsättning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lindman Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 Den andra källan verkar betydligt mer pålitlig! Nu blir man nyfiken på fortsättningen! Mer Kanän åt folket! hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 En riktigt hängiven SoldF användare hehehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 Kör så det ryker...Med beröm godkänt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 *garv* kanän e ju killen med grillen asså lite komiskt e ju att han e född den 33 januari ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 Den var ju klockren... Ludde kanske skulle kolla sidan en gång till.... //109 Mogren, som inte är född 9 januari eller för den delen 9 oktober ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
banken Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 Lysande!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dirty-1 Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 heh heh, fan vad fint, serien e klockren... enda kritiken jag har att komma med är namnet, det 'flyter' inte liksom, fast det kan ju vara min dialekt ;) (ta inte hårt på det här nu, jag skulle förmodligen inte komma på på ngt bättre namn själv) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 Like it... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 *ROTFLOLITAMAO!!!* Yeah! Klockers!! Bara att ösa!!! Fan, du borde nästan kräva ersättning från FM - ballare marknadsföring lär ju inte finnas..!! *harkel* Och stoppa in oss andra tattare i roll-listan.. !) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Wilhelm Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 Glockrent Fu. Bar Högsta betyg. :D :D Thomas/som vill ha rollen som ännu elakare vinkelsergeant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 ursäkta OTn Yman: ok hur e systemet för hur man får ett nr. då? trodde att det var när man va född å sånt men det kanske det inte e? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 Hahaha! Allt som behöver sägas är redan sagt, fortsätt ffs! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArvidA Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 Haha! Nice! Håller med förgående talare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 Go for it! Överjä*ligt bra!!! ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 Ludde: systemet är olika från regemente till regemente. Jag vill ha rollen som stenhårde FURIREN!!!! ;) För givetvis ska han göra lumpen på riktigt, dvs i Infanteriet!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 Tror inte att jag behöver säga att du gärna får fortsätta Fast namnet klingar inte riktigt i mitt huvud.... ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tompa Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 Lysande jag skrattar så jag gråter!!!! :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 Underbart!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 ursäkta OTn Yman: ok hur e systemet för hur man får ett nr. då? trodde att det var när man va född å sånt men det kanske det inte e? Ursäktar OT jag med... ??? På Säve fick vi i nummer efter pluton (1:a plut -> 100, 2:a plut -> 200 :0 ) De följande numren var en kombination av kommande förband och ålder. Vi som hamnade på F7 fick nr mellan 107 - 110 (då 101 - 106 hamnade på F17), där den äldsta fick 107 och den yngsta 110... Ett skumt system, men som nå´n skrev så är det troligen olika mellan olika förband. Än en gång, ursäkta OT:n ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 Fu Frippe: Jag vill ha rollen som stenhårde FURIREN!!!! För givetvis ska han göra lumpen på riktigt, dvs i Infanteriet!! Du menar väl Kavalleriet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu.Bar Posted October 16, 2002 Author Report Share Posted October 16, 2002 Kul att ni gillade den. Jag fortsätter. Har nu lagt upp nr7 och nr8. Dirty-1 och Fenix, jag kan bara säga att jag håller med angående namnet. Man kanske vänjer sig eller så får jag ändra när och om jag kommer på något bättre (=mindre dåligt). Det enda jag vet om Kanäns tjänst än så länge är att han kommer hamna i armén. Angående kompaninummer kan jag berätta att på A8 fick KB och GB tresiffriga nummer som börjar på inryckningskompaniets nummer och PB och sold fick fyrsiffriga. Löpnumren efter kompanisiffran berodde på i första hand på grupptillhörighet och i andra hand på ålder. Därigenom kunde man utläsa en hel del från numren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 ROTFSMHITCWILC! Klockrent. Det enda jag har funderingar kring är namnet... Nåja, det klingar kanske bättre på skånska? ;) Förresten, hur har du tänkt rita när han ska ha hjälm (för det ska han väl?). Ska öronen få sloka då (typ sticka ut snett nedåt på sidorna) eller? Angående vilket truppslag (vapengren) han ska vara i så kanske det roligaste vore om han flyttades runt av byråkraterna... Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 varför inte döpa karaktären till henrik svensk ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 *ROTFLOL* Klockrent!!! :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 Guld! 5 stjärnigt! Bravo! Nåja, slut med beröm.... måste bara fråga en sak. Har du för mycket fritid eller extremt tråkigt på jobbet? Nä, skit samma, förresten. Kul, helt enkelt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 Klockren! Bra! Kanon! Mer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Johanson Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 Jättekul, fortsätt bara. Vi vill se mera. OT, nr på A9: kompani, pluton och alfabetiskt. Dvs jag hade 3219 (3:de kompani, 2:a pluton, nr 19 i bokstavsordning på plutonen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 16, 2002 Report Share Posted October 16, 2002 Hehehe det här får ju en att glömma LRRP följetongen ju Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.