Jump to content

Amerikansk armetävling

roninn

Recommended Posts

Kanske mest en fråga till han lrrp som verkar veta mycket om amerikanska armen.

Rangers verkar ha en tävling som heter toughest ranger. Någon som vet hur den går till och så vidare.

Samt jag läste i aftonbladet tror jag det var 1996 sommaren att en svensk hade vunnit en tävling i amerikaska försvarsmakten om "best soldier" (tror den hette så). Han var med i 82 AA (tror jag, lite knackigt minne så här många år efteråt). Är det nån som LRRP känner eller så ?

Rangers tävling:

http://www.bestrangercompetition.com/

Den skall vara knäckande. Har hört hur vissa har fått sluta från Ranger pga skador under denna tävling, förstårdärför inte poängen med den riktigt. Runt hälften kommer i mål, då är ändock den stora majoriteten bra tränade.

Tror jag läste det om den svenksa killen också, men 82:a innehåller runt 20 000man så, jag träffade aldrig nån svensk där, dock en i 10th Mountain Div.

• 2 weeks later...
Guest Lord Good

Jag var nere i Nijmegen häromveckan, där var det vanligt att man passerade Airborne Rangers som gick och haltade eller låg uttröttade i diket. Efter femton km första dagen såg jag en jänkare som låg med dropp vid vägkanten!

Jag tror att jag läste samma artikel som Roninn -96, ville bara tillägga att jag tror det var så att det var tre man som utsågs till best ranger och att de sedan fick tura runt som några slags skönhetsmissar eller nåt. Tydligen var det så mycket "representation" att det inte räckte med en utan att det var tre som delade på äran.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...